Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 15:12 
dzwonilem dzis do jednej znanej firmy w kuj.-pom. zajmujacej sie modyfikacjami silnikow do roznych aut. ja mam silnik Z22se i o ten wlasnie silnik pytalem, a wiec jest mozliwosc zamowienia u nich sportowego walka rozrzadu GT(to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym) w tym przypadku 2och walkow, cena ksztaltuje sie na poziomie 1400-1500zl czas oczekiwania 3-4tyg, normalnie tak czy siak ceny do innych aut +- ta sama cena moze troszke mniej jak silnik mniejszy?. plus dochodzi wymiana walkow (oni tym sie nie zajmuja) koszt moge sie mylic ale mniej wiecej pewnie 400zl u mechanika , w kazdym badz razie mozna wyciagnac okolo 15% wiecej mocy, w tym przypadku, gosc powiedzial, nie trzeba robic innych dodatkowych modyfikacji ale mozna, takie jak:
-zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
-skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
-w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce.
-zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
co moze dac razem (czyli walki i reszta) 20%wiecej mocy, drogie te dodatkowe modyfikacje bo wymiana kolektora czy chip (program) najtansze nie sa a duzo nie daja.
sa tez inne opcje jak walki rajdowe i wyczynowe ale modyfikacje z tym zwiazane przekracaja moj budzet zreszta na rajdy sie nie wybieram.
moze na walki sie zdecyduje kidys jak bedzie wiecej djenguszkow odlozonych a moze lepiej znienic na T? ^^D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 15:25 
już widzę jak będzie latało auto po zmianie wałków bez ingerencji w elektronikę..


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 16:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Seba (wlasciciel takiej zielonej lexmual) ma w swojej z22se 170km w dodatku udokumentowane. Zapytaj sie go co ma zmienione (kolektor wydechowy i cos jeszcze) w twoim przypadku sie nie oplaca oczywiscie biorac pod uwage wydaną kase, a przyrost mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 18:46 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Jurand napisał(a):
swojej z22se 170km


nie przesadzaj.na światłach jak ruszaliśmy oddalał się jak seryjne 2.2

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 19:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
Jurand napisał(a):
swojej z22se 170km


nie przesadzaj.na światłach jak ruszaliśmy oddalał się jak seryjne 2.2


hehe ryba widze ze ty kazda ilosc KM poznasz startujac na swiatlach:) gratuluje wyczucia:)


Ostatnio edytowano 6 lipca 2009, o 19:12 przez Jurand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 19:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Jurand napisał(a):
ryba1 napisał(a):
Jurand napisał(a):
swojej z22se 170km


nie przesadzaj.na światłach jak ruszaliśmy oddalał się jak seryjne 2.2


hehe ryba widze ze ty kazda ilosc KM poznasz startujac na swiatlach:) gratuluje wyczucia:)


na pewno nie 170 km tyle Ci powiem.gdyba faktycznie miał tyle to by lepiej odchopdził.mario ma na pewno seryjną a niczym w przyspieszeniu się nie różniły.tak więc wątpie żby miał te 170km.pokaże wykres z hamowni to uwierzę.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 21:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Moze wtedy akurat nie mial, bo swiecil mu check, caly czas... I moim zdaniem przez to ci sie wydawalo ze jest normalny..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 07:40 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Jurand nie wiem na zlocie na Wyrazowie był raczej normalny.nigdzie się nie chwalił a wielu by interesowało co ma przerobione pod maską.z resztą nie ważne


Jurand napisał(a):
swiecil mu check


chyba nie bo nic nie mówił

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 08:04 
Nightrider, jest temat o modyfikacjach Z22SE autorstwa (chyba) kolegi Adolvo , ktore wydaja sie jedyne sluszne w stosunku cena/jakość. Część z nich jest naprawde banalna (raczej kosmetyczna, nie dająca znacznych przyrostów), a cześć trochę droższa (dolot z 2.4, wydech) i na nich najwięcej odczujesz. Tak mocna i kosztowna ingerencja w silnik jak Ci proponowali dla 20 - 30 km wg mnie nie ma sensu.
nightrider napisał(a):
a moze lepiej znienic na T?

Jak 147 KM już Ci mało, to jest to najlepsze wyjście.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 17:04 
jestem właśnie po zmianie kolektora, dolotu i zaślepieniu EGR-a..
+ wcześniejsza przeróbka wydechu (wycięcie prekata, tłumik przelotowy i katalizator 200cell)..

teraz reset ECU, nauka kompa i zobaczymy na hamowni..


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 19:36 
Adolvo napisał(a):
jestem właśnie po zmianie kolektora, dolotu i zaślepieniu EGR-a..
+ wcześniejsza przeróbka wydechu (wycięcie prekata, tłumik przelotowy i katalizator 200cell)..

teraz reset ECU, nauka kompa i zobaczymy na hamowni..


to pochwal sie koniecznie co tam wyszlo!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 21:56 
Adolvo jakiej firmy masz katalizator?

zadnych wariacji po wycieciu prekata?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, o 00:37 
niestety nie pamiętam firmy katalizatora.. dowiem się u gościa, który robił wydech..

po wycięciu prekata żadnych problemów..
po zaślepieniu EGR-a i założeniu "cheater'a" też wszystko ok..

teraz uczę kompa.. i zobaczymy..

na dzień dobry mogę powiedzieć, że kolektor dolotowy od 2.4 pogarsza dół.. ale to nie była tajemnica..
zachowuje się coś jakby turbo, musi się napędzić a od 4 tys. jest ok..

jeśli wszystko będzie ok.. to jeszcze się zastanowię na zrobieniem programu..
ale tutaj podejrzewam największe problemy..


Ostatnio edytowano 8 lipca 2009, o 00:38 przez Adolvo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, o 08:54 
Święty i Bestia mają katalizator firmy Lindo Gobex, ja tez się właśnie do takiego przymierzam. Koszt 360 pln + przesyłka. U mnie też po wywaleniu prekata i egr jest wszystko si:)
Adolvo, przelot masz na końcowym tłumiku? Ile Cię wyniósł kolektor?
Adolvo napisał(a):
zachowuje się coś jakby turbo, musi się napędzić a od 4 tys. jest ok..

A po 4 tyś jest ok, czyli jak było, czy duuużo lepiej? ;p


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, o 13:27 
novy33 napisał(a):
Adolvo, przelot masz na końcowym tłumiku? Ile Cię wyniósł kolektor?


u mnie jest tylko jeden tłumik ;)

za kpl. zestaw, czyli kolektor, pierdoły do mocowań, egr cheater, itd.
kupiłem na Ebayu za ok 100 funtów..
Cytuj:
Adolvo napisał(a):
zachowuje się coś jakby turbo, musi się napędzić a od 4 tys. jest ok..

A po 4 tyś jest ok, czyli jak było, czy duuużo lepiej? ;p


wg mnie jest lepiej.. było już lepiej po wymianie wydechu..
ale dupohamownia zazwyczaj przekłamuje.. ;>


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL