Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Świece Stage 1
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=4887
Strona 1 z 1

Autor:  DAN [ 1 lipca 2009, o 20:24 ]
Tytuł:  Świece Stage 1

Świece GM przebieg niecałe 4000 km, z czego 1000 na serii, reszta na programie.

Obrazek
Obrazek

Pytanie: Czy kolorek jest dobry? Czy może już czas na nową przepływke?

PS. Zmieniłem świece, bo wypadały mi zapłony - przerwa standardowa (1mm).

Autor:  Jurand [ 1 lipca 2009, o 21:00 ]
Tytuł: 

Nie widać dokladnie na zdjeciach ale:

Brązowy kolor stożka izolatora (w odcieniach od jasnego do rdzawo-brunatnego) i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym stanie technicznym silnika.

Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o:

- spalaniu zbyt bogatej mieszanki z powodu złej regulacji gaźnika, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego albo pracy silnika z jego włączeniem;
- niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”);
- opóźnionym zapłonie.

Zaolejenie świecy może mieć swą przyczynę w:
- zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego;
- nadmiernym zużyciu przestrzeni roboczej cylindra (zużyte: pierścienie tłokowe, gładź tulei, prowadnic zaworów);
- niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej.

Czysty, biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które mogło być spowodowane:

- spalaniem za ubogiej mieszanki z powodu niewłaściwej regulacji gaźnika lub nieszczelności układu dolotowego (zasysanie tzw. „fałszywego” powietrza);
- zbyt wczesnym zapłonem;
- niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”);
- nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak uszczelki);
- zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.

Źródło nie pamietam, tekst zapisany na kompie.

Autor:  DAN [ 1 lipca 2009, o 21:13 ]
Tytuł: 

Dzięki Jurand. Teoretycznie to wiem jak to powinno być, ale chciałem, żeby ktoś (nie żebym miał kogoś konkretnego na myśli :D ) jeżdżący dłużej na programie zerknął.

Kolor elektrod określiłbym jako szary przechodzący w brązowy.

PS. Jutro zrobię fotki w innym świetle.

Autor:  SirAdam [ 1 lipca 2009, o 23:21 ]
Tytuł: 

jest OK.




Adam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/