Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

SWAP 1,8 na 2,0
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=4862
Strona 1 z 2

Autor:  Mefisto [ 27 czerwca 2009, o 18:41 ]
Tytuł:  SWAP 1,8 na 2,0

Czy da się przełożyć silnik 2,0 z astry G do naszej astry Bertone? Mam silnik 1,8 116 KM lecz z leciwym przebiegiem przymierzałem się do remontu jego. Teraz mam okazję kupić prawie nóweczkę silnik 2,0 (BEZ TURBO :) ) pytanie czy to się opłaca czy też trzeba przekładać pół gratów jak przy SWAPie na 2,0T? z góry dzięki za odp :)

Autor:  DareQ [ 27 czerwca 2009, o 18:47 ]
Tytuł: 

w tym temacie jest o swapie 1.8 na 2.0 tylko ze z astry F viewtopic.php?t=3842

Autor:  Jurand [ 27 czerwca 2009, o 20:49 ]
Tytuł:  Re: SWAP 1,8 na 2,0

Mefisto napisał(a):
Czy da się przełożyć silnik 2,0 z astry G do naszej astry Bertone?

wszystko sie da tylko że:
Mefisto napisał(a):
pytanie czy to się opłaca


Wedlug mnie tak, koszt remontu starego silnika wyniesie znacznie wiecej (zalezy co jest do wymiany, ale zalużmy ze wszystko) niż zakupienie uzywanego silnika w dobrym stanie i zrobienie swapa. Tylko to wszystko trzeba teraz oddac w dobre rece.. bo nie sztuka jest cos zniszczyc tylko zbudowac.

Autor:  marcinpsk [ 27 czerwca 2009, o 20:50 ]
Tytuł:  Re: SWAP 1,8 na 2,0

Mefisto napisał(a):
mam okazję kupić prawie nóweczkę silnik 2,0 (BEZ TURBO :)


a skad taka okazje dorwales bo tych silnikow nie robia od 2000 roku to ktos by musial wtedy auto kupic i nie jezdzic az do teraz. Takie rzeczy to tylko w erze...

Autor:  Mefisto [ 28 czerwca 2009, o 09:18 ]
Tytuł: 

Prawie nóweczka czyli przejechane 25 tysięcy km więc dla mnie to bajka.. chodziło to u mojego kumpla w Astrze 2 wyjechał do Irlandii z 6 lat temu i niedawno przyjechał i skasował cały dył bolidu.. no i z tąd ta okazja.. autko stało w garażu i tylko pajęczyną zachodziło :)

Autor:  marcinpsk [ 28 czerwca 2009, o 09:54 ]
Tytuł: 

Czyli chodzi o swap na X20XEV. Do wymiany skrzynia, polosie , okablowanie, sterownik , silnik z osprzetem.
Aha skrzynia jakas krotka musi byc bo jak wsadzisz dluga to moze okazac sie ze te 2.0 ma slabsze osiagi od 1.8

Autor:  Robertnet [ 28 czerwca 2009, o 10:29 ]
Tytuł: 

Mefisto, w sumie wszystko zależy co u ciebie jest do remontu? wg mnie nie warto robić swapa, z x20xev, efekt końcowy zbyt mały w stosunku do włożonej pracy,
poza tym silnik x20xev jest strasznym mułem do 3.000 obr.
inna kwestia- gdybyś chciał sprzedać auto w przyszłości- bedzie ciężej znaleźć chętnego na auto z nieseryjnym silnikiem.

Autor:  wesol [ 28 czerwca 2009, o 14:35 ]
Tytuł: 

Lepiej poszukac C20NE i jego zrobic na 150-160 Km to nie problem i niewielki koszt a pamietam ze marcinpsk, mowil ze silnik nie do zajechania. Oczewiscie tez moze byc C20XE ale trudniej go dostac. Bdobre silniki byly kiedys- dzis juz takich nie robia.

Autor:  marcinpsk [ 28 czerwca 2009, o 14:41 ]
Tytuł: 

X20XEV ma ten sam blok co C20XE oraz C20NE. Wystarczy wsadzic tloki i korobwody z C20XE do X20XEV i tez bedzie bardzo wytrzymaly ja X20XER ktory tez jes mega odporny na upalanie :)
Pozatym pisze ze ma do kupienia prawie nowy X20XEV z astry a to juz duzy plus bo bierze elektryke i caly osprzet i wszystko ma plug&play bez rzezby

Autor:  Pd24 [ 28 czerwca 2009, o 16:26 ]
Tytuł: 

Robertnet napisał(a):
poza tym silnik x20xev jest strasznym mułem do 3.000 obr.

Czy śmigałeś że twierdzisz że to muł :?: Może vectro która miała długo skrzynie :?: Gdzie 1.8 wogule nie idzie :!: W astrze g spotive występuje i tam na muła nie wygląda.
wesol napisał(a):
Lepiej poszukac C20NE i jego zrobic na 150-160 Km to nie problem

Taaa a potem się wys.a :zly: Skoro tak wierzysz w mody i wytrzymałość tego silnika to czemu nie ma dużej ilości wykresów na to :DD Czytałem co robił ja37 z tym motorem i miał przeszło 150 koni zmierzone na hamowni (niektórzy twierdzo że ostro zawyżała wyniki). Finał taki że silnik padł a właściciel wsadził c20xe do corsy i lepiej to jeździ jak z modzonym c20ne.
marcinpsk napisał(a):
X20XER ktory tez jes mega odporny na upalanie

I żeby on był wkładany do coupe to byłoby dla mnie super ;) Nie raz przechodzi mi myśl żeby kupić opc z tym motorem zamiast coupe ;D

Autor:  Robertnet [ 28 czerwca 2009, o 17:05 ]
Tytuł: 

Pd24 napisał(a):
Czy śmigałeś że twierdzisz że to muł :?:
dokladnie tak, zanim kupilem bertone ogladalem i jezdzilem astra G sportive z 1999 z takim silnikiem,

Autor:  Pd24 [ 28 czerwca 2009, o 17:59 ]
Tytuł: 

Robertnet, no to musiałeś jeździć trupem x20xev ;/ Bo nie wierze że 1.8 się lepiej zbiera a zwłaszcza 116km.

Autor:  dejm [ 28 czerwca 2009, o 18:17 ]
Tytuł: 

Pd24 napisał(a):
Robertnet, no to musiałeś jeździć trupem x20xev ;/ Bo nie wierze że 1.8 się lepiej zbiera a zwłaszcza 116km.


nic takiego nie napisał, tylko ze jest mułem do 3tys.

natomiast różnica pomiędzy coupetą 1.8 125, a 2.0 136km w hatchbacku jest nieznaczna, do tego silnik 2.0 jest silnikiem starej generacji, który potrafi palic przy takiej samej jezdzie co 1.8 3-4litry wiecej na setke.

Autor:  marcinpsk [ 28 czerwca 2009, o 20:43 ]
Tytuł: 

Pd24 napisał(a):
marcinpsk napisał(a):
X20XER ktory tez jes mega odporny na upalanie

I żeby on był wkładany do coupe to byłoby dla mnie super ;) Nie raz przechodzi mi myśl żeby kupić opc z tym motorem zamiast coupe ;D


Koles pod Wawa ma kompletny X20XER za 3500 to sobie mozesz upakowac i jakas krotka skrzynie do niego

Autor:  zabkagdynia [ 29 lipca 2009, o 18:04 ]
Tytuł: 

Jak wygląda w praktyce swap na let-a ? Mogą sie pojawić jakieś komplikacje? Mechanik pytał się o wiązki kabinowe.Robił przeszczep na leh-a i mówił że auto wchodziło w tryb awaryjny.Leh-a wkładał do astry H.Do ilu kucy można by było rozbudować let-a i czy nie opłaca się bardziej tuning 1.8, jeżeli w ogóle wspominać tu o jakiejkolwiek opłacalności ? :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/