Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 11:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, o 21:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
bylo juz czytaj!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, o 11:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
najbardziej oplaca sie sprzedac i kupic LETa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, o 12:20 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
sjR napisał(a):
najbardziej oplaca sie sprzedac i kupic LETa :)



to chyba już każdy wie ;)

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 10:26 
Swap (z ang. zamiana) jest jedną z form tuningu, która polega na zamianie silnika oryginalnie zamontowanego w aucie na inny, mocniejszy/większy. W naszym kraju wciąż jest to niedoceniana przeróbka, powodem tego może być nikła wiedza większości mechaników i tunerów na jej temat oraz unikanie jej jako potencjalnie problemowej (w ich opinii). Nie da się jednak ukryć, że jest to jedna z pewniejszych i dających duży przyrost mocy form tuningu. Przy okazji znacząco zwiększamy potencjał auta na przyszłość. Przykładowo posiadając silnik 136 KM wolnossący i aby zwiększyć jego moc do np. 180-190 KM musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 10000 zł, kiedy za pomocą swapa możemy się ograniczyć nawet do 4000 zł nada pozostawiając spory zapas. Brzmi nieźle, prawda?

Wielu w tym momencie pewnie powie, że skoro to takie proste, to jak to zrobić? Więc ja udzielę odpowiedzi na to pytanie. Zacznijmy od tego, że najłatwiej jest przekładać silnik w zakresie jednego producenta - czyli do auta wyprodukowanego przez firmę X wkładamy silnik również przez nią wyprodukowany. Spowodowane jest to ogólnoświatową tendencją do oszczędności, która jest nam teraz również bardzo na rękę. Otóż każdy producent stara się, aby silniki montowane w jego samochodach miały jak najwięcej cech wspólnych, takich jak umiejscowienie silnika i jego mocowań w komorze, rodzaj obudowy skrzyni biegów, podobne rozwiązania elektryczne i chłodzenie. Umożliwia nam to zredukowanie części potrzebnych do swapa do minimum. Oczywiście nie znaczy to, że swap silnika innego producenta nie jest możliwy, jest po prostu bardziej pracochłonny i kosztowny.

Od czego zaczynamy swap'owanie?
Od znalezienia części nam potrzebnych. Niezbędnym minimum jest oczywiście silnik z osprzętem i wężami chłodzącymi (z legalnym pochodzeniem, ale o tym później), z komputerem sterującym i wiązką elektryczną. Ważnym jest, aby te 3 elementy pochodziły z tego samego egzemplarza samochodu. Pomoże nam to uniknąć później kilku ewentualnych problemów. Można się również pokusić o skrzynkę bezpieczników/przekaźników z licznikiem (ale nie zawsze jest to konieczne). Dobrze byłoby mieć również przeznaczoną do tego silnika pompę paliwa (jeśli nasza jest za słaba) oraz skrzynię biegów (jeśli nasza ma inną obudowę lub ma nie odpowiadające nam przełożenia). Kolejnym wskazanym elementem są poduszki pod silnik (nasze stare mogą być za słabe). Chłodnicę radziłbym również zmienić, ale nie musi ona być konkretnie od tego modelu może to być dowolna chłodnica o większej wydajności (najlepiej jak największa jaka wejdzie nam do auta) z wentylatorami. Przyda się również cały układ dolotowy z obudową filtra powietrza (można zastąpić stożkiem). Można się również pokusić o całe przeniesienie napędu na przegubach i piastach kończąc, ale to nie jest często konieczne. Z części byłoby to tyle...

Montaż
Jeśli sami potrafimy to zrobić i mamy możliwości to super. Ale jako że większości z nas o to nie podejrzewam, proponuję więc poszukać warsztatu, który zrobi nam jak najwięcej roboty. Powinien być to mechanik, który zna zagadnienia elektryczne lub zna kogoś kto mu je opanuje, posiadać spawarkę, podnośnik/kanał i trochę inwencji twórczej. Następnie przystępujemy do roboty. Zaczynamy od zamontowania chłodnicy z wentylatorami - mocowanie dowolne na tłumikach drgań. Następnie dopasowujemy istniejące mocowania silnika do nowych wymogów. Z reguły przynajmniej jedna z oryginalnych poduszek pasuje do nowego silnika, czasem nawet wszystkie. Jeśli jednak nie, to należy przyspawać mocowania w odpowiednie miejsca, tak aby można było zamontować silnik do skrzyni (która już tam jest zamontowana) i zamknąć maskę (w wypadku drastycznych zmian silnika korekta wysokości poduszek). W wielu autach a zwłaszcza w grupie VAG mocowania pasują praktycznie idealnie, w wypadku zmiany liczby cylindrów trzeba najwyżej zmienić tylne mocowanie pod silnik i zmienić przednią belkę na tą wyciągniętą z samochodu - dawcy. Obudowy skrzyni biegów są tam takie same we wszystkich modelach 4 cylindrowych. Po włożeniu silnika zamieniamy pompę paliwa (z reguły pasuje idealnie w miejsce starej) i podłączamy elektrykę. Jeśli nasza skrzynka bezpieczników - przekaźników:
a) nie pasuje wkładamy ją z samochodu-dawcy wraz z umieszczonymi w niej przekaźnikami/bezpiecznikami
b) pasuje - uzupełniamy ją przekaźnikami i bezpiecznikami, aby miała taki układ, jak ta z samochodu-dawcy (w większości minimalne różnice jednego - dwóch przekaźników i wartości bezpieczników).
Następnie łączymy układ chłodzenia, dolot i... jazda! Na początku eksploatacji należy zwrócić uwagę na wszelkie dziwne dźwięki - mechanik też człowiek i może czegoś nie dopilnować. Uwaga - jeśli zmieniłeś liczbę cylindrów a pozostawiłeś swoje zegary to obrotomierz będzie przekłamywał!
W trakcie użytkowania wyjdzie, czy będziesz musiał zmienić zawieszenie na mocniejsze (większa waga nowego silnika) oraz że jeśli jest potężna różnica w mocy (powyżej 50%) to częściej zmieniać przeguby i łożyska w kołach, ale są to odosobnione przypadki.

Źródło: Kajman "Swap czyli przeszczep silnika"
AUTO TUNING ŚWIAT


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 10:41 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
zapomnieli o hamulcach :/
i o innych drobnostkach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 10:58 
Dokładnie Robert. było jeszcze to " W trakcie użytkowania wyjdzie, czy będziesz musiał zmienić zawieszenie na mocniejsze (większa waga nowego silnika) oraz że jeśli jest potężna różnica w mocy (powyżej 50%) to częściej zmieniać przeguby i łożyska w kołach, ale są to odosobnione przypadki" ale nie wklejałem poniewaz uwazam ze głupotki :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 11:32 
Ja mam silnik w Bertonie 2.0 160 km X20XER i bardzo sobie go chwalę wcześniej miałem 1.8 116 km.

Nie spotkałem się ze zjawiskiem mułowatości w tym silniku ponieważ mam zmieniony kolektor dolotowy co znacząco poprawia wkręcanie się na obroty.

Ogólnie jest inna kultura jazdy teraz i nie przejmuję się że mogę mieć problemy ze sprzedażą że nie jest to seryjny silnik.

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 11:35 ]
Widzę na forum że ludzie znów wprowadzają jakieś spekulację a nie mieli styczności z tym silnikiem.

Po zmianie silnika musiałem zmienić przednie amortyzatory bo silnik jest cięższy i na tym skończyła się ingerencja w auto a hamulce, przeguby itp zostaje seryjne.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 20:12 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
robaal napisał(a):
, przeguby itp zostaje seryjne.


Akurat u Ciebie sa polosie i przeguby od X20XER :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 22:00 
marcinpsk napisał(a):
robaal napisał(a):
, przeguby itp zostaje seryjne.


Akurat u Ciebie sa polosie i przeguby od X20XER :D


No i jeszcze skrzynia biegów ::fiu


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL