Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=4781
Strona 2 z 3

Autor:  ryba1 [ 17 listopada 2011, o 15:53 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

WrednaKuna napisał(a):
mnie tez Ciekawi Cena modyfikacji:)


na pewno nie mała
WrednaKuna napisał(a):


i czy jest oplacalna,


jak chcesz mieć 6 skrzynie to raczej na koszta się nie patrzy

Autor:  wesol [ 17 listopada 2014, o 19:42 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Moze jak by sie uparł to by wymienił koło piątego biegu w tej seryjnej skrzyni F23 np od diesla y20dth o ile podpasuje bo tego to nie wiem. Chlopaki to normalne ze tak robią w vagach zarowno w starsztch jednostkach gdzie skrzynie jeszcze były 4G czy tez w skrzyniach od tdi. Nawet jest stronka gdzie podaje sie parametry skrzyni i wylicza i sa wykresy jakie predkosci na danym biegu sa. Taki kalkulator z wykresami. Wcale nie musi byc 6biegów by bylo mega duze przelozenie aczkolwiek fajnie jest. Tez mam w swoich obu 6G ale w zasadzie nie ma gdzie wbić tej 6 bo dopiero od 140km/h powinno sie ja stosować. Stosowanie 6 przy predkosci 110 czy cos kolo tego to zabójstwo dla silnika a i spalanie jest nieco wieksze wbrew pozorom jak na 5.

Tu dodatkowo kolega zyskal na plus mocniejsze sprzeglo ale tez i na minus dwumas po tej zamianie skrzyń.

Autor:  MISQ [ 17 listopada 2014, o 20:59 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Wesoł moze w On bo w benzyniaku od 1.5 tys obrotów juz jedzie na 6 biegu, Mam 2,8 i 90-110 na 6 biegu leci az milo a spalanie jest sporo nizsze niz na 5 biegowej skrzyni,
Mam peugota 406 qp 3,0 210hp skrzynia 5 pali 11-13litrów srednio a seat 2,8 4x4 204hp skrzynia 6 biegowa, zadowoli sie 10-11litrów . spalania podane w lpg . Skrzynia 6 stopniowa jak dla mnie jest o niebo lepsza, bardziej elastyczna i spalanie jest znacznie nizsze. Kolega ma skode octavie 2,8 204hp 5 biegów spala 12-16lpg a jezdzimy podobna droga :D waga taka sama 1600kg plus lpg itp,.....

Autor:  hay [ 17 listopada 2014, o 21:09 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Mi tam w Leonie jak jade stala predkoscia +-65km/h to juz komputer pokazuje zeby 6stke wbic. I faktycznie jakby sie do tego stosowac to pali malo, ja niestety sie nie stosuje :D

Autor:  wesol [ 17 listopada 2014, o 21:58 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

czyli spalanie zalezne jest od ilosci biegow a w zaadzi eod przelozen i juz w 1.0 wolnossacej powinni dla pewnosci robic ze 8 biegów tak na wszelki wypadek to bedzie chodzil na powietrze. hmm no mnie uczono w szkole ze skryzna jest do pelnego wykozystania momentu obrotwego. czyli jak na,lozysz przebieg momentu obr na kolejnych biegach to zamiast brzuszka wyjdzie ci w miare plaska krecha pozioma.
No teraz vag wdraza 2.0 tdi i ponad 270 koni i skrzynie 10 stopniowa DSG to bedzie masakra. DObrze ze nie trzeba bedzie wachlować ta wajchą.

Autor:  DAN [ 17 listopada 2014, o 22:01 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

! To nie jest temat na dywagacje o liczbie biegów. Tutaj tylko i wyłącznie techniczne informacje na temat swapa!!!
DAN

Autor:  wesol [ 18 listopada 2014, o 17:28 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Tak tak, zgadza sie. Wyedytowalem swoj post bo byl byk walniety i sie zrobil jako nowy wiec poszly odpowiedzi.
Bardzo fany instruktaż przejscia na 6 bieowa skrzynie. Aczkolwiek skrzynie serii M sa okropnie wadliwe. Lepsze sa F. JEdynie jak tu pisal marcinpsk ze do wyboru sa dwa warianty z zamachem i sprzeglem. Ja bym wolal osobiscie pokombinowac tak by to bylo na jednomasie.

Autor:  Owee [ 27 stycznia 2015, o 21:09 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Witam, jest szansa na odświeżenie tutoriala ? Bo kupa zdjęć nie jest już wyświetlania... ::beczy

Autor:  Doktor29 [ 27 stycznia 2015, o 21:20 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

raczej zapomnij
marcin gdzies w UK siedzi, fot i astry juz dawno nie ma

Autor:  Boro [ 27 stycznia 2015, o 22:31 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Doktor29 napisał(a):
raczej zapomnij
marcin gdzies w UK siedzi, fot i astry juz dawno nie ma

Auto jest na Slasku silnik i skrzynia jest w innym aucie ale oba naleza do tej samej osoby ;)

Autor:  ryba1 [ 18 września 2015, o 21:44 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Owee masz wszystko opisane

Autor:  Owee [ 18 września 2015, o 21:53 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Miałbym pytanie o półosie - czy półosie są takie same we wszystkich wersjach silnikowych, w których błyła używana ta skrzynia czy np: do wersji 200 KM turbo były dawane jakieś wzmocnione (grubsze) ?

Autor:  ryba1 [ 18 września 2015, o 22:03 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Owee napisał(a):
czy półosie są takie same we wszystkich wersjach silnikowych,

nie.sa inne.masz wszystko opisane

Autor:  Owee [ 18 września 2015, o 23:30 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Rzeczywiście - nie doczytałem - wybacz.

A co z kompletnym sprzęgłem - tarcza + docisk + koło - w Z20LEH jest koło dwumasowe - czyli do tej M32 zakładamy dwumasę ?

Autor:  Radqus [ 19 września 2015, o 06:32 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Napisane jest jak byk:
"Mozna zakombinowac cos z seryjna tarcza od LET, zmieniajac na niej wieloklin. Ja rozwiazalem ta kwestie poprzez kompletne sprzeglo z Z20LEH (tarcza, docisk i zamach)."
Mam jeszcze na stanie kpl sprzeglo z LEH i wszystko jest dobrze opisane.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/