Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=4781
Strona 1 z 3

Autor:  marcinpsk [ 15 czerwca 2009, o 20:58 ]
Tytuł:  Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

Aby zamontowac skrzynie M32 do big blockow, ktore maja seryjnie 5-cio biegowe skrzynie takie jak Z20LET, X20XER , X20XEV itp potrzeba:

- Skrzynia M32 koniecznie od silnikow Z20LEH i Z20LER (w obu jest taka sama) albo od Z20LEL (chodzi tu o ksztalt kolnierza mocujacego do bloku)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- sprzeglo zeby przeniesc naped z silnika na skrzynie (seryjne sprzeglo od Z20LET nie podejdzie bo skrzynia M32 ma inny wieloklin na walku niz seryjna skrzynia F23SRT). Mozna zakombinowac cos z seryjna tarcza od LET, zmieniajac na niej wieloklin. Ja rozwiazalem ta kwestie poprzez kompletne sprzeglo z Z20LEH (tarcza, docisk i zamach). Jesli zdecydujemy sie na kolo zamachowe od Z20LEH potrzebne beda sruby od mocowania kola do walu od Z20LEH (bo seryjne sruby z Z20LET maja szesciokatne lby i nie da rady ich obrucic po wlozeniu w kolo od Z20LEH). Warto tez dac w przypadku zakupu uzywanego sprzegla od LEH nowe sruby mocujace docisk do kola zamachowego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


- wszystkie lapy/poduszki od skrzyni M32 z astry H lub zafiry B. pasuja idealnie w miejsca po seryjnych poduszkach od F23. Przednia poduszka pasuje od F23 wiec nie ma potrzeby jej zakupu. Trzeba wymienic jedynie tylnia lape skrzyni oraz gorna poduszke. Tylnia lape przykreca sie do seryjnej tylmniej poduszki od F23 ktora zostawiamy w aucie przy demontazu silnika. Trzeba jedynie dac dluzsza srube o jakies 2 cm od tej ktora seryjnie siedzi w tej poduszce.Gorna poduszka i lapa oraz tylnia lapa skrzyni pasuje od astry h 1,9 cdti , tak wiec mozna troche zaoszczedzic kupujac te czesci od diesla. wazne zeby byly od skrzyni M32.

Obrazek

- polosie. Idealnie dostac jest polosie od astry h lub zafiry b z silnikami Z20LER lub Z20LEL poniewaz pasuja idealnie do skrzyni i piast w astrze 2 bez zadnej rzezby. Moestety bardzo trudno je dostac i sa bardzo drogie uzywki jak juz sie trafi. Polosie od Z20LEH maja inne przeguby zewnetrzne, tzn inny jest wieloklin zewnetrzny - wchodzacy w piaste. Zamiast 33 zebow jak potrzeba do astry g ma 30. pozatym takie polosie sa jeszcze drozsze niz te co wczesniej opisalem a przeguby zewnetrzne od Z20LER nie lada sztuka zeby dostac. Ja rozwiazalem ta sprawe w nastepujacy sposob zeby koszt nie byl ogromny. Kupilem polosie od astry h z silnikiem 1,9 CDTI i skrzynia M32 (sa identyczne jak od Z20LER i Z20LEL , tylko przeguby zewnetrzne sa takie jak w Z20LEH) i podmienilem przeguby zewn. na takie od Z20LER. Potrzeba tylo jeszcze podmienic w takim wypadku ta lapke mocujaca przedluzke prawej polosi do bloku silnika na taka od Z20LEH/R/L

Obrazek
Obrazek
Obrazek

- gałka zmiany biegow i linki z astry h lub zafiry b ze skrzynia M32 (moze byc od diesla lub silnika 2,2 benzyna.) Linki od F23 nie beda pasowac bo jest inne jedno mocowanie linki przy lewarku.

Obrazek

- nowy olej od skrzyni.Potrzeba 2 opakowania 1-litrowe

Obrazek


Zeby zamontowac skrzynie najlepiej i najwygodniej wyciagnac caly silnik ze stara skrzynia (mozna wyciagnac gora lub tez przez opuszcenie sanek). Mi mozliwosci techniczne pozwolily na pierwsza metode. Po wyjeciu jednostki napedowej odkrecamy skrzynie F23 od silnika. To samo czynimy ze starym sprzeglem. W razie potrzeby wszystko czyscimy i zabieramy sie za skladanie.

Najpierw nowe sprzeglo:

Obrazek
Obrazek

Pozniej skrecamy skrzynie z silnikiem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie bierzemy sie za lewarek zmiany biegow i linki:

Obrazek

Demontujemy stare elementy i wkladamy nowe. Na szczescie pasuja idealnie. Nie trzeba nic przerabiac poza przelozeniem mieszka ze starego drazka do nowego. Sruby mocujace kosz z lewarkiem maja taki sam rozstaw w astrze h jak w astrze g:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnie pakujemy silnik ze skrzynia do auta:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na koniec podlaczamy wszystkie przewody do silnika i skrzyni i reszte osprzetu, skrecamy plastiki w srodku i cieszymy sie 6-cio biegowa Astra G :-)

Obrazek

Autor:  SirAdam [ 15 czerwca 2009, o 21:30 ]
Tytuł: 

Ladnie zrobiony opis.
Podepne ten temat.
Jako "nagroda" - przyjecie do grupy "Klubowicz"




Adam

Autor:  Wodzu [ 15 czerwca 2009, o 21:45 ]
Tytuł: 

Bravo dla kolegi - hmmmm...... teraz chlopaki beda mieli do myslenia.... :P

Autor:  Szymek636 [ 15 czerwca 2009, o 21:59 ]
Tytuł: 

Wodzu napisał(a):
teraz chlopaki beda mieli do myslenia.... :P

jest o czym myśleć, bo szóstego biegu w LET'cie naprawdę brakuje..
doskonała robótka...

Autor:  Polus [ 15 czerwca 2009, o 22:02 ]
Tytuł: 

to dzial techniczny !! a nie OT.

Autor:  daniomks90 [ 15 czerwca 2009, o 22:05 ]
Tytuł: 

ciekawi mnie jaka cena tej modyfikacji wyszła:D

Autor:  Zlatan [ 15 czerwca 2009, o 22:10 ]
Tytuł: 

Niech się SirAdam wypowie czy ta skrzynia rzeczywiście taka rewelacyjna....

Autor:  wesol [ 15 czerwca 2009, o 22:56 ]
Tytuł: 

Ja jeszcze swoje pare groszy dorzuce. A wiec tak sa dwa rodzaje M32 i logiczne jest to ze w dieslach Z19DTH byla z wiekszym przelozeniem nic te z Z20LEL/R/H. Tak wiec jakjuz to faktycznie lepiej wsadzic ta do diesla. Alternatywa chyba moz etez byc duzo tańsza skrzynia od diaslowskiego Y20DTH czyli F23WR.

Przelozenie ostatniego biegu w tych M32 moze byc 0,614 ( ta od Z19DTH) oraz 0,744 ta od LEL LER itp. Skrzynia seryjna od Z20LET ma na ostatnim biegu 0,790 ( troche mniej jak w LEL/R/H) ale mozna zalozyc ta F23WR i ona ma 0,686.

Gratuluje marcinpsk, bo wiem ze sie nosiłes z ta wymiana skrzyni z innego forum i jednak dokonales. Czesci masz w nadmiarze wiec i pewnie koszt nie byl duzy ale jakby ktos chcial wymieniac tak ze startu to chyba jednak pokonaja Go koszta. Bardzo dobra rzecz taka skrzynia z wiekszym przelozeniem ale raczej do silnika z modem a wiem ze celujesz w moce nie bylejakie bo 300 KM a nawet i wiecej.

Autor:  WARIK [ 16 czerwca 2009, o 13:34 ]
Tytuł: 

to ja się wyłamie (jak zwykle xP ) i powiem, że nie widze żadnego sensu zmieniać skrzyni od turbolota, lepiej zainwestować w szpere :DD nie mniej jednak gratuluje koledze marcinpsk bo zrobił kawałdobrej roboty ;)

Sir Adam napisz coś jak sięma wytrzymałościowo ta skrzynka do naszej f23 :| to też jest Getrag?

Autor:  dejm [ 16 czerwca 2009, o 13:49 ]
Tytuł: 

Z tego co Marcin pisał to spalanie przy 130-140 na 6 wynosi lekko ponad 6l.

I nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze gdzies pisał ze ma szpere, albo ze ma mieć. nie pamietam dokładnie :oops:

gratki za to ze przy tym wszystkim sam dłubiesz ;) i są tego efekty :D :D

Autor:  WARIK [ 16 czerwca 2009, o 14:38 ]
Tytuł: 

dejm - reguła jest taka - nie znam się ;/ nie wypowiadam się ;) spalanie w moim przypadku to drugorzędna zecz :lol: ;)

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 15:43 ]
w niemcowni można kupić całą skrzynie f23 przystosowanądo "dragu wraz ze szperungiem" za 2 koła na co czekam z niecierpliwieniem ;)

Autor:  wesol [ 16 czerwca 2009, o 22:02 ]
Tytuł: 

Wieksze przelozenie i wiecej biegow wcale nie oznacza ze bedzie palil sladowe ilosci beny przy predkosciach 150 czy jeszcz ewiecej. Fizyki nie da sie oszukac. Taka czy siak ekonomia jest przy 90 km/h i czy to bedzie maly wozik czy to bedzie duzy to beda mialy podobnie. Opor powietrza rosnie proporcjonalnie do kwadratu wraz ze wzrostem predkosci tak wiec niestety ale wykres oporu ma kształt paraboli. Producent projektuje tak skrzynie by przy seryjnym silniku dalo sie w miare dobrze jezdzic po miescie i na autosce a i tez nie raz trzeba cos pociagnac , przyczepka , kemping itp. Skrzynie to tez projektowalem na uczelni z kolegami i powiem wam ze taksie dobiera parametry ze by jaknajlepiej wykozystac max moment i okolice jego w calym zakresie predkosci jaka rozwija auto. ( P.S. mam nadzije ze nie zagmatwalem za bardzo :P )

Autor:  dejm [ 16 czerwca 2009, o 23:01 ]
Tytuł: 

WARIK napisał(a):
dejm - reguła jest taka - nie znam się ;/ nie wypowiadam się ;) spalanie w moim przypadku to drugorzędna zecz :lol: ;)

[ Dodano: Wto 16 Cze, 2009 15:43 ]
w niemcowni można kupić całą skrzynie f23 przystosowanądo "dragu wraz ze szperungiem" za 2 koła na co czekam z niecierpliwieniem ;)


ja tylko napisałem wypowiedz Marcina z innego forum...

Autor:  marcinpsk [ 17 czerwca 2009, o 06:20 ]
Tytuł: 

Spalanie przy predkosci sredniej 130 km/h na odcinku 270 km wyszlo 6,7 litra. Wg wskazania kompa pokladowego i moich obliczen ile benzyny byli o zostalo.

Autor:  WrednaKuna [ 17 listopada 2011, o 12:13 ]
Tytuł:  Re: Z20LET+M32 , czyli 6-cio biegowe turbo

mnie tez Ciekawi Cena modyfikacji:) i czy jest oplacalna, ale z tego co kolega marcinpsk pisze to tak:D

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/