Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 stycznia 2006, o 20:23 
Witam,
W zwiazku z planowana na lato modyfikacja 2.0T mam nastepujace pytanie.
Mam pytanie, jaki moment moze byc bez problemu przeniesiony przez seryjna skrzynie, a zwlaszcza sprzeglo? Jakiej wartosci nie przekraczac, aby mozna bylo spokojnie wykorzystywac moc maksymalnie, bez obawy o krotki zywot sprzegla itp.

O czym powinienem sie martwic po sprzegle? Czy przeguby spokojnie przezyja modyfikacje? Czy tez sa jakies inne czesci o ktore powinienem sie martwic?

Jakie doladowanie jest bezpieczne dla turbo seryjnego. Domyslam sie, ze 1.5 bara to bedzie juz bardzo duze wysilenie, a jaka wartosc jest bezpieczna w normie. Wiadomo, ze jakakolwiek modyfikacja ma na pewno zly wplyw na wymienione elementu i ze trzeba bardziej o auto dbac. Jednakze mysle, ze mozna znalesc jakis kompromis. Uzyskac ladna moc a jednoczesnie sie dlugo autem cieszyc.

Maciek


Ostatnio edytowano 9 lutego 2008, o 17:09 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2006, o 22:14 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
O skrzynie sie nie ma co martwic...jest to produkt designed by Getrag i jest bardzo wytrzymala, znam coprawda kilka przypadkow rozwalenia F23...ale zadne nie mialo miejsca w coupe i nie nastapilo w wynikiu za duzych obciazen.

Polosiami i przegubami nie ma sie co martwic, sa bardzo wytrzymale :)

a teraz mniej przyjemnie....sprzeglo, jezeli masz coupe po 2001r problemy z przeniesieniem momentu moga pojawic sie juz po samym remapie :(
jeszcze nie eksperymentowalismy z przerabianiem tarczy sprzegla na spieki i seryjnym docisku :( ale juz niedlugo(luty) bedzie wiadomo czy to tarcza jest za slaba czy docisk.
Niestety poprawienie seryjnego docisku jest mocno ryzykowne i nie polecam tego zabiegu.

Na chwile obecna moge w 100% polecic kompletne sprzeglo (tarcza+docisk) by Sachs Racing i powiem, ze jego wytrzymalosc w przenoszeniu momentu to tyko jedna z jego wielu, wielu zalet :)
W gre wchodza jeszcze produkty kilku innych firm, ale Sachs jest mocno sprawdzony.

Co do doladowania...nie tak latwo bedzie Ci je ogarnac, jak chcesz je kontrolowac :?: gdzie chcesz w ogole to robic :?:
1.5 to w overbooscie troche duzo...tymbardziej, ze dotyczy ono bardzo niskich obrotow i autem w ogole nie da sie jezdzic.

Najlepiej uderz do mnie na PRV to cos sie ustali :)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2006, o 22:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Coube napisał(a):
Polosiami i przegubami nie ma sie co martwic, sa bardzo wytrzymale


W Astra-Coupe Forum w Niemczech znane mi sa 2 przypadki;
Phase 2 - rozlecial sie przegub
Phase 3 - pekla poloska w drodze do domu od tunera (EDS)

Obydwie Phasy ok. 380 - 420Nm (wedlug tunera)





SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2006, o 01:08 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
wada materialowa :?: :lol: :lol:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2006, o 06:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Coube napisał(a):
wada materialowa :?: :lol: :lol:


kto wie, przy takiej ilosci czipowanych aut, tylko dwa razy naped siadl...............
mozna by i w wade materialu uwierzyc :lol:

Ale za to skrzynie biegow trzymaja sie dobrze.





SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, o 19:08 
no to odkopie starocia :)

SirAdam napisał(a):
kto wie, przy takiej ilosci czipowanych aut, tylko dwa razy naped siadl...............


to bydzie 3 qp po stage I :)...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, o 19:18 
NasH, jak juz zrobisz ten przegub to napisz co i jak....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, o 19:25 
no wlasnie pisalem pw do ciebie :) cobys mi wiecej napisal :) bo widzialem ze miales podobny problem...

generalnie jezdzic sie da ale tak jak ktos napisal... im dluzej sie jezdzi tym mniejsze szanse na regeneracje


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, o 19:33 
odpowiedz poszla na PW....

ale tutaj tez napisze. Zregenerowac dobrze sie nie da tych przegubow... Nikt nie ma maszyny do regeneracji osmiokulowych przegubow w polsce, a inny rodzaj regeneracji nie polecam. Przynajmniej tak bylo 2 lata temu jak u siebie naprawialem przegub.


Maciek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2007, o 14:57 
no ja wlasnie wymienilem , koszt 400 zl za poloske, 1h roboty i smigam, stara zatrzymalem na wszelki wypadek (ale podobno i tak kiszka juz niej jest)

mowil mi typ ze pasuje od 2.2, 2.6, osmio kulkowy, firma ntm (czy jakos tak) - japonska

generalnie bangla


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 15:24 
Nie będe zakładał nowego tematu, więc podpinam się tu...

A więc planuje zrobić program- faza1 235ps 380nm. Moja Coupe to rok modelowy 2004 i w tym momencie pojawia się problem ze sprzęgłem.

Coube napisał(a):
moge w 100% polecic kompletne sprzeglo (tarcza+docisk) by Sachs Racing i powiem, ze jego wytrzymalosc w przenoszeniu momentu to tyko jedna z jego wielu, wielu zalet


Rozumiem, ze mowimy tu o sprzęgle spiekowym?? Potrzebuje samochod do jazdy na codzień, w mieście, a ten spiek pewnie objawia się strasznie twardym pedałem sprzęgła, ma dwa położenia (wciśnięte, lub nie - nie ma jazdy na pół sprzęgle itd) ...dobrze mowie czy jestem w błędzie i ten spiek nie jest taki straszny? Nie ma zadnego sposobu, zeby przenieść te 380NM i cieszyć się miękim sprzęgłem ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 15:49 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
kup sobie tarcze organiczna sachs performance i tyle, docisk zostaw w spokoju
235km mysle, ze jest poboznym zyczeniem, ale POWODZENIA :)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Ostatnio edytowano 21 kwietnia 2008, o 15:50 przez Coube, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 15:53 
Sugerowalem się tym co jest napisane na stronie klasen-motors.de


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL