Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Courtenay Lower Front Mounted Intercooler - FMIC
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=4509
Strona 1 z 1

Autor:  Lobuziak [ 30 kwietnia 2009, o 13:05 ]
Tytuł:  Courtenay Lower Front Mounted Intercooler - FMIC

Tak wygląda zestawik do montażu i całość po założeniu na autko. Aby FMIC się zmieścił należy cofnąc trochę chłodnicę i obrócić wentylator o 90 stopni. Trochę jest ciasno w zderzaku Coupe więc kratki wyszły sobie... ale możliwe że dało by sie precyzyjniej to przyciąć. Przynajmniej zderzak jest oryginalny ;-) FMIC jest troche przysłonięty, ale myślę że chłodzi wystarczająco jak na stage2. Link do produktu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Autor:  Marco [ 30 kwietnia 2009, o 14:37 ]
Tytuł: 

jak tam turbo dziura? powiększyła się znacznie? i niestety lecz nie da się już tak dobrze spasować tego zderzaka , ale na pewno przełożyło się to na osiągi, czy masz jakiś wykres z hamowni przed i po?

Autor:  Jurand [ 30 kwietnia 2009, o 17:59 ]
Tytuł: 

pieknie to wyglada:P zobaczymy jak to bedzie w praktyce :D tez juz myslalem nad tym:)

Autor:  SirAdam [ 30 kwietnia 2009, o 21:08 ]
Tytuł: 

nie widzi mi sie ta konstrukcja, i to pod wzgledem montazu (tak jak to producent przewidzial) jak i sam FMIC mi sie wogole nie podoba.
Nie ma zydnych danych do niego.
Np. intersujace jest o ile K obniza temperature ?
Jaki spadek cisnienia ma ?
Nic, kompletnie nic.
Ale to jest juz znane ze nasz oryginalny IC jest strasznie niedoceniany w "scenie"
a ja jestem super zadowolony z niego, bo wiem co on potrafi.





Adam

Autor:  Lobuziak [ 30 kwietnia 2009, o 23:06 ]
Tytuł: 

O ile dobrze pamiętam to turbo dziura nie zwiekszyła sie jakoś mocno ... FMIC zakładałem rok temu ale nie miałem żadnych pomiarów, więc dopiero teraz jest o tym post.
W międzyczasie po zrobieniu wydechu ujawnił się problem ze świecami dającymi wypadanie zapłonu (nowy komplet świec GM przed wydechem ). Nie pomogła wymiana aparatu zapłonowego (który to zaczął szwankować 2 miesiące później)...
Pomogło zmniejszenie przerwy na świecach. Precyzyjne ustawienie przerwy na świecy GM jest trochę utrudnione i na niskich obrotach silnik tańczył, wieć wybór padł na sprawdzone NGK BKR6EIX .

Osiągi poprawiły się subiektywnie, natomiast wykresik z hamowni pokazuje że daleko jeszcze do ideału. Temat z wykresami

Cytuj:
Np. intersujace jest o ile K obniza temperature ?


Informacje reklamowe na stronie Courtenay'a:
"To this end on back to back testing at an ambient start temperature of 22 degrees the "OE" intercooler will exceed 74 degrees inlet air temperature, the 9 litre side mounted intercooler sees a respectable 55 degrees, however due to its position and therefore increased efficiency the new Lower Front Mounted Intercooler sees this inlet air temperature drop to 41 degrees. As a result an Astra Coupe that was dyno tested running standard map, Courtenay front pipe and a Viper Induction Kit produced 205 bhp on the standard "OE" intercooler, and when tested after fitment of our New Lower Front Mounted Intercooler saw an increase of 18 bhp at best case and 15 bhp at worst."

Z tego wynika że temperatura przy najwyższych obrotach spada o circa 30 stopni C w porównaniu ze standardowym IC. Możliwe że to są dane z hamowni a w warunkach drogowych nie jest to aż tak duża różnica.

Cytuj:
Ale to jest juz znane ze nasz oryginalny IC jest strasznie niedoceniany w "scenie"


Faktycznie nawet Klasen montuje tego FMIC'a, może on ma wicej dokładnych danych na jego temat?

Zapewne jest na rynku tąńsza alternatywa, czy lepsza? To jest gotowy zestaw dopasowany do naszego autka. Orurowanie chyba nie jest dłuższe niż w standardzie. Zwiększa sie pojemność układu, ale chyba inaczej się nie da. Zwiekszony spadek ciśnienia w IC powinna nadrobić ciężęj pracująca turbina. Większa powierzchnia bezpośrednio chłodzona w porównaniu ze SMIC.

Mam nadzieję że uda mi się znaleźć przyczynę niskiego przyrostu mocy... jest jeden ślad w postaci koloru świec prowadzący do ubogiej mieszanki ... co według SirAdam'a może być efektem źle funkcjonującego przepływomierza.
Temat o świecach

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  SirAdam [ 30 kwietnia 2009, o 23:49 ]
Tytuł: 

Lobuziak napisał(a):
Mam nadzieję że uda mi się znaleźć przyczynę niskiego przyrostu mocy...

no gdzies musisz zaczac szukac przyczyny i sukcesywnie posuwac sie dalej, dlatego moja propozycja byla - przeplywka (biorac pod uwage jej wiek)
Zdawaj na biezaco przebieg zdarzen.





Adam

Autor:  WARIK [ 1 maja 2009, o 01:07 ]
Tytuł: 

na twoim miejscu spróbowałbym z przepływką(która za dużo nie zmieni) a potem zmienił tunera :lol:

Autor:  Lobuziak [ 24 maja 2010, o 11:40 ]
Tytuł:  Re: Courtenay Lower Front Mounted Intercooler - FMIC

Dodatkowa informacja do głównego tematu: Ten intercooler jest produkowany dla Courtenay'a przez firmę ProAlloy

Pozdrawiam
Lobuziak

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/