Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 14:50

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 13:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Tak wygląda zestawik do montażu i całość po założeniu na autko. Aby FMIC się zmieścił należy cofnąc trochę chłodnicę i obrócić wentylator o 90 stopni. Trochę jest ciasno w zderzaku Coupe więc kratki wyszły sobie... ale możliwe że dało by sie precyzyjniej to przyciąć. Przynajmniej zderzak jest oryginalny ;-) FMIC jest troche przysłonięty, ale myślę że chłodzi wystarczająco jak na stage2. Link do produktu

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

ps. Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 14:37 
jak tam turbo dziura? powiększyła się znacznie? i niestety lecz nie da się już tak dobrze spasować tego zderzaka , ale na pewno przełożyło się to na osiągi, czy masz jakiś wykres z hamowni przed i po?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 17:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
pieknie to wyglada:P zobaczymy jak to bedzie w praktyce :D tez juz myslalem nad tym:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 21:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
nie widzi mi sie ta konstrukcja, i to pod wzgledem montazu (tak jak to producent przewidzial) jak i sam FMIC mi sie wogole nie podoba.
Nie ma zydnych danych do niego.
Np. intersujace jest o ile K obniza temperature ?
Jaki spadek cisnienia ma ?
Nic, kompletnie nic.
Ale to jest juz znane ze nasz oryginalny IC jest strasznie niedoceniany w "scenie"
a ja jestem super zadowolony z niego, bo wiem co on potrafi.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 23:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
O ile dobrze pamiętam to turbo dziura nie zwiekszyła sie jakoś mocno ... FMIC zakładałem rok temu ale nie miałem żadnych pomiarów, więc dopiero teraz jest o tym post.
W międzyczasie po zrobieniu wydechu ujawnił się problem ze świecami dającymi wypadanie zapłonu (nowy komplet świec GM przed wydechem ). Nie pomogła wymiana aparatu zapłonowego (który to zaczął szwankować 2 miesiące później)...
Pomogło zmniejszenie przerwy na świecach. Precyzyjne ustawienie przerwy na świecy GM jest trochę utrudnione i na niskich obrotach silnik tańczył, wieć wybór padł na sprawdzone NGK BKR6EIX .

Osiągi poprawiły się subiektywnie, natomiast wykresik z hamowni pokazuje że daleko jeszcze do ideału. Temat z wykresami

Cytuj:
Np. intersujace jest o ile K obniza temperature ?


Informacje reklamowe na stronie Courtenay'a:
"To this end on back to back testing at an ambient start temperature of 22 degrees the "OE" intercooler will exceed 74 degrees inlet air temperature, the 9 litre side mounted intercooler sees a respectable 55 degrees, however due to its position and therefore increased efficiency the new Lower Front Mounted Intercooler sees this inlet air temperature drop to 41 degrees. As a result an Astra Coupe that was dyno tested running standard map, Courtenay front pipe and a Viper Induction Kit produced 205 bhp on the standard "OE" intercooler, and when tested after fitment of our New Lower Front Mounted Intercooler saw an increase of 18 bhp at best case and 15 bhp at worst."

Z tego wynika że temperatura przy najwyższych obrotach spada o circa 30 stopni C w porównaniu ze standardowym IC. Możliwe że to są dane z hamowni a w warunkach drogowych nie jest to aż tak duża różnica.

Cytuj:
Ale to jest juz znane ze nasz oryginalny IC jest strasznie niedoceniany w "scenie"


Faktycznie nawet Klasen montuje tego FMIC'a, może on ma wicej dokładnych danych na jego temat?

Zapewne jest na rynku tąńsza alternatywa, czy lepsza? To jest gotowy zestaw dopasowany do naszego autka. Orurowanie chyba nie jest dłuższe niż w standardzie. Zwiększa sie pojemność układu, ale chyba inaczej się nie da. Zwiekszony spadek ciśnienia w IC powinna nadrobić ciężęj pracująca turbina. Większa powierzchnia bezpośrednio chłodzona w porównaniu ze SMIC.

Mam nadzieję że uda mi się znaleźć przyczynę niskiego przyrostu mocy... jest jeden ślad w postaci koloru świec prowadzący do ubogiej mieszanki ... co według SirAdam'a może być efektem źle funkcjonującego przepływomierza.
Temat o świecach

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, o 23:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lobuziak napisał(a):
Mam nadzieję że uda mi się znaleźć przyczynę niskiego przyrostu mocy...

no gdzies musisz zaczac szukac przyczyny i sukcesywnie posuwac sie dalej, dlatego moja propozycja byla - przeplywka (biorac pod uwage jej wiek)
Zdawaj na biezaco przebieg zdarzen.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, o 01:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
na twoim miejscu spróbowałbym z przepływką(która za dużo nie zmieni) a potem zmienił tunera :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2010, o 11:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Dodatkowa informacja do głównego tematu: Ten intercooler jest produkowany dla Courtenay'a przez firmę ProAlloy

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL