Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 05:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 18:27 
czy wiecie może która firma w wielkopolsce zajmuje sie chiptuningiem tego silnika bo dzwoniłem już do kilku i nic


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 18:36 
A po co Ci to? Dla 10KM, których i tak nie poczujesz pod nogą?
To silnik wolnossący, więc nie uzyskach chipem strasznych przyrostów mocy...

Nie ma to najmniejszego sensu, jak już Ci nie wystarcza to wyjście jest jedno - sprzedać i kupić LETa.

Pozdr.
M.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 18:58 
Sory ale nie mogłem się powstrzymać bo rozwalają mnie tego typu odpowiedzi, może dla niego jest sens choćby miało to nawet dąć 2 km. On nie pytał czy jest sens chipowa z22se – tylko czy ktoś zna jakieś firmy które się tym zajmują – debata czy ma to sens czy go nie ma jest jak najbardziej nie na miejscu. Jesteście normalnie straszni – dobra wszystkie inne na złom bo są h…. warte i niech tylko lety zostaną. Nie pisze tego bo też mam z22se i to mnie wk…. Leje na to sikiem prostym – chodzi mi o to że kolega nie pytał czy jest sens – tylko czy KTOŚ WIE CZY ISTNIEJĄ U NAS JAKIEŚ FIRMY ZAJMUJĄCE SIĘ Z22SE. Ja osobiście nie znam bo nie interesowałem się tym tak bardzo. Sory za ot.


Ostatnio edytowano 7 lutego 2009, o 19:01 przez Spiderxxx, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 19:02 
Spiderxxx, a może kolega spodziewa się wyników rodem z turbodoładowanych silników? Być może 180KM mu chodzi po głowie?
Jak mu się przybliży realne wartości po chipowaniu to może zmieni zdanie... i zaoszczędzi ~1500 zł...

Pozdr.
M.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 19:12 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
zajrzyj na strone dbilas-a, chipy są tam po ok 350-500 E,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 19:30 
nie chodzi mi o wielkie przyrosty mocy ale mam automatyczną skrzynie biegów i chociarz trochę chcę przybliżyć osiągi do qp z22se z manualem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 20:46 
Spiderxxx, Brawo Brawo szczera prawda :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 21:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
To i tak troszk esztuczne to chipowanie w tych wolnosssacych jest. Przeciez nie podleje wiecej paliwa bo nie bedzie mieszanki stehiometrycznej wiec caly chip-tuning opiera sie o podwyzszenie max obrotow. Na papierze bedzie te 10 KM wiecej ale w realu nic zrywniejejsze auto nie bedzie. Proponowal bym jedynie tylko odetkac troszke wydech, moze dolot poprawic alet to tez metoda prób i bledow. Jak juz rozmawialismy z @novy33 to najlepszym sposobem na podniesienei mocy i w miare niedrogim to swap na jakas jednostke starsza 2,0 L np X20XEV (136KM) odetkac i moze podmienic walki od 1,8 albo jeszcze lepiej C20XE (150KM) lekko poprawic i bedzie nawet 170-175 KM. Zaleta tych starszych silnikow to dosc tanie czesci jak i sam silnik oraz mniej awaryjen, kłopotliwe itp. Wada to troszke pracy przy swapie.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 21:50 
wesol napisał(a):
To i tak troszk esztuczne to chipowanie w tych wolnosssacych jest. Przeciez nie podleje wiecej paliwa bo nie bedzie mieszanki stehiometrycznej wiec caly chip-tuning opiera sie o podwyzszenie max obrotow. Na papierze bedzie te 10 KM wiecej ale w realu nic zrywniejejsze auto nie bedzie. Proponowal bym jedynie tylko odetkac troszke wydech, moze dolot poprawic alet to tez metoda prób i bledow. Jak juz rozmawialismy z @novy33 to najlepszym sposobem na podniesienei mocy i w miare niedrogim to swap na jakas jednostke starsza 2,0 L np X20XEV (136KM) odetkac i moze podmienic walki od 1,8 albo jeszcze lepiej C20XE (150KM) lekko poprawic i bedzie nawet 170-175 KM. Zaleta tych starszych silnikow to dosc tanie czesci jak i sam silnik oraz mniej awaryjen, kłopotliwe itp. Wada to troszke pracy przy swapie.


Panowie, po raz kolejny, każdego kto zapyta o możliwość podniesienia mocy w z22se,
zrzucacie na drzewo albo proponujecie zmianę na Turbo..

poczytajcie trochę strony www.z22se.co.uk lub www.vx220.org.uk
i wtedy stawiajcie tezy, bo póki co każdy wali jakieś bzdury z księżyca..

ja u siebie zrobiłem wydech, czekam na cieplejsze dni żeby zmienić dolot z 2.4 i wywalić EGR-a,
nadal każdy z Was uważa, że nie ma sensu zmieniać oprogramowania?

niestety wcale nie jest tak prosto zrobić chiptuning w tym silniku..
po prostu komp wraca do standardowej mapy.. było wiele takich przypadków np. w DE..
nie wiem czy problem tkwi w autoadaptacji czy w czymś innym
w UK ponoć są 3 firmy które potrafią.. chłopakowi w Holandii też się udało..

ja w tym roku prawdopodobnie będę sondował kto w PL by się tego podjął..


Ostatnio edytowano 7 lutego 2009, o 21:52 przez Adolvo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 22:30 
Adolvo, Zgadzam sie z Toba ze koledzy z turbolotow sa wyjatkowo przyjaznie nastawieni do 2.2.Chyba maja jakies kompleksy o ktorych my ciemna masa z 2.2 nie wiemyJestem na koncowym etapie negocjacji zakupu Z22SE Supercharged --lsj /podciagniety z 205 do 220 kucy,pozostala tylko kwestia kosztow transportu czy sam silnik czy z rozbitym samochodem a tym samym czy cala operacja bedzie miala finasowy sens,Jesli to bedzie zblizone do brytyjskiej wersji z turbem to chyba zostane w kregu europejskim,tym bardziej ze bedzie latwosc montazu,a wszystko to bedzie zalezalo na jakim poziomie bedzie cena Insignii ,tej 260 konnej.Koledzy Turboloty jest Was w klubie 64 czterech / nie wiadomo czy wszystkie na chodzie / 22 jest 49 i wszystkie na chodzie z brzeczacymi lancuszkami


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, o 22:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Koniec z tymi przekomarzaniami.
Od teraz tylko konkretne informacje. Gdzie zrobić, jak zrobić, jakie efekty.

Życzę wszystkim pozytywnych efektów i pochwalcie się wynikami na forum.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, o 13:19 
Kolego Wesol napisałeś - "To i tak troszk esztuczne to chipowanie w tych wolnosssacych jest. Przeciez nie podleje wiecej paliwa bo nie bedzie mieszanki stehiometrycznej wiec caly chip-tuning opiera sie o podwyzszenie max obrotow."

Więc żeby więcej nie było na tym forum takich kwiatków napiszę wprost - po pierwsze mieszanka stechiometryczna nie zapewnia max osiągów silnika a jednynie ekologię - wtedy kat pracuje najefektywniej, oraz poniekąd względne spalanie. Już od dawna wiadomo że silnik osiąga moc max przy mieszance bogatej oraz odpowiednio do niej dostosowanego kąta zapłonu , ponieważ każdy rodzaj mieszanki ma inną szybkość spalania.W przypadku akurat tego silnika wg tego co wyczytałem na innych forach - nawet mapa pełnego obciążenia jest zrobiona na ekologię czyli dla mieszanki stechiometrycznej, więc zmiana tej mapy na bogatszą spowoduje oczywiście większe spalanie ale również powinna podnieść moc o ok 5-10% w stosunku do mapy stechiometrycznej a tu przy 147 km jest o co zawalczyć. Po drugie - silnik seryjny jest zmapowany przez producenta z pewną rezerwą, która ma zapewniać ekologie , ekonomię oraz pewną żywotność ,odporność na gorsze paliwo itp. Zawsze można tak zmienić kąt zapłonu aby granica stukowego była bliższa - wtedy pojeździmy tylko na PB98 ale wzrośnie moc.
Więc moim zdaniem chipowanie akurat tego zamulonego fabrycznie silnika ma sens - ale bedzie to działało tylko w pewnym zakresie jego pracy.

Dlatego po zmianie kata na sportowy, założeniu kolektora z 2.4 , następnym krokiem będzie kombinacja z ECU żeby dawał bogato.


Ostatnio edytowano 8 lutego 2009, o 13:22 przez święty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, o 13:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
wystarczy przesunac delikantnie zaplon przy dolnej partii obrotow i zalac troche wiecej benzyna niz seryjnie i uz bedzie mial odczuwalny efekt przy codziennej jezdzie bo przebieg krzywej momentu sie poprawi u dolui nie trzeba zadnych max obrotow wyzej przesowac bo w sumie po co w tym silniku jak ostrych walkow nie ma.
Przed chipem w tym silniku polecam zrobic koncowy tlumik przelot i dobry dolot (najlepsze ma dbilas ale to kusztuje...). Mozesz wziac hip i dolot od tej firmy i napewno bedziesz zadowolony.

A do tych co polecaja zmiane na LET:

Po co chipowac LETa jak mozna odrazu wsadzic LEH... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, o 13:54 
Z obrotami to ja bym chętnie limiter podniósł o ok 500 - jak się ścigam na 1/4 to czesto na 3 mam odcinkę a silnik po odetkaniu chcętnie się dokręca do limitera i myślę że to by sie przydało.Po założeniu kolektora z 2.4 moc idzie wyżej z 5500 do 6300 a tu zonk 6500 odcinka a warto go założyć bo 12km nie chodzi piechotą ;) Ciekaw jestem z drugiej strony na ile chip mógłby szybciej sterować elektroniczną przepustnicą, zwłaszcza przy nagłym dodaniu gazu - brakuje mi tego kopania jak np w Colcie GTI ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, o 14:09 
Robertnet, Dzieki poszlo do zakladek ,narazie zdecydowany jestem/w ramach rozsadku na silnik z usa/ ale biore pod uwage wszelkie rowiazania, kompresor rowniez,zwykle turbo to w ostatecznosci Mozliwe ze pojde w slady ADOLVO,wszystko ma swoje materialne granice a to rozwiazanie jest najtansze,


To ja dodam, że chodzi o kolektor wydechowy pod turbo do Z22SE, Casting No. 12786716.
http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-2-2-Z22SE-TURBO-Exhaust-Mainfold_W0QQitemZ380071451269QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM


Ostatnio edytowano 10 lutego 2009, o 14:17 przez darek1947, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL