Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:16

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 05:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Mam pytanie tego typu:
Czy zeby zwiekszyc max boost jaki daje turbo trzeba skrecic sruby na ramieniu westgate czy je odkrecic ? Chodzi mi o to czy trzeba zwiekszyc odleglosc od gruszki zaworu do ramienia czy ja zmniejszyc. Mowa oczywiscie o turbo od z20leh.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 06:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
skręcić :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 15:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Dalej od gruchy.
Popatrz na foty: viewtopic.php?f=30&t=6317
to wszystko będzie jasne.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 16:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
No wlasnie na pomysl z luknieciem na foty wpadlem jak juz zapytanie napisalem i tak rozsadek nakazywal ale wolalem sie upewnic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 19:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Osobiscie wydaje mi sie ze robi sie to programowo znaczy sie poprzez przesuniecie w mapach. Krecenie sztango spowoduje jedynie rozregulowanie pracy gruszki. Cos tam niby da sie zrobic krecac sztanga gruszko ale to nie jest profesjonalne. Powiem szczerze ze wolal bym podmienic MAP sensor na jakis inny o innej charakterystyce. Za duzo skrecisz albo odkrecisz i ECM nie bedzie mógł zbic cisnienia mimo ze bedzie otwieral elektrozaworek na maxa. W sumie po takim dlubaniu i jezdzie z obrotami pod max to moze sie zle skonczyc dla suszarki. To wie kazdy ale pragne zwrocic uwager ze programowo mozna sobie podkrecic ciesnienie o powiedzmy 0,2 bara w obrotach od jalowego do 4500 a powyzej mozna nic nie ruszyc albo zaledwie o 0,1 bara. Krecac srubka robi sie cos odwrotnego bo im wieksze obr silnika tym wieksze przeladowanie. Kwestia tylko jaką ma histereze zapisana ECM w mapach po przekroczeniu ktorych wywali blad.

Aha. Osobiscie wydaje mi sie ze trzeba skrócić sztange bo wtedy zawor WG jakby dluzej przymkniety ale polecam ewnetualnie zrobic nieco inaczej. Mozna poprostu zapodac na ta sztange sprezynke ktora bedzie ciagnela ją i zawor WG przymykała bo takie chwyty tez sie stosuje.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 19:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Tyle ze u mnie programowo jest zrobione 1,4 bara a turbo pompowalo 1,2 bo nakretki byly prawie na koncu tej sztangi od WG. Przekrecilem na nieco mniej niz na srodku i jest juz ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 20:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wesol napisał(a):
Krecenie sztango spowoduje jedynie rozregulowanie pracy gruszki. Cos tam niby da sie zrobic krecac sztanga gruszko ale to nie jest profesjonalne.

w przypadku Marcina jest to jak najbardziej profesionalne.
wesol napisał(a):
Powiem szczerze ze wolal bym podmienic MAP sensor na jakis inny o innej charakterystyce.

i chcialbym Cie widziec jak bys nowe mapy pod niego "pisal" i implementowal je w Motronic-a ;)
wesol napisał(a):
Krecac srubka robi sie cos odwrotnego bo im wieksze obr silnika tym wieksze przeladowanie.

o to sie nie martw, Motronic "trzyma lape" nad tym.
wesol napisał(a):
Kwestia tylko jaką ma histereze zapisana ECM w mapach po przekroczeniu ktorych wywali blad.

ogromna, przy modzonym sofcie (Klasen) braknie ci gwintu na WG zeby wywolac blad.

Od siebie dodam dla niekumatych i "chcacych miec wiecej" :
1. bez programu krecenie nie daje nic.
2. bez wskaznika doladowania - nie ruszac wastegate !!!
3. jak sie na tym nie znasz i nie wiesz co akurat robisz - precz z lapami! (bo bedziesz potrzebowal nowe turbo)



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 21:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
marcinpsk napisał(a):
Mam pytanie tego typu:
Czy zeby zwiekszyc max boost jaki daje turbo trzeba skrecic sruby na ramieniu westgate czy je odkrecic ? Chodzi mi o to czy trzeba zwiekszyc odleglosc od gruszki zaworu do ramienia czy ja zmniejszyc. Mowa oczywiscie o turbo od z20leh.

Odległość pozostaje ta sama, tylko zmienia się napięcie sprężyny actuator'a. Im ramię bardziej się wysuwa z "gruszki" tym większe napięcie. Ramię ma się jeszcze mocniej otworzyć pod ciśnieniem, więc nie może być za bardzo skręcone ponieważ może to ograniczyć otwarcie klapy(wastegate). Zresztą już wiesz w którą stronę się dokręca.
Sterowanie doładowaniem jest programowe, ale nie do końca. Komputer ma zadane jakieś żądane ciśnienie do którego dąży przy określonych parametrach jak temperatura. Ma też zadaną wielkość kroków o ile należy zwiększać, zmniejszać procent otwarcia zaworku solenoida (BCS) sterującego w zależności od rozbieżności z żądanym doładowaniem. Jak zbliżamy się do wartości oczekiwanej to zmniejszamy wartość kroku - % otwarcia zaworku.

Gdy zaczynamy pracę na niskich obrotach jedynie sprężyna actuatora utrzymuje klapę w pozycji zamkniętej przeciwstawiając się ciśnieniu przepuszczanemu przez zaworek oraz naciskowi spalin na klapę. W momencie wzrostu ciśnienia zaworek zaczyna sterować actuatorem zamykając do niego dopływ ciśnienia z turbo aby utrzymać klapę w pozycji zamkniętej. Gdy dochodzimy do żądanej wartości ciśnienia ładowania zaworek ponownie zwiększa przepływ i tym samym nacisk na actuator uchylając klapę. I taka zabawa trwa aż do momentu gdy zaworek zamyka w 90-95% przepływ ciśnienia do actuatora przy 6tys obrotów. Możliwe też że wtedy dodatkowo oprócz sprężyny, pomaga podciśnienie w zamkniętej gruszce z membraną(tłoczkiem).

Jeśli się mylę to mnie poprawcie ... :D

Ecu potrafi się dostosować do napięcia sprężyny zmniejszając, zwiększając procent otwarcia zaworku sterującego. Poprzez dążenie do określonego w danym momencie ciśnienia doładowania.
Dodatkowo jak się przekroczy żądane ciśnienie np na pół gazie to ecu steruje dodatkowo otwarciem przepustnicy ile tego powietrza ma wlecieć do silnika, jednocześnie redukując ilość spalin -> zmniejsza się prędkość turbiny.
Jeszcze jest też DV dla poprawy bezpieczeństwa.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, o 21:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Lobuziak
no tak dokladnie, to nie chcialo mi sie tego opisywac, ale Ty to zrobiles super,
az sie milo czyta takie fachowe posty.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2011, o 14:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
"A High Compression Forged VXR Piston. These pistons feature thicker crowns, higher compression and even greater ring expansion gaps then any other pistons. These High comp pistons allow more power with existing boost levels, the higher compression allows you to make more power from the same boost levels - reducing the stress on your turbocharger and boost components for more safety...

But on the other side of the coin....because these pistons feature even thicker crowns they also allow the use of boost up to 2 bar and beyond! When used with one of our Dbilas GT28RS turbocharger kits or a GT30 or larger kit, and a full engine build - the sky is the limit for power!"
Obrazek

Pojawiły się w ofercie firmy Regal najpierw dla Corsy 1,6 teraz dla Astry VXR kute tłoki o wyższym niż seryjny stopniu kompresji. Zapewniają lepsze osiągi przy niższym ciśnieniu doładowania :]


Trochę nowego info na temat tłoków o wyższym stopniu kompresji link.

"anyhoo the new regal pistons are a 9.2:1 compression ratio ( so not really a real high comp piston just a little higher than standard ) for the people that would like to know ,and from all the technical info that regal and the piston company did it turns out that this will put vertually no extra strain on the crank to need to worry . how many cranks on are cars do people know of that have gone due to boost pressure/cylinder pressure ( other than ones that have been damaged due to a rod going or similar ) there are cars out there that are running more than 2 bars of boost and the crank is still having no issues , and if you ran more than about 1.8bar of boost on any piston your main problem would be needing to have the waterways strengthening before your bores went oval or cracked.

the new pistons also have a thicker crown so if wanting to go for high boost they can easily cope with more than you would want to see in the cylinder , they also have uprated ring that prduce less fricton on the bores , will give better fuel burn because of the design and also in theory but less thermal load through the engine ( all with using less boost and fuel than a standard or low comp piston ) if you going to run the same power as before on standard piston."

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2011, o 16:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
I wlasnie tu sa dwie szkoly. Jedni mowia zeby podniesc stopien kompresji ale trzeba lac paliwo wysokooktanowe no i jest niebezpieczenstwo podniesienia czapki, spalania stukowego co wiemy czym sie konczy. Drudzy preferuja wlasnie odprezenie ale za to zyskujemy dodatkowa przestrzen( pojemnosc nad tlokiem) i mozna podlac wiecej paliwa i zapodac duzo powietrza. Chyba nawet wydawalo mi sie ze Adam wlasnie po przeróbce mial wieksza pojemnosc i chyba nieco nizszy stopien sprezania ale juz nie pamietam dokladnie. W dieslach tez sie robi tak ze sie daje metaowe uszczelki pod glowice ale tez i daja grubsze plus mega suszara i mega podlanie paliwa.

Co by nie bylo to na wyzszym stopniu silnik ma wieksza sprawnosc czyli teoretycznie mniej pali no i wiekszą moc osiaga.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2011, o 17:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Teoretycznie im wiekszy stopien kompresji tym mniejszy boost trzeba. Generalnie w tych tlokach, ktore pokazane ryzyko stukania jest znikowme z tego wzgledu ze nie maja zadnych ostrych, kanciastych i pozlamywanych powierzchni gdzie stukowe najczesciej wystepuje.
Jedynym minusem zastosowania takich tlokow jest niemozliwosc wykorzystania takiego zestawu:

Obrazek

A to z tego wzgledu ze nie maja kieszonek na zawory.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 czerwca 2011, o 12:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Kontynuacja tematu tłoków o kompresji 9.2:1 Poprzednie zdjęcia to chyba tłoki do Corsy były - wersja do Astry wygląda trochę inaczej:

Obrazek Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lipca 2011, o 18:34 
w vtg mozna zrobic soft + zaworek przy gruszce 'boost up/down'


Góra
  
 
PostNapisane: 11 lipca 2012, o 12:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Nowe info o tłokach Cosworth'a z Courtenay'a.
Design zostaje ten sam plus drobne zmiany w materiale pokrycia podobno na plus - nie będą firmowane przez Cosworth'a. Kompresja zostaje ta sama 8.5:1

Info z forum pvguk.net

Kod:
Cosworth manufactured the pistons (from a design by PEC), PEC were the distributors for Cosworth pistons for all the applications they were manufactured for and Courtenay Sport sold them for Vauxhall/Opel applications.

Cosworth no longer want to make the pistons at the price they were being made at, and intended to put the price up per set to such an extend it made them commercially unviable to sell any longer.

The new 'Race Spec' pistons have arrived.

They are the same design as the Cosworth pistons, because the design did not belong to Cosworth, they merely manufactured the pistons.
These pistons are forged, manufactured and machined for PEC, they then have some additional machining work carried out by PEC, and then a company in the UK carried out the 2 coatings.

The latest spec pistons have been improved with:

 The addition of an electroless nickel coating to the crown (it is slightly darker). This is for hardness strength and det resistance. This coating is more commonly used in WRC and F1 engines.
 The skirt coating is a higher quality than the previous one.
 The det groove has been removed as it is not longer required for a modern engine, plus it is no longer required due to the strength of the coating

Intro Price of £600 per set of 4 with rings and gudgeon pins


Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL