Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 10:25

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, o 16:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
NasH napisał(a):
za downpipe cena 600 zl to nie jest duzo, a jesli nie chcialbys narazie inwestowac, zrob tak jak adam w niemcowni, wyskrob puszke kata ze srodka i tez bezdie dobrze - o ile chcesz zmienic tylko soft w przyszlosci (stage I)

Wlasnie chcialbym porownac cene zrobienia downpipe w PL do ceny u Niemców.
A jaka srednice na koncu ma pre-kat bo nie mam mozliwosci jak narazie zmierzyc ?
Ogolnie planuje soft stage 2 lub 3 wgrac do sterownika ale to dopiero gdzies pod koniec roku jak z $ sie odkuje bo poki co wypstrykalem sie troche z kasy na graty ktore juz kupilem do tego silnika ktory bede pakowal do astry czyli kute tloki, sruby korb ARP, turbo LEH , mocniejsze sprzeglo Sachs i wydech 2,5 cala na sport-kacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, o 16:25 
wrzucasz sachs organike czy spieka?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, o 17:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Orginal tyle ze ponoc wzmocniona tarcza jest organicznie i mocniejszy docisk. Planowalem spieka ale finansowo bym nie wyrobil.


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2009, o 17:06 przez marcinpsk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, o 20:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
graty ktore juz kupilem do tego silnika ktory bede pakowal do astry czyli kute tloki, sruby korb ARP, turbo LEH , mocniejsze sprzeglo Sachs i wydech 2,5 cala na sport-kacie.

widze ze ktos robi z glowa, respekt.
marcinpsk napisał(a):
Orginal tyle ze ponoc wzmocniona tarcza jest organicznie i mocniejszy docisk

czyli organiczna tarcza Sachs ze wzmocnionym automatem.
Tarcza ale jest oficjalnie podana przez Sachs do 350Nm,
ze wzmocnionym automatem moze wytrzyma 400Nm.
marcinpsk napisał(a):
Planowalem spieka ale finansowo bym nie wyrobil.

Spiekowe jest niewiele drozsze od organicznego, bynajmniej w Niemczech.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, o 21:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Narazie planuje miedzy 350 Nm ia 400 zrobic na tych gratach co mam. Pozniej zobaczymy na ile fundusze pozwola bo IC trzebaby wyminic, pompe i wtryski i natrysk oleju dodatkowy na cylindry i tloki.

Takie male OT. Czy polosie seryjne od LETa podejda do skrzyni M32 albo F40CR ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, o 22:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
i natrysk oleju dodatkowy na cylindry i tloki.

no to zrobisz chyba odrazu przy wymianie tlokow ?
Czy masz zamiar 2x silnik rozbierac ?
Fakt, do montazu dodatkowego natrysku blok silnika musi byc GOŁY.

marcinpsk napisał(a):
Czy polosie seryjne od LETa podejda do skrzyni M32 albo F40CR ??

F40 nie wejdzie do Coupe, jest za duze.
M32 wejdzie , ale polosie musisz tez wymienic, z Coupe nie pasuja.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, o 10:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Mam prosbe do moderatora, aby z tego tematu zrobic 2 bo zaczalem zadawac pytania nie zwiazane z wydechem a chcialbym uzyskac na nie odpowiedz.

Adam czy moglbys mi napisac co bedzie mi potrzebne do zalozenia dodatkowych natryskow oleju ?? Czytalem gdzies ze nadaja sie dysze od jakiegos Fiata.

Druga sprawa to to czy napewno te F40 nie wejdzie do astry ?? Widzialem na zywo M32 i F40 jak lezaly kolo siebie i na dlugosc byly takie same. Nie zwrocilem tylko uwagi na ta czesc obudow ktore okrywaja mechanizmy roznicowe - tzn. czy ktoras czasem dalej nie wystawala.
Czy polosie od M32 wytrzymaja okolo 240PS i 350 Nm (bo tyle chcialbym finalnie osiagnac) ??
Czy sa rozne rodzaje polosi od M32 (chodzi o przeguby , ktore moga miec np. 6 albo 8 kulek itp. - tak jak jest to w przypadku F23)
Zawalilem tez sprawe bo nie obejrzalem walka w skrzyni F40 i M32. Dokladniej chodzi i to czy jest taki sam jak w F23 ?


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2009, o 10:58 przez marcinpsk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, o 15:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Mam prosbe do moderatora, aby z tego tematu zrobic 2 bo zaczalem zadawac pytania nie zwiazane z wydechem a chcialbym uzyskac na nie odpowiedz.


Nie bedziemy sie rozdrabniac na drobne ;)
Jezeli masz na mysli pytanie o serednice prekata, to;
zalezy co masz na mysli ?
strone turbo czy wyjscie,
bo od strony turbo jest specjalny flansz ktory ma srednice cos kolo 80 - 100 mm
a wyjscie jak sie nie myle to jest 58 mm.
Sorry, ale pod auto mi sie nie chce wlazic, mokro jest :P

marcinpsk napisał(a):
Adam czy moglbys mi napisac co bedzie mi potrzebne do zalozenia dodatkowych natryskow oleju ?? Czytalem gdzies ze nadaja sie dysze od jakiegos Fiata.


Daj spokoj, nie zaczynaj tego "po polsku" robic.
Sa specjalne dysze do natrysku ktore maja okreslone cisnienie otwarcia, inaczej "zalamie" Ci sie cisnienie oleju na wolnych obrotach.One otwieraja dopiero przy podwyzszonach obrotach , jak cisnienie oleju wzrosnie.
W Niemczech montaz natrysku kosztuje cos kolo 250 euro razem z materialem, wiec na czym tu oszczedzac.Jedynie to co juz napisalem - blok musi byc do tego goly, bo trzeba wiercic i gwintowac dziury w glownej arterii olejowej w bloku, i potem trzeba to szystko porzadnie wyczyscic i przedmuchac powietrzem, zeby zadne opilki nie zostaly.


marcinpsk napisał(a):
Druga sprawa to to czy napewno te F40 nie wejdzie do astry ?? Widzialem na zywo M32 i F40 jak lezaly kolo siebie i na dlugosc byly takie same.


To co powyzej napisalem nie znam z autopsji, przeczytalem to w niemieckim forum Coupe, napisane to bylo przez chlopaka ktory zmienial skrzynie w swoim Coupe.
Niestety ale bedziesz musial dalej szukac informacji na ten temat.
Mi jeszcze nigdy skrzynia nie padla, wiec i wymieniac nie bylo potrzeby.

A tak troche na uboczu zapytam;
dlaczego chcesz wymieniac skrzynie ?
Chyba nie z powodu tych smiesznych 400 Nm ?





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, o 16:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Skrzyni nie chce wymieniac. Poprostu musze dokupic do silnika skrzynie. M32 albo F40 mozna dostac w PL za 1500 zl wiec w tej cenie co F23. Pozatym chcialbym zeby miala troche krotsze przelozenie niz seryjna i wowczas byloby lepiej zeby miala 6 bieg na trase bo jak bedzie krotsza 5-cio biegowka to spalanie bedzie drastyczne na trasie a pozatym bedzie glosniej podczas dlugich podrozy bo silnik sie bedzie wyzej krecil na krotszej skrzyni przy danej predkosci a nizeli przy skrzyni 6-cio biegowej.

Dodatkowo muszedokupic sterownik. Moze sie orientujesz czy darade przeprogramowac sterownik od silnika Z12XE albo Z10XE pod Z20LET ?? W EPC numery maja te same te sterowniki i oznaczenia BOSCH tez. Roznica tylko w cenie. Pytalem w ASO to powiedzieli ze jesli sie da (bo nie sa na 100% pewni) to koszt okolo 100 zl.

O ta srednice pre-kata chodzilo mi wlasnie na jego koncu. Dziekuje za odpowiedz.

te zamienniki pre-kata dostepne na ebayu sa albo 60 albo 70 mm i w zwiazku z tym pytanie:
reszta wydechu bedzie miec 2,5 cala czyli jakies 62,5 mm. Wziacten 60 mm czy 70 ??

Silnik mam w czesciah w warsztacie swoim i problemu z dorobieniem natryskow oleju nie ma bo i tak musze rozkrecic blok prawie na czesci pierwsze zeby tloki zmienic. Znasz moze oznaczenie tych dysz, ktore Tobie zalozono ?


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2009, o 16:50 przez marcinpsk, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, o 17:21 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marcinpsk napisał(a):
Dodatkowo muszedokupic sterownik. Moze sie orientujesz czy darade przeprogramowac sterownik od silnika Z12XE albo Z10XE pod Z20LET ??


Byla juz kiedys dyskusja na ten temat na niemieckim forum, ale jakos nie doszli do jednoznacznej odpowiedzi.
Pozostaje samemu zdobywac doswiadczenia :-(

marcinpsk napisał(a):
Wziacten 60 mm czy 70 ??


Ja bym wzial 60mm

marcinpsk napisał(a):
Znasz moze oznaczenie tych dysz, ktore Tobie zalozono ?


Nie, dysze i tloki zakladal Stephan Klasen, ja odebralem juz zlozone z warsztatu.
Ale widzialem ze czasami pojawiaja sie dedykowane do oplowskich silnikow na niemieckim eBay.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, o 13:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
A jak jest z kompem od Z20LER albo Z20LEH ?? Model niby ten sam tyle ze w astrze 3 i zafirze b jest szyna CAN... ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, o 18:57 
marcinpsk napisał(a):
w astrze 3 i zafirze b jest szyna CAN... ?


Jeśli chodzi Ci czy jest tam cyfrówka-linie Can to jest,w Corsie C już jest z 2001r

Grzesiek :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, o 20:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Grzesiek 79 napisał(a):
marcinpsk napisał(a):
w astrze 3 i zafirze b jest szyna CAN... ?


Jeśli chodzi Ci czy jest tam cyfrówka-linie Can to jest,w Corsie C już jest z 2001r

Grzesiek :)


Ale chodzi mi o to czy moge taki sterownik upakowac do LETa i bedzie smigac ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, o 20:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
ja nie jestem pewny, ale podejrzewam, ze nie.
A juz napewno nie za pomoca Tech2, o ile to jest wogole mozliwe, to potrzebujesz do tego kogos, kto potrafi glebiej "grzebac" w Motronic-u (na poziomie Firmware, i nie myl tego z programem ktory steruje silnikiem)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, o 15:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
czy ktos moglby zerkanc oznaczenia z naklejki na sterowniku silnika i podrzucic tu na forum, bo znalazlem kogos kto sprzedaje duuzo taniej nowe sterowniki niz ASO i musze tylko podac oznaczenia sterownika, numer fabryczny (pewnie chodzi o kod GM) i wersje HSFI - x.x.
Albo jakby ktos fotke zrobil tej naklejki i wrzucil to byloby hyba najszybciej.

[ Dodano: Pon 02 Mar, 2009 12:08 ]
Ok skrzynia dobrana (M32). Kwestia tylko polosi bo jakAdam pisal od F23SRT nie pasuja (inny wieloklin jest w skrzyni M32 a inny w polosiach od F23). Czy polosie od vectry c lub zafiry B podejda do astry g ? tzn czy dlugosciowo beda pasowac i czy przy mocowaniu ich do piast kol potrzebne sa jakies przetobki (chodzi mi o to czy wieloklin jest taki sam) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL