Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 11:30

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 13:19 
Witam ,problem jak w temacie, interesuje mnie tylko ile roboty z tym jest ? czy skrzynia f17 pasuje do silnika c20xe czy trzeba rozglądać się za f20, z elektronika silnika c20xe ogólnie nie ma problemu, tak samo jak z podłączeniem tego silnika do wskaźników(mam schematy i to akurat jest proste) główne 2 problemy to właśnie skrzynia, czy podejdzie i łapy mocowania silnika czy spasują do astry G.

od razu dodam że interesuje mnie tylko silnik c20xe ponieważ mam taki do kupienia w bardzo okazyjnej cenie (500zł) w super stanie z osprzętem, wykres z hamowni pokazał 154 km na wydechu bez kata. Tak w ogóle to mam już kilka swapów na swoim koncie głównie to asterki F były i kadety ale astry g jeszcze nie robiłem :)

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2009, o 13:30 przez xyro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 13:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Skrzynia F17 moze nie podejsc do big-block`a, a jesli nawet to moze sie zmielic szybko przy tym silniku. Najlepiej F23 kup od astry G i wtedy odpadnie problem 3 lap i bedziesz mial pewnosc ze to wytrzyma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 15:07 
No faktycznie z18xe to smalblock (filtr oleju z przodu bloku), myślę że jednak pozostałbym przy skrzyni f20. Myślę że z mocowaniami nie będzie problemu, łapa nie spasuje ta pod filtrem powietrza pewnie do motoru c20xe, pompa abs będzie od astry gsi ponieważ ta od z18xe nie będzie pewnie działać przy silniku c20xe. Półosie od f17 pasują tego co patrzyłem już do skrzyni f20. Czy ktoś jeszcze ma pomysły co może nie pasować. Prędkość do licznika brana jest z lewego przedniego koła to jest ok. Pedał gazu na linkę ale to akurat mam. Co jeszcze może sprawić problem ? :mur:


Ostatnio edytowano 3 stycznia 2009, o 15:09 przez xyro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 19:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Homologacja tego zlomu ?
Samochod z Euro4 stal sie raptem zabytkiem z Euro1.

Pozatym, nie widze wiekszego sensu w tej "operacji" ale to juz jest moje osobiste zdanie.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 21:02 
To co włożysz w modyfikację przerośnie zapewne koszta opłacalności. Także od razu lepiej zainwestować w dobry egzemplarz Turbo


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, o 21:40 
Tak swoją drogą gdybym chciał znać opinie na temat sensowności tego zabiegu to bym o to zapytał. Trochę kultury Panowie. Przy każdym temacie swapa poruszany jest temat opłacalności. Moja sprawa. Jeśli ktoś coś wie na ten temat bardzo proszę o wszelkie wskazówki i porady a wszelkim OT mówię stanowczo nie :! Pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 10:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
xyro napisał(a):
No faktycznie z18xe to smalblock (filtr oleju z przodu bloku), myślę że jednak pozostałbym przy skrzyni f20. Myślę że z mocowaniami nie będzie problemu, łapa nie spasuje ta pod filtrem powietrza pewnie do motoru c20xe, pompa abs będzie od astry gsi ponieważ ta od z18xe nie będzie pewnie działać przy silniku c20xe. Półosie od f17 pasują tego co patrzyłem już do skrzyni f20. Czy ktoś jeszcze ma pomysły co może nie pasować. Prędkość do licznika brana jest z lewego przedniego koła to jest ok. Pedał gazu na linkę ale to akurat mam. Co jeszcze może sprawić problem ? :mur:


F20 chyab nie byly montowane w astrze G. Uklad napedowy trzyma sie na 4 lapach z czego 3 sa przy skrzyni. Biorac skrzynie seryjna od astry g odpadnie problem przerabiania 3 lap. Pozatym skrzynia od GSI niala sprzeglo na linke. W astrze g masz hydrauliczne wiec trzebaby przerabiac F20 - czyli kolejny problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 13:35 
Cytuj:
F20 chyba nie były montowane w astrze G. Układ napędowy trzyma się na 4 łapach z czego 3 są przy skrzyni. Biorąc skrzynie seryjna od astry g odpadnie problem przerabiania 3 łap. Poza tym skrzynia od GSI niala sprzęgło na linkę. W astrze g masz hydrauliczne wiec trzeba by przerabiać F20 - czyli kolejny problem.


Faktycznie skrzynia F23 to najlepsze wyjście. Na pewno była takie o różnych przełożeniach tak więc pojawia się pytanie jakie obroty ma silnik przy prędkości w dieslu a jakie w benzynie ? Przełożenia znalazłem na google ale nie wiem jak to się ma odnośnie jazdy. Czy ktoś "na pewno" wie czy półosie od skrzyni f17 podejdą do f23 ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 20:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
xyro napisał(a):
Czy ktoś "na pewno" wie czy półosie od skrzyni f17 podejdą do f23


Zdaje sie ze podejda od skrzyni F18 do F23 ale czy od F17 to nie wiem.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 21:32 
Szukając trochę po necie znalazłem że silniki 1.8 2.0 xev i 2.0 dti jak i niektóre 1.6 mają takie same półosie. Skrzynia f17 bez problemu podchodzi pod silnik 2.0xev tak samo więc musi pasować pod c20xe. Gdy tylko ruszy swap wrzucę na forum fotki. Co do skrzyni kupię jednak f23 od 2.0xev. Trzeba tylko całkowicie od nowa zrobić łapę pod filtrem powietrza. Od razu dodam że będę celował w 160-170 km skoro silnik będzie już na wierzchu co w xe nie jest jakimś szczególnym wyczynem.

PS: Szukam dokładnego schematu wyprowadzeń w liczniku astry G oraz porady jak czujnik z astry G od temperatury silnika "spasować" do wskaźnika z astry G. Pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 22:54 
Kolega na VU robił w vectrze swapa z 1.8 na 2.0 jego nick to RaSheed, może pomoże w paru kwestiach, pzd


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, o 23:53 
Dzięki wielkie za namiary :) ogólnie problem robi elektryka bo tak poza tym cały swap to "plug & play". Zamiast wsadzać kasę w ekokibel jakim niewątpliwie jest z18xe lepiej wrzucić dobre pancerne c20xe. Tanim kosztem mamy 160 km (tyle ma xe po wyrzuceniu kata i zrobieniu pawercapa ) a nawet 170 przy większym nakładzie pracy.


Ostatnio edytowano 5 stycznia 2009, o 00:09 przez xyro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, o 17:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Tylko jak skrzynie bedziesz kupowal to wez F23CR bo przy X20XEV wystepowaly 2 rodzaje. Jak wezmiesz WR to pozniej mozesz byc zdziwiony ze te 160 koni cos wolno rozpedza bude.
Druga sprawa to skrzynia musi byc od astry G albo zafiry a zeby mocowania/lapy pasowaly. F23 od Vectry B maja inne lapy. Jedynie od Vectry C da sie podpasowac ale trzeba 1 lape zmienic. tzn wymienic caly tan wklad z lapa ktory przykrecasz do ramy auta a pozniej do skrzyni na gorze jej obudowy.
Co do schematow elektrycznych to poszukaj w dziale ELEKTRYKA. Tam koleja SJR zamiesil link do stronki z programami i schematami.
Czujnik temperatury prawdopodobnie bedzie pasowal od X20XEV (bo taki sam gwint maja jak w C20XE).

Najlepiej poradz sie kolego Spawn z forum ATT bo sie chwalil ze upakowal C20XE do astry g.
tutaj masz temat:
http://att.host247.pl/viewtopic.php?t=7 ... c&start=15


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, o 18:30 
oki :) dzięki za namiary, fajnie że są ludzie którzy jeszcze starają się pomóc :) na chwile obecną mama już silnik zrobiony do włożenia po małych modyfikacjach(ciekawe co wypluje hamownia, był bym szczęśliwy jak będzie 160 km bo w tyle na razie celuje )


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, o 20:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
xyro napisał(a):
był bym szczęśliwy jak będzie 160 km bo w tyle na razie celuje

tyle to na zdrowej serii sie wyciagalo.
Zycze powodzenia, i daj znac jak wyszlo.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL