Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 06:00

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 14:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Co do sterowania to na 100
% czujnik cisnienia daje sygnal do ECU a one juz dalej steruje elektrozaworami od EGra czy Wg turbo


Chyba jednak nie masz racji...przepływka mierzy mase powietrza i do tych wartości ECU leje paliwo żeby uzyskać optymalną mieszanke. Ciśnienie może być różne przy takiej samej masie powietrza, dlatego w turbo-benzynie to nie ciśnienie jest wykorzystywane do sterowania wtryskami...

W turbo-dieslu owszem, ale nie w turbo-benzynie.

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 14:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
No dobra to po co jest sonda lambda w takim razie? No i po co jest przeplywka w dieslu? Chyba cos mi sie wydaje ze nie wiecie do czego jest przeplywomierz i jaka role pelni.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 16:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
No dobra to po co jest sonda lambda w takim razie?


diagnostycznie

wesol napisał(a):
No i po co jest przeplywka w dieslu?


po to samo co w benzynie...ECU musi wiedzieć ile powietrza wleciało

wesol napisał(a):
Chyba cos mi sie wydaje ze nie wiecie do czego jest przeplywomierz i jaka role pelni.


wytłumacz

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 17:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mich007 napisał(a):
wesol napisał/a:
No dobra to po co jest sonda lambda w takim razie?


diagnostycznie


Niestety ale nie bo jest do korekty skladu mieszanki paliwo powietrze bo ma wynosic jeden( lambda jeden)

mich007 napisał(a):
wesol napisał/a:
No i po co jest przeplywka w dieslu?


po to samo co w benzynie...ECU musi wiedzieć ile powietrza wleciało


Niby po co skoro lambda w dieslu nie jest wazna nie ma mieszanki stehiometrycznej bo lambda moze wynosic od okolo 27 do 8 co mowi nam ze zawsze jest spora przewaga powietrza do paliwa. I do tego jeszcze stopien sprezania jest tak wysoki ze bena to by sie zapalila samoczynnie juz przy wysokosci 3/4 tloka. Samo powietrze jest tak mocno sprezane ze jego temp wynosi kilkaset stopni i dlatego wtrysk ropy w koncowej fazie sprezania powoduje jej samozaplon.

Ostatniego nie bede tlumaczył.


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2008, o 17:55 przez wesol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 18:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Tak na mój gust to ECU musi lać odpowiednią ilość paliwa do powietrza mierzonego na przepływce, żeby było bezpiecznie. Sonda lambda stwierdza tylko czy to paliwo się spaliło.

Coś mi się wydaje, że w dieslach i benzynach jest trochę inaczej.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 18:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Ostatniego nie bede tlumaczył.


a dlaczego?? wytłumacz, bo mnie to bardzo ciekawi

wesol napisał(a):
Niestety ale nie bo jest do korekty skladu mieszanki paliwo powietrze bo ma wynosic jeden( lambda jeden)


no dokładnie, ale to nie lambda wyznacza skład mieszanki! ona tylko sprawdza poprawność spalania, a poza tym to lambda jest głównie w celu norm emisji spalin.

Spróbuj na odpalonym silniku odłączyć lambde, a drugim razem odłącz przepływke...zobaczysz co ma wpływ na prace silnika

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 21:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
.przepływka mierzy mase powietrza i do tych wartości ECU leje paliwo żeby uzyskać optymalną mieszanke. Ciśnienie może być różne przy takiej samej masie powietrza, dlatego w turbo-benzynie to nie ciśnienie jest wykorzystywane do sterowania wtryskami...


Zgadza sie dokladnie


mich007 napisał(a):
Spróbuj na odpalonym silniku odłączyć lambde, a drugim razem odłącz przepływke...zobaczysz co ma wpływ na prace silnika


Bravo Krzysiek, lepszego przykladu nie mogles podac.
Widze ze jestes uwaznym uczniem.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 22:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mich007 napisał(a):
ale to nie lambda wyznacza skład mieszanki! ona tylko sprawdza poprawność spalania


Nie sprawdza tylko koryguje. Mapy w motroniku na podstawie roznych czujnikow wyznaczaja dawke ( cza wtrysku) i moment wtrysku ( w ktorym momecie -ile stopni przed GMP) > koryguje czyli moze dac troszke wiecej lub troszke ujac.

mich007 napisał(a):
Spróbuj na odpalonym silniku odłączyć lambde, a drugim razem odłącz przepływke...zobaczysz co ma wpływ na prace silnika


Akurat odpinanie nie jest dobrym przykladem bo ECu ma odpowiednie wytyczne jak sie ma zachowac po utracie informacji z tych urządzeń. Odpiecie lambdy nie jest tak szkodliwe jak jej awaria. Odpiecie powoduje ze praca silnika jest bazowana na mapach oraz pozostalych czujnikach. Nalezy pamietac ze w piwrwszysch kilku minutach sonda lambda wcale nie pracuje ( ECU nie bierze po duwage jej sygnalow) z racji zimnego silnika a w zasadzie katalizatora. Odlacznie przeplywki powoduje przejscie w tzw tryb awaryjny zeby chronic silnik( nie mozna wykozystywac pelnej mocy silnika bo nieodpowiednia dawka w nieodpowiednim momecie moze wyrządzić wiele szkód). Silnik na odlaczonej przeplywce bedzie pracowal ale bazujac na wartosciach usrednionych a w celu ochrony takie elemnty jak turbo bedzie w stanie spoczynku ( WG otwarte).

mich007 napisał(a):
przepływka mierzy mase powietrza i do tych wartości ECU leje paliwo żeby uzyskać optymalną mieszanke. Ciśnienie może być różne przy takiej samej masie powietrza, dlatego w turbo-benzynie to nie ciśnienie jest wykorzystywane do sterowania wtryskami...


Ehh mylisz mase z cieżarem. Przeplywki co prawda sa rozne ale masa w tym kontekscie oznacza ilosc tego powietrza . Jesli dane powietrz eprzeleci przez przeplywke to przeciez nie ulotni sie tylko musi dalej zostac podane do komory. Jesli wezmiemy pod uwage informacje z przepływki jak jest ilosc oraz cisnienie z czujnika cisnienia oraz temperature to mamy juz komplet informacji dla ECU.

Ujme to inaczej jaka jest roznica w wierceniu wiertarka z takimi samymi maksymalnymi obrotami powiedzmy 3000 obr/ min ale rozniacymi sie mocą- dajmy na to 500 i 800 wat? W zasadzie nie ma roznicy tylko ze ta mocniejsza bedzie wykozystywana w mniejszym % i dlatego posłuży dluzej. Tak samo jest w tych turbinach LEH bedzie pracowal tak samo znaczy sie bedzie dawal ile mu ECU narzuci (przeciez turbo jest pod kontrola i w razie przekroczenia cisnienia jest otwierany WG).

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, o 07:20 
Cytuj:
KUPERnick

A pochwal się jeszcze ile Cię to kosztowało?

okolo 2300pln...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2008, o 23:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wesol napisał(a):
Nalezy pamietac ze w piwrwszysch kilku minutach sonda lambda wcale nie pracuje ( ECU nie bierze po duwage jej sygnalow) z racji zimnego silnika a w zasadzie katalizatora.

akurat w samochodach posiadajacych Euro4 pierwsza sonda pracuje juz po kilku sekundach, auto musi wg. normy Euro4 najpuzniej po 1 minucie osiagnac swoje maxymalne funkcje katalizujace.

wesol napisał(a):
Odpiecie lambdy nie jest tak szkodliwe jak jej awaria. Odpiecie powoduje ze praca silnika jest bazowana na mapach oraz pozostalych czujnikach.

Zgadza sie.

wesol napisał(a):
Odlacznie przeplywki powoduje przejscie w tzw tryb awaryjny zeby chronic silnik( nie mozna wykozystywac pelnej mocy silnika bo nieodpowiednia dawka w nieodpowiednim momecie moze wyrządzić wiele szkód). Silnik na odlaczonej przeplywce bedzie pracowal ale bazujac na wartosciach usrednionych a w celu ochrony takie elemnty jak turbo bedzie w stanie spoczynku ( WG otwarte).


Mylisz sie, akurat Z20LET nie bedzie pracowal bez przeplywki, zgasnie w momencie wyciagniecia wtyczki.Z20LET nie jest w stanie bez przeplywki pracowac, dlatego jest ona (i jej prawidlowa funkcja) az tak wazna dla "przezycia" Z20LET.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, o 07:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
Mylisz sie, akurat Z20LET nie bedzie pracowal bez przeplywki, zgasnie w momencie wyciagniecia wtyczki.Z20LET nie jest w stanie bez przeplywki pracowac, dlatego jest ona (i jej prawidlowa funkcja) az tak wazna dla "przezycia" Z20LET


Dokładnie tak, sprawdzone. Nie tylko w Z20LET, np. w BMW jest dokładnie tak samo...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2008, o 17:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
akurat w samochodach posiadajacych Euro4 pierwsza sonda pracuje juz po kilku sekundach, auto musi wg. normy Euro4 najpuzniej po 1 minucie osiagnac swoje maxymalne funkcje katalizujace.


Nie wiem czy wiesz ale nie jest mozliwe osiagniecie spalin na poziomie norm silnik dopiero co zaczal swoja prace ( po pierwszej minucie). Katalizator nie bedzi erobil swojego dopuki nie bedzie mial odpowiedniej temp. Japonczyki cos tam kombinowali i robili podgrzewanie kata juz po otwarciu drzwi kierowcy aby po odpaleniu w kilka sekund juz byly spelnione normy spalin. Nie istniej takie cos sco by to przyspieszylo tak zeby benzyniak spelnial normy. Nawet gdyby to silnik ktory nie osiagnal jeszcze 60 stopni C nie pracuje w normalnym trybie tylko rozruchowym. Nawet testy nowych aut sa robione na rozgrzanym silniku.

Co do przeplywki to mozliwe ze nawet wszytskie benzyniaki tak moga miec ja sie przy tym nie upieralem tylko bazowalem na dieslu.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2008, o 08:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Nie wiem czy wiesz ale nie jest mozliwe osiagniecie spalin na poziomie norm silnik dopiero co zaczal swoja prace ( po pierwszej minucie). Katalizator nie bedzi erobil swojego dopuki nie bedzie mial odpowiedniej temp.


no pewnie, ale zapomnialeś że turbolot ma coś takiego jak prekat przed pierwszą sondą

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2008, o 21:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Mimo wszystko musi miec cos kolo 800 stopni C zeby kat robil swoje a taka temp nie osiaga sie dosc szybko zwlaszcza ze katy maja duza gestosc.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL