Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, o 11:03 
Byłem u innego mechanika (cieszącego się dobrą opinią) i powiedział że to na 99% turbina pada. Zresztą na forum był poruszany temat, że jak w rurze od intercoolera jest olej to turbo siada. Mechanik odkręcił rurę za intercoolerem (czyli jeszcze wyżej) i tam był olej. Ponadto chyba czasem czuć olej w kabinie. Chyba, bo nie jestem pewien czy to zapach oleju. Tak więc szukam nowej turbiny. Najchętniej od LEH'a.

Zrobił się ciekawy wątek, więc pozwoliłem sobie wydzielić.
DAN


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2008, o 18:12 przez KUPERnick, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, o 11:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
KUPERnick, na 100% turbina leje zimną stroną jak cholera...jak ciśnienie przepompowało olej aż za IC to lepiej szukaj jak najszybciej turbiny!

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, o 13:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
A może regeneracja?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 09:57 
A jak się sprawuje turbo po regeneracji? Jest to jakieś wyjście, ale jak już jest okazja to myślałem o mocniejszej turbince;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 10:06 
KUPERnick napisał(a):
A jak się sprawuje turbo po regeneracji? Jest to jakieś wyjście, ale jak już jest okazja to myślałem o mocniejszej turbince;)

mam namiar na firme w lodzi, gdzie dla mnie skladali turbo..
temat wyglada tak, ze wstawiaja oryginalny KKK wirnik i lozyskowanie osi, skrecaja go z obudowa, ktora dostarczysz... jak podzielisz wszystko odkrecone z kolektorem, masz trzy czesci.. Kolektor wydechowy, obudowa turbiny i sama turbina.. jedna, zuzyta czesc masz nowa... a o nia przeciez chodzi.. :DD
turbo masz w zasadzie nowe... nie jest regenerowane.. zachodzi tylko wymiana.. you know... 8)
mam od tego czasu przejechane 15tkm, jest spoko... daja rok gwarancji...

[ Dodano: Pon 04 Sie, 2008 11:09 ]
Burner napisał(a):
figlarz napisał/a:
mich007 napisał/a:
to nie musi byc wcale objawem zepsutej turbiny

a czego jeszcze ?

Np nieszczelności w układzie wydechowym.
Smród spalin może się wtedy przedostawać do kabiny.

olej ma specyficzny zapach.. idzie go odroznic od spalin.. to bez najmniejszego problemu..


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, o 10:07 przez Szymek636, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 11:57 
A pochwal się jeszcze ile Cię to kosztowało?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 19:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
KUPERnick napisał(a):
A jak się sprawuje turbo po regeneracji? Jest to jakieś wyjście, ale jak już jest okazja to myślałem o mocniejszej turbince;)


Mozesz wstawic od LEHa ale jeszcze dojda przewody olejowe. Po takim zabiegu sa plusy i minusy. Minusem jest ciutke wieksza turbo dziura ( bo turbo wieksze) a plusem jest to ze taka pompka bedzi epompowac taka sama ilosc powietrza ale przy nieco nizszych obrotach wirnika czyli dluzej pociagnie przy normalnej eksploatacji. Cisnienie doladowania bedzi etakie samo jak na tej od LETa bo po to jest czujnik zeby nie przekroczyc tego i uaktywnia zawor WG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 20:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Mozesz wstawic od LEHa ale jeszcze dojda przewody olejowe. Po takim zabiegu sa plusy i minusy. Minusem jest ciutke wieksza turbo dziura ( bo turbo wieksze) a plusem jest to ze taka pompka bedzi epompowac taka sama ilosc powietrza ale przy nieco nizszych obrotach wirnika czyli dluzej pociagnie przy normalnej eksploatacji. Cisnienie doladowania bedzi etakie samo jak na tej od LETa bo po to jest czujnik zeby nie przekroczyc tego i uaktywnia zawor WG.

Czekaj, bo teraz zgłupiałem. Jeżeli większa turbodziura to odpowiednie ciśnienie pojawia się później, a taka sama ilość powietrza (takie samo ciśnienie?) przy niższych obrotach to mniejsza turbodziura ?|
Przy LEHu trzeba zrobić program, bo tak sam z siebie to chyba nie będzie za dobrze działał.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 22:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
DAN napisał(a):
Jeżeli większa turbodziura to odpowiednie ciśnienie pojawia się później, a taka sama ilość powietrza (takie samo ciśnienie?) przy niższych obrotach to mniejsza turbodziura


Wieksza dziura bo niestety ale musi byc wiecej spalin zeby napedzic lopatki turbiny do odpowiedniej predkosci. Czyli bedzie turbo dawac cisnienie ustawione programowo pare setek obrotow wyzej jak na LETowskiej.

DAN napisał(a):
rzy LEHu trzeba zrobić program, bo tak sam z siebie to chyba nie będzie za dobrze działał.


Skoro w dieslu nie trzeba to niby czemu w benie bylo by to wymagane. ECU silnika nie da wiecej paliwa na wtryski jak nie bedzie cisnienia doladowania, zreszta caly czas jest monitorowana praca silnika choćby przez lambde. Mieszanka musi byc stehiometryczna co by sie nie działo czyli wiecej powietrza to musilo by byc wiecej paliwa. Chipowanie polega na zwiekszeniu ilosci powietrza oraz dawkia pliwa. W tym przypadku silnik mozna powiedziec bedzie pracowal na LEHowej turbinie jak na swoje jseryjnej czyli LETowej bo cisnienie bedzie takie same. Nie ma znaczenia co bedzie dawac to cisnienie. Parametry silnika beda takie same( moc max) moze sie tylko delikatnie zmienic jedynie dół w sensie innej elastycznosci ale to tez nie bedzie az tak odczuwalne. Turbina LETa bedzie chodzic powiedzmy na 100% swoich mozliwosci a to samo cisnienie bedzie dawac ta od LEHa przy 90% swoich mozliwosci. Kazda turbina moze sporo pompowac ale jest ograniczana przez ECU a dokladnie WG dostaje rozkaz zmniejszenia cisnienia.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 22:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wesol napisał(a):
Wieksza dziura bo niestety ale musi byc wiecej spalin zeby napedzic lopatki turbiny do odpowiedniej predkosci. Czyli bedzie turbo dawac cisnienie ustawione programowo pare setek obrotow wyzej jak na LETowskiej.


Jetses w bledzie @wesol

lopatki na stronie wydechowej sa takie same, tylko strona sprezarki jest wieksza, wiec "turbodziura" sie nie powiekszy.
Pozatym sterowanie w Z20LET opiera sie na MASIE powietrza, a nie na CISNIENIU !




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 22:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Wieksza dziura bo niestety ale musi byc wiecej spalin zeby napedzic lopatki turbiny do odpowiedniej predkosci. Czyli bedzie turbo dawac cisnienie ustawione programowo pare setek obrotow wyzej jak na LETowskiej.

wesol napisał(a):
a plusem jest to ze taka pompka bedzi epompowac taka sama ilosc powietrza ale przy nieco nizszych obrotach wirnika czyli dluzej pociagnie przy normalnej eksploatacji.

Skoro, przy mniejszych obrotach taka sama ilość powietrza, to i taka sama ilość paliwa (bo ECU sobie skoryguje do powietrza), a więc taka sama moc. Czyli mniejsza turbo dziura.

PS. No i Adam wszystko wyjaśnił, a taki esej napisałem ;)

_________________
Leszek


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, o 22:47 przez DAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2008, o 22:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
SirAdam napisał(a):
lopatki na stronie wydechowej sa takie same, tylko strona sprezarki jest wieksza, wiec "turbodziura" sie nie powiekszy.
Pozatym sterowanie w Z20LET opiera sie na MASIE powietrza, a nie na CISNIENIU !


Smiem twierdzic ze nie wazna jest ktora strona jaka jest wazna ze jest wieksza. Wieksza masa na wiekszym promieniu i juz trudniej wprawic w ruch obrotowy daną rzecz. Takie są prawa fizyki. Co do sterowania turbo to nie wiem jak jes do konca ale bynajmniej w dieslu oprocz przeplywki jest jeszcze czujnik cisnienia na kolektorze dolotowym ( taki maly kawalek czarnego plastiku z wtyczka) Nie wiem czy jest w LET ale wydaje mi sie ze powinien. Chyba mozecie sprawdzic cisnienie doladowania podpinajac sie fejsem pod OBD2? Np. program ABCom pokazuje jakie jest zadane cisnienie i jakie jest w danej chwili- bynajmniej ostatnio sobie sprawdzalem w swojej.

Tak na marginiesie co sie dzieje podczas takie operacji: Trzymamy silnik na wysokich obrotach i puszczamy pedal gazu, przepustnica zamyka dolot powietrza a turbina zanim wytraci obroty to przeladowala by cisnienie. Ponowne otwarcie przepustnicy i jak niby komp wychwycie ile powietrza wlecialo skoro Przeplywka jest przeciez na samym poczatku ukladu dolotowego?? Niech mi ktos sprawdzi czy LET ma czujnik cisnienia doladowania.

DAN napisał(a):
wesol napisał/a:
a plusem jest to ze taka pompka bedzi epompowac taka sama ilosc powietrza ale przy nieco nizszych obrotach wirnika czyli dluzej pociagnie przy normalnej eksploatacji.

Skoro, przy mniejszych obrotach taka sama ilość powietrza, to i taka sama ilość paliwa (bo ECU sobie skoryguje do powietrza), a więc taka sama moc. Czyli mniejsza turbo dziura.


DAN mniejsza ilosc obrotow ale wirnika turbiny a nie silnika. Wiekszy wiatrak pompuje tyle samo powietrza ale przy mniejszej predkosci obrotowej.


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, o 23:08 przez wesol, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 10:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Niech mi ktos sprawdzi czy LET ma czujnik cisnienia doladowania.


let ma czujnik ciśnienia doładowania ale ten czujnik nie wpływa na ilość podawanego paliwa

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 11:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wesol napisał(a):
Smiem twierdzic ze nie wazna jest ktora strona jaka jest wazna ze jest wieksza. Wieksza masa na wiekszym promieniu i juz trudniej wprawic w ruch obrotowy daną rzecz. Takie są prawa fizyki.


Masz racje, ALE;

sprezarka jest w LEH wieksza, a strona wydechowa ma wprawdzie ta sama srednice, ale inna geometrie lopatek, dlatego nie ma problemu z napedem wiekszej sprezarki.

wesol napisał(a):
Co do sterowania turbo to nie wiem jak jes do konca ale bynajmniej w dieslu oprocz przeplywki jest jeszcze czujnik cisnienia na kolektorze dolotowym. Nie wiem czy jest w LET ale wydaje mi sie ze powinien.


Jest, ale jego dane nie sa wykozystywane do sterowania, lecz tylko jako jednostka porownawcza (dla bezpieczenstwa)
W sterowaniu bezposrednio bierze udzial tylko przeplywka, Lambda sonda, czujnik temp. dolotu, czujnik temp. sprezonego powietrza za IC, i pare innych.
Przy kompletnie wcisnietym pedale gazu (vollgas) przeplywka nie jest juz kontrolowana, Motronic jedzie wtedy TYLKO I WYLACZNIE wedlug swoich map, dlatego tloki NIGDY nie poplyna ci z powodu popsutej przeplywki w trakcie jazdy "na voll" jedynie na czesciowym obciazeniu.
Cholera nie wiem jak to napisac, brakuje mi polskich slow.Po niemiecku nie mialbym problemu.
Mam nadzieje ze rozumiecie co mam na mysli.

wesol napisał(a):
Tak na marginiesie co sie dzieje podczas takie operacji: Trzymamy silnik na wysokich obrotach i puszczamy pedal gazu, przepustnica zamyka dolot powietrza a turbina zanim wytraci obroty to przeladowala by cisnienie.


Hehe, mylisz sie.
Zapomniales ze istnieje jeszcze cos takiego jak wewnetrzny blow off, i wastegate.
Dlatego nie przeladujesz cisnienia nawet o 0,1 Bara.
W momencie jak zamkniesz przepustnice, cisnienie zacznie NATYCHMIAST spadac, bo zostaje otwarta wastegate, i otwiera sie wewnetrzny zawoz recyrkulacyjny w turbinie.

Na sam koniec;
jezeli ktos chce zalozyc turbo z LEH, to musi dopasowac do niej software na motronic-u, bo wczesniej czy pozniej wywali blad.
Wlasnie dlatego ze LEH podaje wieksza MASE powietrza przy tych samych obrotach.
A motronic, jak to motronic - wszystko sprawdza i kontroluje, i jak cos mu nie pasuje to "CHECK ENGINE" !!!!




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2008, o 14:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Nie bede sie sprzeczal ale wiem ze mam racje. Obroty walka turbiny nie maja znaczenia. Przeciez wlasnie oto sie rozchodzi ze na wolnych obrotac WG jest zamkniete i dopiero gdzies przy 1800 obr pokonywane sa opory( spaliny maja na tyle duza sile zeby juz pompowac powietrze) oraz bezwladnosc czesci wirujacej. Co do sterowania to na 100
% czujnik cisnienia daje sygnal do ECU a one juz dalej steruje elektrozaworami od EGra czy Wg turbo. Mnie uczono na studiach ze lambda nie jest czescia sterujaca tylko korygujaca i nie prowadzi az tak waznej roli. uszkodzona lambda dzial jakby po zlosci i daje calkiem odwrotne informacje do ECU i dlatego dzieja sie cyrki, wiecej pali, kopci, muł straszny albo jak my pedal w podloge to silnik automatycznie zmulony a jak podpuszczamy to on dostaje kopa itp. Akurat uklady K-jetronik KE-jetronik, motronik itp mielismy dosc dobrze omówione przez dr Danileckiego z polibudy prze dwa semestry bo mielismy taki przedmiot "Elektroniczne uklady wtrysków poj. samochodowych".

P.S. Nich ktos sprawdzi cisnienie na turbo po podpieciu pod ABComa.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL