wesol napisał(a):
Smiem twierdzic ze nie wazna jest ktora strona jaka jest wazna ze jest wieksza. Wieksza masa na wiekszym promieniu i juz trudniej wprawic w ruch obrotowy daną rzecz. Takie są prawa fizyki.
Masz racje, ALE;
sprezarka jest w LEH wieksza, a strona wydechowa ma wprawdzie ta sama srednice, ale inna geometrie lopatek, dlatego nie ma problemu z napedem wiekszej sprezarki.
wesol napisał(a):
Co do sterowania turbo to nie wiem jak jes do konca ale bynajmniej w dieslu oprocz przeplywki jest jeszcze czujnik cisnienia na kolektorze dolotowym. Nie wiem czy jest w LET ale wydaje mi sie ze powinien.
Jest, ale jego dane nie sa wykozystywane do sterowania, lecz tylko jako jednostka porownawcza (dla bezpieczenstwa)
W sterowaniu bezposrednio bierze udzial tylko przeplywka, Lambda sonda, czujnik temp. dolotu, czujnik temp. sprezonego powietrza za IC, i pare innych.
Przy kompletnie wcisnietym pedale gazu (vollgas) przeplywka nie jest juz kontrolowana, Motronic jedzie wtedy TYLKO I WYLACZNIE wedlug swoich map, dlatego tloki NIGDY nie poplyna ci z powodu popsutej przeplywki w trakcie jazdy "na voll" jedynie na czesciowym obciazeniu.
Cholera nie wiem jak to napisac, brakuje mi polskich slow.Po niemiecku nie mialbym problemu.
Mam nadzieje ze rozumiecie co mam na mysli.
wesol napisał(a):
Tak na marginiesie co sie dzieje podczas takie operacji: Trzymamy silnik na wysokich obrotach i puszczamy pedal gazu, przepustnica zamyka dolot powietrza a turbina zanim wytraci obroty to przeladowala by cisnienie.
Hehe, mylisz sie.
Zapomniales ze istnieje jeszcze cos takiego jak wewnetrzny blow off, i wastegate.
Dlatego nie przeladujesz cisnienia nawet o 0,1 Bara.
W momencie jak zamkniesz przepustnice, cisnienie zacznie NATYCHMIAST spadac, bo zostaje otwarta wastegate, i otwiera sie wewnetrzny zawoz recyrkulacyjny w turbinie.
Na sam koniec;
jezeli ktos chce zalozyc turbo z LEH, to musi dopasowac do niej software na motronic-u, bo wczesniej czy pozniej wywali blad.
Wlasnie dlatego ze LEH podaje wieksza MASE powietrza przy tych samych obrotach.
A motronic, jak to motronic - wszystko sprawdza i kontroluje, i jak cos mu nie pasuje to "CHECK ENGINE" !!!!
Adam