Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 21:51

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 listopada 2008, o 19:40 
Witajcie oczywiście w miarę jedzenia rośnie apetyt, dlatego dość poważnie zastanawiam się nad zamontowaniem zaworu MBC Modulator Boost Control pozwala on zwiększyć ciśnienie doładowanie turbiny. Nie chce zwiększyć ciśnienia na stałe bo to jest niebezpieczne lecz tylko wtedy kiedy będę tego potrzebował np: na jakiś wyścig ;-) zawór ma regulacje więc można w zależności od potrzeb wyregulować sobie ciśnienie.

Mam pytanko czy ktoś montował taki zawór ?
Czy jest to bezpieczne ? Dodam że znajomy ma coś takiego w eclipsie turbo i nie ma żadnych problemów.
Może ktoś wie do ilu bar można bezpiecznie podnieść ciśnienie na naszych turbinach?

Obecnie mam wstawione turbo od od Z20leh OPC i ciśnienie ok 0,7 0,8 bara

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, o 19:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
to juz nie sprzedajesz?tak po za tematem

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, o 19:44 
Cały czas jest na sprzedaż

[ Dodano: Czw 13 Lis, 2008 19:51 ]
No i dodam że koszt takiego zaworu to od 100zł do 200zł nie powala na kolana a różnica w mocy jest odczuwalna ;-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, o 23:19 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Zapomnij,
Motronic jest zbyt inteligentny aby dac sie w taki prosty sposob oszukac.
Podejzewam ze nawet calego kilometra nie ujedziesz i bedzie tryb awaryjny.
Te "numery" przechodzily jeszcze w Calibrze, ale w dzisiejszych samochodach z Euro 4 jest to niewykonalne.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 00:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
kolega Feniks jeszcze nie zrobił programu pod większą turbine, tylko głupoty mu w głowie :crazy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 21:40 
Znajomy ma taki patent w eclipsie turbo i zawsze jak sobie podniesie ciśnienie to mi dopier......doli i myślałem że u nas też można zastosować taki zawór a koszt to 100zł takiego zaworu No a program to wydatek 1600zł :oops:

pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 21:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Takiego zaworu nawet po programie u nas nie da sie zamontowac, wiec wybij sobie ten "tani tuning" z glowy (albo przesiadz sie na Cali Turbo.)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 21:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Adam ty do wszystkiego podchodzisz pesymistycznie:) a znasz takie przyslowie " Polak potrafi"? :) a moim zdaniem wszystko sie da:)


Ostatnio edytowano 14 listopada 2008, o 21:57 przez Jurand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 21:58 
OK dzięki za porady pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 22:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jurand napisał(a):
a moim zdaniem wszystko sie da:)

A moim zdaniem w tym przypadku sie nie da !!!
Chyba ze Motronic wywalisz z auta i zastapisz go jakim innym ECU i zrezygnujesz z Euro4.
Polak to kombinator, ja wiem, ale czasem sa granice....
Tanim kosztem nie da sie takiego zaworu w Coupe zaaplikowac, a skoro to ma kosztowac XX Zl, to mozna odrazu wgrac gotowy program i po klopocie.Motronic sam sobie reguluje cisnienie doladowania, a wlasciwie to mase powietrza, bo Turbo w Coupe jest regulowane MASA powietrza a nie cisnieniem.Ale to juz inny temat.....




Adam



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 22:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Zawsze musisz postawic kropke i tak bedzie tym razem. Ale pomalu dochodziles do wniosku ze jak sie troche pokombinuje to jednak sie da. Pozdrawiam i uwazam temat za zamkniety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 22:11 
Adam mam pytanko nie wiem czy czytałeś na forum historie mojego turbo.
W skrócie po zakupie seryjnej turbo astry zmieniłem program potem siadła mi turbina więc wstawiłem od leha OPC i nie zmieniałem programu czemu nie wywala mi błędu skoro wszyscy mówili że na pewno motronic wywali błąd i włączy sie tryb awaryjny a co najlepsze ASO nawet nic nie wspomnieli że powinienem program zmienić
Może będziesz coś wiedział w tej sprawie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, o 22:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Najczesciej wywala blad.
Moge sobie wyobrazic ze wastegate jest relatywnie "slabo" podkrecona, i dlatego poruszasz sie jeszcze w rejonie ze Motronic nie "steka".
Szkodliwe dla silnika to nie jest, ale dobrze ustawiona turbina z LEH wywala najczesciej blad, bo masa powietrza nie pasuje do obrotow slnika i obciazenia w porownaniu do map w Motroniku.
Jak nie masz bledu, to sie ciesz i nie przejmuj.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL