Adam napisał(a):
sjR jak robisz wydech to zrob walki rozrzadu najpierw, a pozniej pomysl o dolocie.
Walki z dobrze dobranym wydechem, glownie kolektorem dadza najlepsze rezultaty, reszta to "kosmetyka".
Podejrzewam ze Swiatek ma gotowe walki do x18xe, bo zrobil je dla mnie rok temu, jednak troche sie spoznil i juz ich nie uzylem. Jezeli ich nie sprzedal to beda dostepne od reki
no wlasnie tez chcialem cie o to pytac...
cos pisales kiedys ze za 1500zł miales je miec...
Adamxxl napisał(a):
jako, że trochę "siedzę" w 16v na małym bloku, a na bazie tych silników zbudowany jest x18xe1 i z18xe mogę napisać, że dość dobrze reagują na zmianę kolektora ssącego.
sam bawię się w dłubanie kolektorów i mogę napisać, że w wersji tak delikatnie skróconej (im krótszy kolektor tym moc przesuwana na wyższe obroty) na silniku x16xe (seria 106KM) po zmianie kolektora ssącego, dodaniu stożka i przerobionego kolektora wydechowego z c20xe i strojeniu smt6 wyszło 128-129KM. obecnie zakończyła się budowa innego kolektora, który powinien dać jeszcze więcej
Jeśli chodzi o wałki to analogicznie wszystkie silniki poza c16xe i x16xe miały wałki seryjne o wzniosach 8,5/8mm, a wałek wydechowy o wznosie 8 mm miał też mniejsze czasy otwarcia. w c/x16xe wałek ssący i wydechowy miały te same wartości. jako, że mam te wałki, to jeśli się uda zrobić odcisk krzywki wydechowej x18xe1, przez wlew oleju, to będę wiedział jak to się ma do wałków od c/x16xe.
Jeśli chodzi o kompa, to wiadomo zamienne nie są, ale mapy umieszczone są podobnie (simtec 56,5 70 71) więc w porównaniu ich nie widzę problemów.
ps. jeśli ma ktoś na zbyciu (jak najtaniej bo i tak muszę go pociąć) kolektor ssący od x18xe1/z18xe to proszę o info.
Adamxxl napisał(a):
standardowy kolektor wydechowy w x18xe1 (
podobnie jak c/x16xe - nawet Graham Bell pisał o tym, że na seryjnym wydechu tylko zmienionej mocno stronie ssącej mozna uzyskać naprawdę sporo) nie jest jakoś tragicznie zły, a napewno lepszy od z18xe
i raczej za dużo, jego zmianą na przerobiony z c20xe, się nie zwojuje. Mimo, że mam taki kolektor nawet z obciętą już flanszą nie będę tego robił, gdyż większe zyski przynosi modyfikacja kolektora ssącego.
wymieniając oznaczenia kompów chodziło mi nie o konkretny silnik a ogólnie rozmieszczenie map dla ich porówania.simtec 70 był też w x20xev czy x20xer jednak kompy nie są wymenne z tym od x18xe1 nie o to biega.
x18xe1 a x18xe to dwa różne silniki. do momentu uporania się ze wszystkimi niedociągnięciami po poprzednim właścicielu wszystko co szykuje ląduje na półkę (czy zrobione, czy zaprojektowane) i czeka na koniec prac i wolny czas.
przykleilem to z innego tematu...
powiedz mi czy ty w koncu cos kombinowales z tym kolektorem do x18xe1?
więcej w temacie:
viewtopic.php?p=25560#25560