Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 12:56 
flowpipe i flowmaster -> może i warto choć osobiście nie kupował bym, bo:
flowpipe można zastąpić dolotem z vectry c, a flowmaster to nic innego jak puszka z wkładem k&n i to pewnie mnieszych rozmiarów niż wchodzący do oryginalnej puchy.

w moim x18xe1 wywaliłem z dolotu wszystkie restrykcje + rurka z vectry + 126p ;)
faktycznie im szybciej się jeżdzi tym bardziej odczuwalne są efekty.

ps. gdyby ktoś miał oryginalne wsady od x18xe1 lub z18xe, to proszę o info lub podesłanie. chciałbym to porównać ze swoim programem (prawdopodobnie modyfikowany)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 15:38 
ja z ciekawosci chyba sie skusze na tego kolesia z Poznania...
niby przyrost mocy jest w granicach 8-15% - jestem ciekaw :?:
poza tym koles ma hamownie i hamuje przed i po... no zobaczymy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 15:47 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Luk napisał(a):
kolesia z Poznania
No Ty masz obok. Po zrobieniu zdaj relacje co i jak to może i ja pojadę tam :)


Ostatnio edytowano 15 lipca 2008, o 15:48 przez kolezka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 16:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Luk napisał(a):
ja z ciekawosci chyba sie skusze na tego kolesia z Poznania...
niby przyrost mocy jest w granicach 8-15% - jestem ciekaw :?:
poza tym koles ma hamownie i hamuje przed i po... no zobaczymy :)


Proszę zapytaj również o Z18XE no i czekamy na relację


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, o 19:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Luk napisał(a):
ja z ciekawosci chyba sie skusze na tego kolesia z Poznania...
niby przyrost mocy jest w granicach 8-15% - jestem ciekaw :?:
poza tym koles ma hamownie i hamuje przed i po... no zobaczymy :)


Ciekawe tylko jak taki przyrost odbije sie na zywotnosci silnika. Ciekawe czy Twoj silnik wytrzyma dlugo przyrost 15%... ? Pozatym jak podnosi moc? Poprzezprzestawienie odciecia czy zalanie silnika benzyna w gornej partii obrotow??

[ Dodano: Sro 16 Lip, 2008 20:05 ]
Adamxxl napisał(a):
flowpipe i flowmaster -> może i warto choć osobiście nie kupował bym, bo:
flowpipe można zastąpić dolotem z vectry c, a flowmaster to nic innego jak puszka z wkładem k&n i to pewnie mnieszych rozmiarów niż wchodzący do oryginalnej puchy.

w moim x18xe1 wywaliłem z dolotu wszystkie restrykcje + rurka z vectry + 126p ;)
faktycznie im szybciej się jeżdzi tym bardziej odczuwalne są efekty.

ps. gdyby ktoś miał oryginalne wsady od x18xe1 lub z18xe, to proszę o info lub podesłanie. chciałbym to porównać ze swoim programem (prawdopodobnie modyfikowany)


Co do tego ze moznaby zastapic flowpipe dolotem z vectry to bylbym sceptyczny bo chyba nie widziales na zywo jakiej wielkosci jest flowpipe i nie ma nawet co porownywac. Co do flow master to owszem jest to puszka z wkladem k&n ale jest zaprojektowana w taki sposob aby stwarzac jak najmniejsze opory przeplywu powietrza i do tego jest zrobiona tak ze tworzy sie w niej cisnienie przez co przy delikatnym otwarciu przepustnicy do silnika dostaje sie wiecej powietrza i dzieki temu silnik jest bardziej dynamiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2008, o 17:15 
dzisiaj bylem z tym chipem, ale koles nie dal rady mi tego zrobic od reki...
umowilem sie z nim na srode :)

przy okazji dowiedzialem sie ze mam silnik X18XE1, a nie X18XE...
takie małe ździwienie :/

koles doradzil mi tez zeby pokombinować coś z dolotem, jakis spec wklada specjalne filtry w dolocie, co powoduje, ze wiecej chlodnego powietrza trafia do silnika - podobno daje to niezle efekty :)
wiec do niego tez uderze :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, o 07:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
czekam na efekty i we wrzesniu tez ruszam z modyfikacja silnika ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 10:23 
sjR napisał(a):
czekam na efekty i we wrzesniu tez ruszam z modyfikacja silnika ;)


a ty w koncu na co sie zdecydowales??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 10:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
dolot + wydech jezeli fundusze pozwola :)
narazie nie mam za duzego pola do popisu bo zblizaja sie 2 wyjazdy i musze kase oszczedzac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 10:45 
sjR napisał(a):
dolot + wydech jezeli fundusze pozwola :)
narazie nie mam za duzego pola do popisu bo zblizaja sie 2 wyjazdy i musze kase oszczedzac...


jakis konkretny dolot ?
co z wydechem chcesz robic ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 10:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
kolektor 4-2-1 i cos z tlumikiem srodkowym i katem ale jeszcze do konca nie wiem bo nie chce zeby chodzil jak traktor i sluchu w trasie stracic
a co do dolotu to czekam az Adamxxl, przesle mi fotki jak to u niego wyglada i dopiero bede kombinowal, albo stozek z czesciowa obudowa od ciepla + strumienica dolotowa albo cos innego :)

[ Dodano: Pon 21 Lip, 2008 11:53 ]
i dopiero pozniej pojdzie na strojenie :)


Ostatnio edytowano 21 lipca 2008, o 10:52 przez sjR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 10:57 
sjR jak robisz wydech to zrob walki rozrzadu najpierw, a pozniej pomysl o dolocie.
Walki z dobrze dobranym wydechem, glownie kolektorem dadza najlepsze rezultaty, reszta to "kosmetyka".
Podejrzewam ze Swiatek ma gotowe walki do x18xe, bo zrobil je dla mnie rok temu, jednak troche sie spoznil i juz ich nie uzylem. Jezeli ich nie sprzedal to beda dostepne od reki


Ostatnio edytowano 21 lipca 2008, o 10:58 przez Adam, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 11:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
masz moze kontakt do niego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 11:31 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Tu masz kontakt http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P ... ntakt.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, o 11:43 
Adam napisał(a):
sjR jak robisz wydech to zrob walki rozrzadu najpierw, a pozniej pomysl o dolocie.
Walki z dobrze dobranym wydechem, glownie kolektorem dadza najlepsze rezultaty, reszta to "kosmetyka".
Podejrzewam ze Swiatek ma gotowe walki do x18xe, bo zrobil je dla mnie rok temu, jednak troche sie spoznil i juz ich nie uzylem. Jezeli ich nie sprzedal to beda dostepne od reki


no wlasnie tez chcialem cie o to pytac...
cos pisales kiedys ze za 1500zł miales je miec...

Adamxxl napisał(a):
jako, że trochę "siedzę" w 16v na małym bloku, a na bazie tych silników zbudowany jest x18xe1 i z18xe mogę napisać, że dość dobrze reagują na zmianę kolektora ssącego.
sam bawię się w dłubanie kolektorów i mogę napisać, że w wersji tak delikatnie skróconej (im krótszy kolektor tym moc przesuwana na wyższe obroty) na silniku x16xe (seria 106KM) po zmianie kolektora ssącego, dodaniu stożka i przerobionego kolektora wydechowego z c20xe i strojeniu smt6 wyszło 128-129KM. obecnie zakończyła się budowa innego kolektora, który powinien dać jeszcze więcej :D
Jeśli chodzi o wałki to analogicznie wszystkie silniki poza c16xe i x16xe miały wałki seryjne o wzniosach 8,5/8mm, a wałek wydechowy o wznosie 8 mm miał też mniejsze czasy otwarcia. w c/x16xe wałek ssący i wydechowy miały te same wartości. jako, że mam te wałki, to jeśli się uda zrobić odcisk krzywki wydechowej x18xe1, przez wlew oleju, to będę wiedział jak to się ma do wałków od c/x16xe.

Jeśli chodzi o kompa, to wiadomo zamienne nie są, ale mapy umieszczone są podobnie (simtec 56,5 70 71) więc w porównaniu ich nie widzę problemów.

ps. jeśli ma ktoś na zbyciu (jak najtaniej bo i tak muszę go pociąć) kolektor ssący od x18xe1/z18xe to proszę o info.


Adamxxl napisał(a):
standardowy kolektor wydechowy w x18xe1 (podobnie jak c/x16xe - nawet Graham Bell pisał o tym, że na seryjnym wydechu tylko zmienionej mocno stronie ssącej mozna uzyskać naprawdę sporo) nie jest jakoś tragicznie zły, a napewno lepszy od z18xe ;) i raczej za dużo, jego zmianą na przerobiony z c20xe, się nie zwojuje. Mimo, że mam taki kolektor nawet z obciętą już flanszą nie będę tego robił, gdyż większe zyski przynosi modyfikacja kolektora ssącego.

wymieniając oznaczenia kompów chodziło mi nie o konkretny silnik a ogólnie rozmieszczenie map dla ich porówania.simtec 70 był też w x20xev czy x20xer jednak kompy nie są wymenne z tym od x18xe1 nie o to biega.

x18xe1 a x18xe to dwa różne silniki. do momentu uporania się ze wszystkimi niedociągnięciami po poprzednim właścicielu wszystko co szykuje ląduje na półkę (czy zrobione, czy zaprojektowane) i czeka na koniec prac i wolny czas.


przykleilem to z innego tematu...
powiedz mi czy ty w koncu cos kombinowales z tym kolektorem do x18xe1?

więcej w temacie:
viewtopic.php?p=25560#25560


Ostatnio edytowano 21 lipca 2008, o 11:57 przez Luk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL