Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 11 grudnia 2024, o 13:59

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2018, o 16:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2016, o 13:14
Imię: Grzegorz
Silnik: Z20LET
Cześć, jako, że dopiero zaczynam swoją przygodę z LETem, a tutaj na forum jest wielu wyjadaczy, chciałbym się zapytać was o rady. Silnik jest niby po remoncie, seryjny. Chciałbym własnymi siłami dojść do mniej więcej stage 3 - krótki dolot, turbina i przepływka LEH, FMIC, BOV, moc koło 250 KM. Nie zależy mi na wyciskaniu ostatnich koni, po prostu maksymalnie ile się da, ale bezpiecznie z zapasem. Chodzą mi po głowie 2 rozwiązania - albo uzbierać wszystkie graty i wrzucić to wszystko na raz, albo po kolei robić. Która opcja lepsza? Bardziej przemawiałaby do mnie druga opcja, tylko jak wtedy z kompatybilnością? Żeby się nie okazało, że zrobiłem dolot, a tu inna średnica na wylocie z turbiny i od nowa robić. No i sprawa programów... Macie jakieś ogółem dobre rady dla początkującego w tym temacie? :)
Przejrzałem kilka tematów w tym dziale, ale niektóre są stare, sprzed 10 lat, gdzie jeszcze się naśmiewano z gazu w coupe 1.8. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2018, o 19:48 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
pozbierać i robić wszystko na raz razem z programem.po za tym na ST3 wyjdzie trochę więcej niż 250KM.może to śmieszne jednak warto dać do kogoś kto to zrobi konkretnie a nie po łebkach. z resztą wiesz i gdzie to robi

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2018, o 20:29 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
wrzucic docelowe graty, wgrac gotowca zeby dojechac na strojenie... i wystrojic pod auto :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 05:12 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Jak kolega chce 250hp bezpieczne to st2 klasena smiało wrzucaj. Turbo leh, katy wywal, fmic i dp. Nie daj sie namawiac na wiecej typu wydechy z rur kanalizacyjnych, BOVy itd, bo tyle na zakladana moc wystarczy. Testowalem przez pare lat, z doktora opc gdy miala 270hp moja szla prawie równo. I wazna rzecza jest to by brac ori turbo bo te chinskie kolektory maja tak slabe przeplywy ze tylko do serii sie nadają.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 18:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Na 250hp to FMIC też nie do końca potrzebny.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 19:14 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Potrzebny i to bardzo, przy st1 i serii intercoolerze w dolocie temp potrawi łamac 100 stopni, gdzie pierwszy chinski fmic smialo moze oscylowac ok 45stopni na st2.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 19:55 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
DAN napisał(a):
Na 250hp to FMIC też nie do końca potrzebny.


i temp w dolocie prawie 100 stopni

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 21:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2016, o 13:14
Imię: Grzegorz
Silnik: Z20LET
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, obawiałem się odpowiedzi w stylu elektrody, ale jednak się udało. :D Po kolei...

ryba1 napisał(a):
pozbierać i robić wszystko na raz razem z programem.po za tym na ST3 wyjdzie trochę więcej niż 250KM.może to śmieszne jednak warto dać do kogoś kto to zrobi konkretnie a nie po łebkach. z resztą wiesz i gdzie to robi


Ogółem oprócz programu i ewentualnie wydechu to chciałbym wszystko zrobić sam, bo grzebanie samemu przy aucie to najlepsza część. A do kogo zwrócić się w potrzebie to wiedziałem już wcześniej, zresztą odbyliśmy rozmowę w 4 oczy na podobny temat. :) Szkoda tylko, że to tak daleko. :/

Radqus napisał(a):
Jak kolega chce 250hp bezpieczne to st2 klasena smiało wrzucaj. Turbo leh, katy wywal, fmic i dp. Nie daj sie namawiac na wiecej typu wydechy z rur kanalizacyjnych, BOVy itd, bo tyle na zakladana moc wystarczy. Testowalem przez pare lat, z doktora opc gdy miala 270hp moja szla prawie równo. I wazna rzecza jest to by brac ori turbo bo te chinskie kolektory maja tak slabe przeplywy ze tylko do serii sie nadają.


Racja, katy obowiązkowo, tak samo jak DP. Co masz na myśli odnośnie wydechu? Nie pchać się w kwasówki? Zostawić seryjny? Z tego, co się orientuję to w turbo można dawać przelot. BOV to chcę sam dla siebie, wiem, że to nie jest szczególnie udana opcja, ale chociaż przez jakiś czas musi być u mnie, żebym zdążył nacieszyć się tym dźwiękiem. :D Chińskie kolektory, w sensie podróba LEHa czy o inne hybrydy chodzi?

DAN napisał(a):
Na 250hp to FMIC też nie do końca potrzebny.


Tak jak już pisali niżej, FMIC obowiązkowo, dodatkowo walory estetyczne dochodzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2018, o 08:38 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Jak chcesz dzwięk i wolne cebuliony to rób wydech nie zaszkodzi ;) ale na st 2 wystarczy sam dp i wywalenie katow. Odnosnie bov sa tematy na forum poczytaj dlaczego nie i to standowczo nie. I chodzi o kolektory bo o hybrydzie bym nie pisal skoro celujesz na 250hp xD mozesz tez pomyslec o DV tloczkowej tez fajny dzwiek moze dac.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2018, o 16:16 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
DV tloczkowy, 2 dziury w spodzie puszki powietrza i tez fajne efekty dzwiekowe :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL