Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 08:10

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, o 15:58 
Witam wiem ze podobne tematy juz byly ale chcialem sie poradzic szukam jakegos warsztatu gdzie zrobia mi dolot wydech nowa mape i byc moze walek chlopaki z Lodzkiego zasteca wycenili wydech na 1200zl mape 1200zl dolot 400zl po tych modyfikacjach auto powinno uzyskac od 15 do 25 % przyrostu mocy moze ktos zna ina firme ktora sie tego podejmie ??


Góra
  
 
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, o 19:59 
Grzala25 napisał(a):
Witam wiem ze podobne tematy juz byly ale chcialem sie poradzic szukam jakegos warsztatu gdzie zrobia mi dolot wydech nowa mape i byc moze walek chlopaki z Lodzkiego zasteca wycenili wydech na 1200zl mape 1200zl dolot 400zl po tych modyfikacjach auto powinno uzyskac od 15 do 25 % przyrostu mocy moze ktos zna ina firme ktora sie tego podejmie ??


25%.. to jakieś ok. 35KM.. w wolnossącym.. hmm.. za niecałe 3 tysie..

jeśli to zagwarantują to ja bym się nie zastanawiał.. ^^D

powiedz, że znajdziesz drugą osobę niech dadzą zniżkę ;)
ja się piszę..

P.S.
w El-tecu za tylny tłumik z katalizatorem 200cell 2000,- + dolot 500,-


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2008, o 20:00 przez Adolvo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, o 22:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
35 koni jak dla mnie to suche parametry. wazne ja sie bedzie auto zbierac- zarowno z niskich obrotow jak i na wysokich. Zawsze tez mozna sciagnac programowo limit obrotow i tez mozna powiedzeic ze ma sie 10-15 koni wiecej ale to jak dla mnie oszustwo. Napewno bedzie roznica lae jak juz pakowac kase nawet 3 tys to pepiej zmienic na turbo. Nie ma duzych roznic w cenach wbrew pozorom.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 00:06 
wesol napisał(a):
35 koni jak dla mnie to suche parametry. wazne ja sie bedzie auto zbierac- zarowno z niskich obrotow jak i na wysokich.

tu się oczywiście zgodzę, ale zazwyczaj przy wzroście mocy jednak wzrasta również moment
Cytuj:
Zawsze tez mozna sciagnac programowo limit obrotow i tez mozna powiedzeic ze ma sie 10-15 koni wiecej ale to jak dla mnie oszustwo.

to dotyczy raczej niewielkiej ilości wysokoobrotowych silników,
i na pewno nie dotyczy to 2.2 gdzie moc powyżej 5800 obr/min opada (limiter 6400)
Cytuj:
Napewno bedzie roznica lae jak juz pakowac kase nawet 3 tys to pepiej zmienic na turbo. Nie ma duzych roznic w cenach wbrew pozorom.

i tak i nie..
ale jeśli np. masz pewne auto o małym przebiegu, to ja wolałbym dokonać modyfikacji
niż pakować się w coś nieznanego..
oczywiście uogólniam ale dla mnie to się tak mniej więcej przedstawia


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 11:56 
hmmm nie szukam az tak mocnych wrazen chce tylko delikatnie poprawic osiagi tz moc i moment w zastecu gwarantowali taki przyrost podobno jesli bym sie zgodzil na te modyfikacje bedzie wykres z hamowni szukam dalej innych firmktore podjely by sie takich przerobek w sumie jednej zebym nie musial jezdzic tu za wydechm a tu za mapa itd aha panowie z zasteca proponowali tez sportowego kata 800zl a co myslicie jeszcze o nowym walku??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 16:05 
Adolvo napisał(a):
tu się oczywiście zgodzę, ale zazwyczaj przy wzroście mocy jednak wzrasta również moment

Przy wolnossących nie jest tak kolorowo. Nawet jeśli moment wzrośnie to zwróć uwagę przy jakich prędkościach obrotowych. Ważny jest przebieg krzywej momentu obrotowego. Przygotuj się na to, że do 4.000 obr. będziesz miał dynamikę jak w Seicento a potem nagle "strzał" aż do odcięcia. Robiłem na swojej poprzedniej furce kompletną obróbkę głowicy, ostrzejsze wałki GT, kompletny dolot i wylot, na koniec strojenie na hamowni i ingerencja w elektronikę. Z początkowych 82 PS-ów zrobiło się 95 z pojemności 1242 ccm i dałem za całość 4.000 zł u Świątka w Bydgoszczy. Na wysokich obrotach pojawiał się metaliczno-basowy gang (porównywalny z hondowskim V-Teciem) i konkretnie ciągnęło do przodu (Punto II waży 860 kg), ale jazda na wolnych obrotach była ospała i silnik nie miał ochoty się wkręcać. Do tego dochodzi konieczność większego dbania o silnik (częstsze dwukrotnie przeglądy). Jest to fajna zabawa, ale musisz mieć świadomość tego, że coś kosztem czegoś i w wolnossącym chcąc osiągnąć moc musisz z czegoś zrezygnować (oprócz kasy oczywiście) :D . Łatwiej i taniej pod tym względem mają koledzy z LET-ami, przynajmniej w pierwszej fazie podnoszenia mocy bo potem tam też robi się gruuubo :'( ^_^'


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 16:07 
witam też jestem z łodzi i zastanawiałem się nad podobnymi przeróbkami , zacząłem od stożka z dolotem(BMC) ,ale również pytałem o przelotówke...na 1600zl , stożek kładłem u jędrasika ,rozsądny gościu proponuje ci tam zadzwonić, również jak zastc ma hamownie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 16:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
maksiu napisał(a):
zacząłem od stożka z dolotem(BMC)


:lol:

i ile koni ubylo ?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 16:28 
maksiu napisał(a):
zacząłem od stożka z dolotem(BMC)

Tak z czystej ciekawości... Jak dzwiękowo przy 1.8 sprawuje się ta modyfikacja? Na ile zmienił się gang silnika i przy jakich obrotach jest to słyszalne? Adamowi odpowiem na czuja: konie bez zmian, ale Nm powinno być niestety mniej bo tak objawia się sam stożek z nazwijmy to górnolotnie "power rurą"


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 16:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Arti napisał(a):
Adamowi odpowiem na czuja: konie bez zmian, ale Nm powinno być niestety mniej bo tak objawia się sam stożek z nazwijmy to górnolotnie "power rurą"


Ja to wiem, ale czy wie o tym tez nasz kolega @Maksiu ?
Ingerencja w uklad ssaco-wydechowy, w silniku wolnossacym, konczy sie w 95% przypadkow, popsuciem jego charakterystyki.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 16:55 
SirAdam napisał(a):
Ingerencja w uklad ssaco-wydechowy, w silniku wolnossacym, konczy sie w 95% przypadkow, popsuciem jego charakterystyki.

Nie chcę mądralić, ale nie jest aż tak strasznie. Oczywiście pod warunkiem, że ma się nadwyżkę $$$ i wtedy założyć kompletny układ wydechowy z kolektorem. Oczywiście nowe "graty" muszą być dedykowane do naszego silnika a jeżeli nie są to pozostaje zabawa na hamowni i sprawdzenie czy się udało. Przy takim układzie stożek ma sens.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 17:11 
Arti napisał(a):
Adolvo napisał(a):
tu się oczywiście zgodzę, ale zazwyczaj przy wzroście mocy jednak wzrasta również moment

Przy wolnossących nie jest tak kolorowo. Nawet jeśli moment wzrośnie to zwróć uwagę przy jakich prędkościach obrotowych. Ważny jest przebieg krzywej momentu obrotowego. Przygotuj się na to, że do 4.000 obr. będziesz miał dynamikę jak w Seicento a potem nagle "strzał" aż do odcięcia


widzisz.. oczywiście modyfikacje wolnossących to oczywiście temat rzeka..
ale 2.2 to nie 1.2.. to po pierwsze..
po drugie ten silnik, jak już wiele osób na tym forum stwierdziło, to żadne cudo techniki
i z tej pojemności wynik 147KM to żadna atrakcja.. i mają rację..
ale na szczęście dla osób, które chcą "odetkać" ten silnik, przyrosty są wyjątkowo duże jak na wolnossący silnik,
właśnie ze względu na restrykcje producenta m.in. Euro4, produkcja ameryka etc.

jak byś spojrzał na wykresy fabrycznych 2.2 to byś zauważył,
że silnik ma paskudną charakterystykę.. szczególnie momentu i zaczyna jechać od 4 tys.
tak BTW to nie widziałem jeszcze żadnej innej firmy, która wypuściła by takiego bubla..
silnik o takiej charakterystyce (spadek momentu przy ok 2,5-3 tys) nigdy nie powinien był opuścić fabryki.. moim zdaniem
i paradoksalnie lepiej pasuje np. do Speedstera niż do Vectry,
bo zestopniowanie skrzyni w Speedzie niweluje prawie całkowicie tę niedogodność..

jak widzisz wcale nie wychwalam tego silnika pod niebiosa, mimo że właśnie taki mam u siebie,
ale staram się zasięgać informacji na zagranicznych forach i wiem, że to silnik,
który właśnie przez fabryczne restrykcje wyjątkowo chętnie reaguje na zmiany..
pomijając zapędy Anglików (dla których liczy się tylko moc, nawet kosztem momentu :) )
to samym wydechem, bez kolektora wydechowego, niejaki Mark Verboom
uzyskał 16KM i 14Nm przy prawie identycznej charakterystyce..
tu dokładny opis zmiana wydechu w Speedsterze

oczywiście zaraz znajdą się sceptycy, że to suche liczby etc.. :)
jak to kiedyś już napisał Joki.. część się śmieje a część korzysta..

Cytuj:
ile koni ubylo ?

Sir Adam
wiedzę masz ogromną ale czasami niestety zbyt mocno uogólniasz wszystko,
faktem jest, że w 90% sam dolot nie jest w stanie wydobyć dodatkowych KM lub Nm,
ale w wielu przypadkach może być nieodzownym manewrem przy dodatkowych modach..

widziałeś jak wygląda plastikowa rura dolotu w 2.2?
ma przedziwną zwężkę, która wprowadza dodatkowe utrudnienia przy dostarczeniu powietrza..
wymiana tej rury na prostą i odpowiedniej średnicy jest pierwszą rzeczą, razem z wywaleniem pre-cata,
na angielskich forach..

trochę się rozpisałem, wybaczcie :)
pozdrawiam
P.S.
wstawiałem już mój seryjny wykres,
także jak wreszcie uda mi się uzbierać miedzi i wymienić wydech i dolot,
zrobię hamowanie i będzie jasne, czy prawda czy ściema


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, o 18:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Adolvo napisał(a):
faktem jest, że w 90% sam dolot nie jest w stanie wydobyć dodatkowych KM lub Nm,
ale w wielu przypadkach może być nieodzownym manewrem przy dodatkowych modach..


napisales to czego ja nie napisalem,
Moze i uogolniam, ale zaczynanie tuningu od filtra powietrza...... :?




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, o 07:22 
SirAdam napisał(a):
napisales to czego ja nie napisalem

a co wcześniej napisałem ja... :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, o 08:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Sir dobrze prawi. MAlo co niektorzy wiedza jaka role pelni filtr powietrza z calym dolotem- mam tu na mysli zawirowania itp. JEsliktos mysli ze filtr stozkowy za 100-150 zl jest taki super to proponuje sobei zerknac ile kosztuje caly oryginalny dolot GMa i napewno nie jest tańszy.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL