Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 12:02

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lipca 2005, o 12:57 
Jakie tempoeratury oleju pokazują wasze wskaźniki? U mnie (autogauge, po chipie i ic), po rozgrzaniu utrzymuje się na poziomie 110-120 st (zarówno przy spokojnej długiej jeździe jak i przy ostrej zabawie), temp wody jest ok (max leciutko ponad połowę).
Czy to ok? Jaki jest próg ostrzegawczy?


Ostatnio edytowano 9 lutego 2008, o 19:24 przez kkkmmm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2005, o 14:23 
Trochę za ciepło, u mnie było zwykle 95 stopni przy normalnej jeździe, a przy dłuższym pałowaniu na autostradzie 110 max... Najwiecej, 120 stopni, miałem po pięciu rundach na lotnisku w Rykach, latając ósemką po tym speedwayu ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2005, o 21:25 
hmmm... może wskaźnik/czujnik... A u kolegów jakie temperatury?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2005, o 22:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Pierwsze pytanie - gdzie masz zamontowany czujnik :?:

U mnie temp. jest na poziomie 110-120°C
obojetnie jak cieplo jest na dworze.
Czujnik jest w pompie olejowej.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2005, o 08:37 
w misce


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2005, o 20:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
no to nawet nie patrz na to co pokazuje miernik.
Przeciez miska jest uzywana miedzy innymi do chlodzenia oleju.
Roznica temeratur miedzy pompa olejowa a miska to 10-15°C a w deszczu lub w zinie nawet do 30°C.
Wszystko co pisze jest juz przetestowane na forum Astry Coupe i Astry G w niemczech
(Boze ale to byly dyskusje, malo sie nie pobili)

Tutaj jest widac gdzie moj czujnik jest zamontowany (ten mosiezny)

Obrazek

Jak chcesz miec w miare doklady pomiar to musisz czujnik w pompie zamontowac.





SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2005, o 09:04 
To teraz pytanie maksymalnie lamerskie - różnica w którą stronę - gdzie cieplejszy ?

Chyba w misce, bo przed chłodzeniem?

Promotor twierdzi że wolą montować w misce bo przy pompie spore ciśnienie i czasem może puścić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2005, o 10:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Czy taki radiator wogule coś daje:
Informacja o produkcie: Radiator na filtr oleju YT-867-2
Nazwa: Radiator na filtr oleju YT-867-2
Producent: Alaga
Kategoria: Różne
Cena bez VAT: 25.41 PLN
VAT: 22%
Cena: 31.00 PLN

Aluminiowy radiator na filtr oleju. Montaż za pomocą obejmy ślimakowej (jest w komplecie).

Wymiary:
Średnica wewnętrzna: 76mm - 96mm
Wysokość: 100mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2005, o 16:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kkkmmm napisał(a):
To teraz pytanie maksymalnie lamerskie - różnica w którą stronę - gdzie cieplejszy ?

Chyba w misce, bo przed chłodzeniem?

Promotor twierdzi że wolą montować w misce bo przy pompie spore ciśnienie i czasem może puścić.


Naturalnie w misce jest chlodniejszy.W czasie deszczu jest sporo chlodniejszy (w zimie tez)
Jak juz pisalem - miska jest wykozystywana tez do chlodzenia (dlatego aluminiowa)


@Warik

ja tam nie uznaje zadnego badziewia na filty oleju.
O ile to moze pomoc ?
0,5 - 1°C ???
Co najwyzej, wiecej nie.
Szkoda pieniedzy.
Jak juz bedziesz mial 400KM w silniku to dolozysz dodatkowa chlodnice oleju (firma Racimex) i po sprawie.

Ja mam dodatkowe chlodzenie tlokow olejem (dysze w bloku silnika ktore olejem tryskaja na denka tlokow od spodu) i nie mam absolutnie problemow z temp. oleju.
Ale w porownaniu do seryjnych aut , widze ze mam olej o ok. 10-15°C cieplejszy.




SirAdam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 20:40 
Adam a żeby zamontować w pompie czujnik tem. oleju trzeba cos wiercić itp czy jest tam mze jakaś zaślepka korek który się wykręca i wkręa czujnik i czy mozna to zrobić jak silnik jest w aucie a nie na wierzchu??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 20:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
nemesis1, w pompie jest korek który trzeba wykręcić, nawiercić i nagwintować i wkręcić czujnik...nie trzeba do tego nic wyciągać, wystarczy kanał albo dłuuugie ręce :wink:

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Ostatnio edytowano 31 maja 2007, o 20:51 przez mich007, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 20:53 
ok wiem o co biega a ten korek o na jakiś specjalny klucz czy stanrad


Ostatnio edytowano 31 maja 2007, o 21:03 przez nemesis1, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 21:06 
odkrecasz korek... wylatuje CI ze 100ml oleju (ten co byl w kompie).
Zabierasz sie za korek. Wiercisz go, gwintujesz, wkrecasz w niego czujnik. I teraz calosc razem z czujnikiem juz wkrecasz spowrotem do pompy. Wiec zadne opilki CI sie do ukladu nie dostana... Oleju zmieniac nie ma po co. Sprawdz tylko poziom, no i moze dolej te ze 100ml, ktore wylecialy.



----------------------
a... nie zauwazylem - mich juz odpisal.
Klucz to jakis taki duzy. 20, albo wiecej. Francuzem dasz rade. Wydaje mi sie, ze to byl nawet klucz 24mm, ale teraz glowy nie dam.


Ostatnio edytowano 31 maja 2007, o 21:08 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 21:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
nemesis1 napisał(a):
czy jak wykręce korek ten z pompy to olej wyleci


wyleci ci ok. 50-100ml oleju z pompy, wiecej nie.


nemesis1 napisał(a):
i jak gwintowac pompę zdemntowac i wtedy gwinować bo chodzi o opiłki po gwintowaniu żeby nie dostały sie do układu


wykrecasz tylko zaslepke, wiercisz w niej dziure i gwintujesz (odpowiednio do czujnika) i wkrecasz potem zaslepke razem z czujnikiem spowrotem do pompy.


Wazne,
zaslepke ta od strony sciany grodziowej wykrecic, nie ta inna :!:
Robota MUSI byc 1. klasy, i wszystko superszczelne , bo masz tam cisnienie do 7 Bar.

Zdjecia na mojej stronie.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 21:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Ok, jeszcze raz...wykręcasz korek z pompy (wyleci Ci troche oleju ale niedużo), wiercisz w nim dziure pod gwint, z drugiej strony trochę rozwiercasz większym wiertłem, gwintujesz pod czujnik, wkręcasz czujnik w korek, wkręcasz korek do pompy, gotowe :smile:

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL