Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 18 kwietnia 2024, o 10:34

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 lipca 2005, o 08:54 
Które z nich jest sens instalować w tym aucie ? (nie chodzi o bajer tylko bezpieczeństwo silnika itp.) – doładowanie, podciśnienie, ciśnienie oleju, temperatura oleju, afr, inne ? (temperatury powietrza dolotowego / w turbinie nie ma ?)

Które z tańszych są godne polecenia (korzystna cena/jakość, dokładność, a nie szpan).

Wskaźnik temperatury chłodnicy chyba jest fabryczny wystarczający?

Czy te wskaźniki biorą dane z czujników istniejących w aucie czy potrzebne dodatkowe sondy (np. afr)? Jeśli tak - koszt?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2005, o 09:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, o 23:04
Lokalizacja: Wrocław
wg mnie te trzy w pierwszej kolejności:

ciśnienie doładowania, egt (temp. gazów "wylotowych"), temperatura oleju

jak masz miejsce to możesz jeszcze dołożyć ciśnienie oleju, porządny wskaźnik afr jest drogi, min. 3000 zł (z szerokopasmową sondą) i w sumie średnio potrzebny na codzień

do szpanu ;) - DefiBF - najdroższe i najładniejsze, jeżeli chodzi o dokładność to np. Greddy. A jeżeli ma być tanio to np. Autometer

nie potrzebne są żadne dodatkowe czujniki

_________________
Obrazek
Streetracing Team Wrocław | Astra Coupe Club PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2005, o 14:21 
uzupełnię pytankiem czy szczerze mówiąc przy programie + większy IC warto w ogóle inwestować w te zegary ? (nie chodzi o bajer tylko o bezpieczeństwo silnika itp.),

czy po prostu unikać stop&go, dawać ostygnąć jadąc kilkaset metrów 80kmh i zaoszczędzić sobie ten wydatek ?

Przy okazji - jakie są zasady jazdy po tuningu by nie rozwalić silnika i podzespołów?, jakie są niepokojące objawy/wskazówki by "zwolnić"?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2005, o 14:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, o 23:04
Lokalizacja: Wrocław
warto kupić te trzy które wymieniłem, i np. zdejmować nogę z gazu przy zbyt wysokiej temp. oleju, pilnować egt, lać dobre paliwo (min. PB98 z dobrej stacji), nie gasić auta od razu po ostrej jeździe żeby schłodzić turbo, bardzo często sprawdzać i wymieniać olej (też zalać najlepszy jaki się da), w sumie jest tego jeszcze cała masa, ale to będzie chyba najważniejsze

_________________
Obrazek
Streetracing Team Wrocław | Astra Coupe Club PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2005, o 14:59 
No to się pojawia nowy podtemacik :) - Dobry Olej - Castrol tws motorsport 10 w 60, mobil 1, inne? Gęste, rzadkie, 0-40, 10-60,... ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2005, o 15:13 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 maja 2004, o 23:04
Lokalizacja: Wrocław
kkkmmm napisał(a):
No to się pojawia nowy podtemacik :) - Dobry Olej - Castrol tws motorsport 10 w 60, mobil 1, inne? Gęste, rzadkie, 0-40, 10-60,... ?


ja leję taką oliwę: Motul 300V Le Mans podobno najlepszy... ale kto to wie ;)

_________________
Obrazek
Streetracing Team Wrocław | Astra Coupe Club PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, o 12:17 
Czy ktoś, kto ma wskaźnik temp. oleju mógłby mi powiedzieć jak to się ma do wskaźnika temp. wody? Chodzi o to czy jak temp wody osiągnie swoją wartość roboczą (80 st w przypadku turbo) to czy temp. oleju jest wystarczająca żeby dawać autku wchodzić na wyższe obroty. Będę chyba musiał zaopatrzyć się we wskaźniki egt i temp oleju. Drugie pytanie - czy są jakieś wskaźniki temperatury oleju plug&play? Nie chciałbym wiercić dziury w misce olejowej...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, o 12:28 
Jak temperatura wody osiągnęła 80 stopni to oleju najwyżej 60... Tzn, że musisz przejechać jeszcze parę kilometrów.


Ostatnio edytowano 17 kwietnia 2009, o 12:33 przez Zlatan, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, o 13:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
KUPERnick napisał(a):
Nie chciałbym wiercić dziury w misce olejowej

Instalujesz w pompie oleju, w takim korku. Na forum jest opisane.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, o 13:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
KUPERnick napisał(a):
kto ma wskaźnik temp. oleju mógłby mi powiedzieć jak to się ma do wskaźnika temp. wody? Chodzi o to czy jak temp wody osiągnie swoją wartość roboczą (80 st w przypadku turbo) to czy temp. oleju jest wystarczająca
Latem trwa to jeszcze ok. 5 min. i olej "dogania" wode, ale w zimie np. trwa to duuuzo dluzej.
KUPERnick napisał(a):
Nie chciałbym wiercić dziury w misce olejowej...

no bo to jest NAJGORSZE miejsce do umiejscowienia czujnika temp.
W misce olej mo ok. 20°C nizsza temp. niz w pompie, i ok. 30 - 50°C nizsza niz olej znajdujacy sie akurat w glowicy.
Pamietaj, ze miska olejowa jest uzywana rowniez do CHLODZENIA oleju, dlatego Turbo nie ma oslony pod silnikiem (problemy termiczne)
DAN napisał(a):
Instalujesz w pompie oleju, w takim korku. Na forum jest opisane.

I tam w sumie powinienes umiescic swoj post ;/





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, o 23:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Odswieze temat. Panowie co myslicie o wskaznikach firmy STRI ?? http://www.stri-racing.com/index.php
Interesuja mnie z serii x-line, w kolorze Black ( amber ). Z tego co pisze producent to maja bursztynowe podswietlenie. Czy ktos to widzial jak one pasuja do wskaznikow z coupety ?? Podobny kolor ?? Chodzi mi, zeby to fajnie wygladalo ale takze, zeby w miare dobre byly wskazniki. Tutaj bezposredni link do tej serii :) http://www.stri-racing.com/black-amber.html

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, o 08:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Mają całkiem dobrą opinię ... ale chyba seria DSD jest bardziej polecana, na silniczku krokowym zrobiona. Ja się nastawiam na Club sport white face mają przezroczystą szybkę i czarne literki, tylko podświetlenie trzeba by zmienić z zielonego na czerwone jak się da. Wersja z podświetleniem amber niestety cyferki ma w kolorze amber.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwietnia 2011, o 10:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Wersja z podświetleniem amber niestety cyferki ma w kolorze amber.
Mnie by to wlasnie najbardziej pasowalo. Ja mam czarne tarcze i bursztynowe podswietlenie. Ciekawe jak ten amber wyjdzie kolorystycznie do seryjnego bursztynowego opla. A druga sprawa jak ta seria DSD ma sie cenowo do x-line ?? Na allegro przewaznie widnieja wersje x-line.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwietnia 2011, o 15:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
kurde, ale sie zdenerwowalem :) Gadalem z gosciem na temat tych wskaznikow STRI x-line, no i boost jest w stalej cenie caly czas 300 zl, natomiast zmienila sie katalogowa cena wskaznika egt. Cena skoczyla o 100 zl :/ obecnie trzeba 500 zl dac za egt.
Jest moze jakas tansza alternatywa tych wskaznikow, tylko zeby byly w kolorze podobnym do deski (żolty, bursztyn) ??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL