Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:58

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sierpnia 2014, o 06:17 
Witam kolegów.

Mam problem z z20let
Turbo nie doładowywuje albo przeładowywuje.
Tz. zdarza się że turbo ładuje max do 0,5bar i koniec,
po czasie jakby coś się odbolowało i ładuje poprawnie do ok.1bar i opada (tak chyba powinno być)
znów czasami do ok 1,4 bar i słychać świst spod maski.
program EDS1

Gdzie szukać przyczyny?
Coś z zaworem WD.
Kilka tygodni temu wyskoczył błąd przeładowania samochód wszedł w tryb serwisowy.
Po wykasowaniu błędu problem do wczoraj zniknął.

Pozdro


Góra
  
 
PostNapisane: 22 sierpnia 2014, o 12:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 09:13
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Grzesiek
Silnik: Z20LET
Chętnie się dowiem jaka przyczyna bo mi akurat nie ładuje prawie wcale tak 0,3 jak auto żada 211 to dostaje 144. Mam juz nową gruszke i zaworek DV dzisiaj podmieniam zawór sterowania podciśnienia. U mnie problem polega na tym że nie mam żadnych błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sierpnia 2014, o 14:08 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Polecam sprawdzic kable we wtyczce mapsensora... pociagnac je delikatnie, jakby chcialo sie je wyjac z wtyczki.
U mnie tak bylo ze jeden kablek we wtyczce byl luzny i mozna go bylo wysunac... dalem nowa wtyczke i po problemie.
Moga byc zaworki bcs

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sierpnia 2014, o 19:24 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Pierwsze to sprawdzajcie rzeczy mechaniczne i mechanicznie, tzn rozkręć sztangę zobacz czy klapka WG prawidłowo chodzi czy się nie zacina tak samo z gruchą (jak masz let to tam sprężyna słaba jest dasz rade bez problemu wyciągnąć troche sztangę) potem jak nasz "nadworny kat" radzi posprawdzaj kabelki czy nie wypajdają :D posprawdzać też się przyda te gumowe kolanka na podciśnieniach, do tego próby robić na sztandze odkręconej pod koniec, zarzuć zdj jak masz ją skręconą znając życie ile wlezie skoro dobija do 1.4bar ;)

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, o 08:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 09:13
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Grzesiek
Silnik: Z20LET
Wsadziłem nowy zaworek wszystko wróciło do normy dmucha 1,1 tak więc to był przyczyna usterki u mnie jeszcze muszę sprawdzić z mechanikiem podczas jazdy czy gruszkę mam dobrze ustawioną


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, o 08:55 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Jaki zaworek? BCS przód tył czy DV? Po co z mechanikiem??? Robisz logi op-comem, jeśli zadane ciśnienie nie przestrzela ci żądanego i idą mniejwięcej równo to jest ustawienie w porzo, jeśli nie to skręcasz albo rozluźniasz gruche i powtarzasz czynność :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, o 20:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Radqus napisał(a):
jak masz let to tam sprężyna słaba jest dasz rade bez problemu wyciągnąć troche sztangę

Lepiej po prostu gruchę od WG napompować.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2014, o 11:08 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Lepiej po prostu gruchę od WG napompować.

No nie wiem czy lepiej po prostu, bo po prostu lepiej reką ruszyć niż rozpinać wężyki, sprężarke targać i na koniec gdy ktoś ma mocno skrecona sztangę nabić powiedzmy 2 bar żeby zaczęła się ruszać... A potem dzięki takiemu przerostowi treści nad formą ludze szukają gruch bo membrany w środku rozwalone ;) do gruchy trafiają podciśnienia z dolotu i ciśnienie doładowania, a to nie są ciśnienia,, które same ruszą gruche!! Sprężyna w grusze ma równoważyć napór spalin na klape WG, a podciśnienia/ciśnienia mają tylko sterować nie "pokonywać" sprężyne czy napór spalin :P Powiedzmy przyłożysz ciśnienie do gruchy i 5 bar sztanga się nie wysunie i co wtedy? Rozbierasz sztangę i sprawdzasz czy się tnie grucha czy WG... Wiec wniosek jest jeden, lepiej od razu sprawdzić ręcznie i bez ryzyka ;) Osobiście nie podsuwał bym takich pomysłów z pompowaniem koledze, który nie bardzo wie co do czego, bo może sobie nie zdawać sprawy jakich cisnien nie przekroczyć i zniszczy sobie gruche np. sprężarką.
Cytuj:
muszę sprawdzić z mechanikiem podczas jazdy czy gruszkę mam dobrze ustawioną

St 1 to rozkręć sztangę, aż klapka zacznie się luzować wtedy podkręć troszkę żeby sprężyna się napięła i już. Nie trzyma, wtedy sprawdz DV np dmuchając w nie, szczelność dolotu, szczelność gruchy, gdy wszystko OK wtedy dopiero możesz zacząć podkręcać. U mnie doładowanie na st 2 trzyma mimo że sztanga jest ustawiona na samym końcu ;p

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2014, o 19:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Radqus napisał(a):
No nie wiem czy lepiej po prostu, bo po prostu lepiej reką ruszyć niż rozpinać wężyki, sprężarke targać i na koniec gdy ktoś ma mocno skrecona sztangę nabić powiedzmy 2 bar żeby zaczęła się ruszać...

Co ty kurde??? Oo Ściągasz tylko wężyk z gruchy, podpinasz taką ręczną pompkę z manometrem i patrzysz jak sztanga wychodzi. Na manometrze nie masz dużego ciśnienia, z resztą i tak masz wszystko po kontrolą. Jak na manometrze nie jesteś w stanie podbić ciśnienia to membrana z gruchy jest nieszczelna.
W sumie napompować to można pompką rowerową tylko trzeba by jakoś manometr podpiąć.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2014, o 07:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 listopada 2010, o 09:13
Lokalizacja: Świętochłowice
Imię: Grzesiek
Silnik: Z20LET
Predator napisał(a):
Jaki zaworek? BCS przód tył czy DV? Po co z mechanikiem??? Robisz logi op-comem, jeśli zadane ciśnienie nie przestrzela ci żądanego i idą mniejwięcej równo to jest ustawienie w porzo, jeśli nie to skręcasz albo rozluźniasz gruche i powtarzasz czynność :)


Moj zaworek nie wiem o którym mówisz nr katalogowy 5850129 ten co jest przykręcony do turbosprężarki na wsporniku przy zaworze DV.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2014, o 08:00 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Przedni BCS :) Jak coś to wpadaj porobimy logi i ustawimy gruche jak masz wrażenie że ci szarpie, przeładowywuje itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2014, o 08:16 
Ja w tym tygodniu rozbieram sztangę i zawór WG podejrzewam po dużej ilości rdzy że tutaj będzie tkwił problem


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL