Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=1934
Strona 3 z 5

Autor:  wesol [ 9 maja 2008, o 10:07 ]
Tytuł: 

Na zimnym pali i tak sporo oleju bo tloki jeszcze nie sa okragłe.

Autor:  WARIK [ 9 maja 2008, o 12:15 ]
Tytuł: 

Lukowi pewnie chodziło o to, że silnik jest ciepły(ma odpowiednią temp.) a nie zagotowany ;)

Autor:  mich007 [ 10 maja 2008, o 09:22 ]
Tytuł: 

wesol napisał(a):
Na zimnym pali i tak sporo oleju bo tloki jeszcze nie sa okragłe


Mogłbyś to bardziej wytłumaczyć?? Moim zdaniem tłoki są okrągłe tylko mają mniejszą średnice na zimnym

Autor:  wesol [ 10 maja 2008, o 11:52 ]
Tytuł: 

mich007 napisał(a):
Mogłbyś to bardziej wytłumaczyć?? Moim zdaniem tłoki są okrągłe tylko mają mniejszą średnice na zimnym


Mamy dwa rodzaje tlokow autotermik i kolbenszmit. Podczas pracy jeszcze na zimnym silniku tloki maja kształt elipsy a po nagrzaniu sie do temp pracy( cos kolo 350 stopni) to sa juz okragle. Jesli bysmy sami dorobili tloki i byly by idealnie okragle to po nagrazniu by sie zatarly i juz bysmy ich nie wyciagneli nie mowiac juz o ponownym odpaleniu auta. Z ta owalnoscia to cos podobnie jak z sworzniem lączacym tlok z korbowodem- ni ejest idealnie na srodku tloka tylko przesuniety lekko w bok.

Autor:  bodek [ 3 czerwca 2008, o 16:57 ]
Tytuł: 

Witam wszystkich

Chciał bym pomóc koledze usprawnić jego auto. Astra II (sportiva czy jakoś tak ), silnik X18XE1.

Pierwsze co przyszło mi do głowy i co jest najtańsze to odetkanie dolotu i wylotu. Kilka pytań:

1. Wyczytałem, że jest jedna sonda czyli usuniecie kata możliwe?
2. Jakiej średnicy wydech byście polecali? fi55, fi60mm? Będzie oparty na dwóch tłumiakch. Środkowy przelot, końcowy przelotowo-komorowy
3. Czy wkładał już ktoś stożek lub wkładkę + oczywiście zimny dolot? Jakieś porównanie?

4. Czy może te modyfikacje nie mają żadnego sensu w tym silniku? Zmiana wałków, kompa, skracanie kolektora itp nie wchodzi na razie w grę.

5. Po ewentualnym wydechu i dolocie opisanym powyżej w jakie moce można celować i jak zmienia się krzywa momentu?

dzięki
pzdr

Autor:  Lobuziak [ 9 marca 2011, o 14:52 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

Znalazłem ciekawą modyfikację x18xe z Vectry B z wydechem Lexmaul 125PS. Firma EDS dołożyła krótki kolektor ssący robiony dla Z20Lex zrobiła program i wycisnęli z tego 167PS. Link do opisu na forum z wykresem z hamowni.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Z innej bajki - okazuje się dodatkowo że turbinki wkładane do nowych 1,6 turbo idealnie pasują do starszych 1,8 ... więc chcąc zaturbiać nie trzeba kolektora rzeźbić... idąc dalej tym tokiem rozumowania to Courtenay robi kolektor wydechowy do 1,6T pod większą turbinkę z VXRa... ale to jeszcze inna bajka.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  radekastra [ 9 marca 2011, o 15:15 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

czyli wychodzi na to że wystarczy zmiana kolektora na taki jak np ma z20let i do tego odp program i mam te 160 pare koni?? czy źle zrozumiałem i nie jest tak prosto??

Autor:  Lobuziak [ 9 marca 2011, o 15:28 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

radekastra napisał(a):
czyli wychodzi na to że wystarczy zmiana kolektora na taki jak np ma z20let i do tego odp program i mam te 160 pare koni?? czy źle zrozumiałem i nie jest tak prosto??

Raczej chodzi o ten kolektor do Z20Let, plus program, plus ewentualnie kolektor wydechowy. Testowana Vectra miała kolektor wydechowy Lexmaula jeśli dobrze rozumiem z którym miała na starcie 125PS. Może ktoś znający lepiej język niemiecki
to potwierdzi, ja używałem translatora google'a.

Lobuziak

Autor:  sjR [ 9 marca 2011, o 17:12 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

ale to jest silnik x18xe a nie x18xe1. A to są niestety dwa różne silniki i x18xe nie występował w Astrze G.
pzdr.

Autor:  wesol [ 9 marca 2011, o 18:19 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

te z viki maja przeplywke inna, sa kable wysokiego napiecia i osobna cewka. w Astrze mamy nieco nowszy silnik i tu jus jest cewka zespolona no i mamy te dwa rodzaje tych 1.8 na linke przepustnice lub elektroniczna, w mocniejszych nie ma egr'a a w slabszych jest zdaje sie. /z tym dokladaniem turbo to tez napewno nie jest to takie hop siup bo trzeba wiecej paliwa podlac no i silnik odprezyc bo bez tego to nici. Na koniec pytanie jest tylko jedno kto to wystroi i za ile bo okaze sie ze koszta wyjda niewspolmiernie wysokie do osiagów.

Autor:  DAN [ 9 marca 2011, o 23:18 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

Lobuziak napisał(a):
Testowana Vectra miała kolektor wydechowy Lexmaula jeśli dobrze rozumiem z którym miała na starcie 125PS

Chodzi o kolektor rurowy Lexmaula, ale jaki dokładnie to nie napisali.

Ogólnie to marudzą na seryjny kolektor dolotowy, że ma zwężenie zaraz za przepustnicą i że te klapki tam w środku to tylko przeszkadzają.

Piszą, że po tych modach auto dużo lepiej ciągnie na 4 i 5 biegu.

Z drugiej strony, Stefan jakoś "nie bardzo przekonany" jest :D Ale on się tam z EDSem chyba nie lubi.

sjR napisał(a):
ale to jest silnik x18xe a nie x18xe1.

Ktoś inny tam napisał, że w Astrze G X18XE1 na kolektorze Dbilasa + filtr powietrza + wydech wyciągnął 150KM.

Autor:  mariocccp [ 10 marca 2011, o 10:45 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

X18XE to duży blok, niestety w astrze nie było takiego silnika więc temat mało praktyczny.
Klapki w kolektorach ze zmienną długością bardziej szkodzą niż pomagają, pozbyłem się ich ok roku temu i jest dobrze :]

Polecam poczytać garaże na a4e i aoc, z x18xe1 robią pod 180km a sam kolektor ssący po strojeniu lub z oryginalnym kompem to 32KM do przodu.

4-2-1 + wydech 2,25
wałki
ssący DB lub na wzór
dolot db lub z VC + wkładka
strojenie
170 powinno pęknąć, można jeszcze zrobić głowice, kanały powiększyć ale to dużo roboty a powyższe mody są proste tylko kosztowne.

Autor:  wesol [ 10 marca 2011, o 19:10 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

mariocccp napisał(a):
sam kolektor ssący po strojeniu lub z oryginalnym kompem to 32KM do przodu.


Tak tyle ze tak samo jak sie zbieral do 4 tys obr tak bedzie nawet po tym strojeniu z kolektorem. Te konie przybywaja bo sciagaja kaganiec na obroty i tyle. Zaraz bedzie ze wolnossaca 2.0 podkrecisz do prawie 200 Km i bedzie sla tak jak LET. Szkoda słów, takiej ciemnoty to mi nikt nie wcisnie. Zreszta mozesz spytac na naszym forum kolegi co mial na poczatku 2.0 w wolnossaku i tez probowal cosniecos wycisnac i sie przesiadla na leta.

Autor:  mariocccp [ 10 marca 2011, o 23:19 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

wesol napisał(a):
Tak tyle ze tak samo jak sie zbieral do 4 tys obr tak bedzie nawet po tym strojeniu z kolektorem.

Nie prawda, w całym zakresie obrotów jest większa moc.

wesol napisał(a):
Te konie przybywaja bo sciagaja kaganiec na obroty i tyle.

Proste, że odcinka idzie na 7000-7200 a czy to coś złego? A xer i let to niby gdzie mają odcinkę i maks moc?


wesol napisał(a):
Zaraz bedzie ze wolnossaca 2.0 podkrecisz do prawie 200 Km i bedzie sla tak jak LET.

Nie wnikałem w temat podnoszenia mocy w 2.0 to całkiem inny silnik wiec docinki sobie oszczędź.


wesol napisał(a):
Szkoda słów, takiej ciemnoty to mi nikt nie wcisnie.

Podaje fakty z zagranicznych for bo jak widać na wyżej załączonym obrazku u nas temat kuleje.
Nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać i tak większość będzie tylko teoretyzować a garstka coś robi.


wesol napisał(a):
Zreszta mozesz spytac na naszym forum kolegi co mial na poczatku 2.0 w wolnossaku i tez probowal cosniecos wycisnac i sie przesiadla na leta.

bo xev to kupa ::lol

Autor:  Polus [ 11 marca 2011, o 06:46 ]
Tytuł:  Re: Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM)

mariocccp napisał(a):
Nie prawda, w całym zakresie obrotów jest większa moc.
Chyba chciales powiedziec moment obrotowy :P

mariocccp napisał(a):
Proste, że odcinka idzie na 7000-7200 a czy to coś złego? A xer i let to niby gdzie mają odcinkę i maks moc?
No tak, ale w lecie nie jezdzi sie na mocy tylko na momencie obrotowym :D Za wkrecanie sie samochodu na obroty odpowiada moment obrotowy.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/