Astra Coupé Club http://astracoupe.pl/forum/ |
|
Zwiększenie mocy silnika X18XE1 (115 KM) na Z18XE (125 KM) http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=1934 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | SirAdam [ 17 września 2007, o 22:14 ] |
Tytuł: | |
gonarek napisał(a): A można cos dokładniej na ten temat? Niemiałbm nic przeciwko troche szybciej reagujacemu gazowi. to juz musisz sie z niemieckimi tunerami skontaktowac.A moze w Polsce tez ktos cos takiego robi ? gonarek napisał(a): A swoja droga czesto na "jedynce" zdarza mi sie, ze po puszczeniu pedału gazu jeszcze przez 1-2 sekundy auto zachowuje sie jakby gaz nadal byl wcisniety - jest dzwiek i trzyma obroty. Czy to normalne w Z18XEL ?
Juz bylo o tym cos pisane na forum, i zdaje sie to byc "naturalna przypadloscia" w 1,8 :| Adam |
Autor: | caleb [ 4 maja 2008, o 17:09 ] |
Tytuł: | Kto mi powie jaki mam silnik ? |
Ten pierwszy obrazek mnie troche zdezorientował oznaczenie jest x/z18xe a tu dolot, czy to jest splaszczony dolot czu normalny ? Kto rozpozna po tych 2 obrazkach ? |
Autor: | darjo [ 4 maja 2008, o 20:20 ] |
Tytuł: | |
Po tym zdjęciu wydaje mi się, że właśnie taki sam dolot jest u mnie |
Autor: | Harry [ 5 maja 2008, o 08:30 ] |
Tytuł: | |
Ja mam pytanko. Nadal szukam astry coupe. Ostatnio oglądałem ładną z 2001 roku 1.8 czyli już tą 92 kW / 125 KM ale ku mojemu zdziwieniu w dowodzie miała wbite 85 kW. Gdzie jest na silniku umieszczony model bo coś mi nie gra. Mam nadzieję że znajde napis Z18XE. Gdzie go szukać? |
Autor: | Arti [ 5 maja 2008, o 16:40 ] |
Tytuł: | |
Harry napisał(a): Ostatnio oglądałem ładną z 2001 roku 1.8 czyli już tą 92 kW / 125 KM W 2001r. wychodziły 85 i 92 kW. Skoro jest wbite 85 kW to niestety tyle właśnie jest [ Dodano: Pon 05 Maj, 2008 18:05 ] caleb napisał(a): Kto rozpozna po tych 2 obrazkach ?
1) mam Z18XE i dolot ma na całej długości identyczną grubość - więc trochę inaczej niż u Ciebie 2) nad końcówką nie mam tej krzątaniny linek i przewodów (u mnie nic tam nie jest poprowadzone, chyba że jest coś pod matą) 3) plastikowa osłona jest u mnie na całej powierzchni w kolorze srebrnym (ten fragment przy dolocie też) Głowy nie dam, ale chyba musisz zmienić swój opis w kategorii "silnik" ;/ [ Dodano: Pon 05 Maj, 2008 18:17 ] Dokładniej się przyjrzałem i... 4) plastikowa osłona w lewej górnej części ma jeszcze drobną część pionową 5) dolot za tymi "kółeczkami" w stronę objemki jest dłuższy 6) pod dolotem a nad rozrządem nie mam tego dużego elementu metalowego koloru srebrnego (sorki, ale nie wiem co to jest i jak to nazwać) |
Autor: | caleb [ 5 maja 2008, o 18:06 ] |
Tytuł: | |
No to zmieniam opis no i w dowodzie mam 85 KW teraz tak zobaczylem :-) |
Autor: | wesol [ 6 maja 2008, o 21:33 ] |
Tytuł: | |
Ja dodam ze nie wiem czemu sie uparliscie na te silniki 125 konne na innych forach astry gadaja ze ten 115 konny jest lepszy od tego niby mocniejszego. Chodzi o awaryjnosci oraz dynamike. Co do mocy to sa tylko liczby a wcale nie musi oznaczac ze ten 125 konny lepiej sie zbiera choc nie przecze ze tak jest. |
Autor: | Harry [ 6 maja 2008, o 22:15 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W 2001r. wychodziły 85 i 92 kW. Skoro jest wbite 85 kW to niestety tyle właśnie jest
masz racje, sprawdziłem w książce serwisowej tam podają model i jest z XE1 |
Autor: | Arti [ 7 maja 2008, o 07:26 ] |
Tytuł: | |
wesol napisał(a): Ja dodam ze nie wiem czemu sie uparliscie na te silniki 125 konne na innych forach astry gadaja ze ten 115 konny jest lepszy od tego niby mocniejszego. Chodzi o awaryjnosci oraz dynamike
Jest filmik z jakiegoś minispotu chyba z Poznania na youtube i tam wyraznie wida ć różnicę w dynamice 85kW i 92kW na korzyść Z18XE |
Autor: | Rafaello [ 7 maja 2008, o 07:40 ] |
Tytuł: | |
Arti napisał(a): Jest filmik z jakiegoś minispotu chyba z Poznania na youtube i tam wyraznie wida ć różnicę w dynamice 85kW i 92kW na korzyść Z18XE
To koledzy Luk i Przemo testowali swoje furacze było o tym na forum Na tym nagraniu faktycznie wygrywa Z18XE ale wyścig był powtarzany kilkakrotnie i nie zawsze ta różnica na korzyść Zetki była taka duża... |
Autor: | Arti [ 8 maja 2008, o 08:55 ] |
Tytuł: | |
Przy 9/10 kucach różnicy i identycznym momencie obrotowym róznica nie może być ogromna. Ale powiedzmy sobie szczerze, że każdy bez względu ile ma obecnie chętnie by przyjął pod machę kolejne 10 PS-ów |
Autor: | Rafaello [ 8 maja 2008, o 09:56 ] |
Tytuł: | |
Co prawda to prawda :) Ja bym chętnie do 2.2 przygarnął pare rumaków bo silnik mocno stłumiony do 3 - 3,5 tys obrotów niewiele się dzieje - ale wiem ze to nieopłacalne, następne auto może będzie mocniejsze ;-) |
Autor: | Luk [ 8 maja 2008, o 17:22 ] |
Tytuł: | |
Rafaello napisał(a): To koledzy Luk i Przemo testowali swoje furacze było o tym na forum Na tym nagraniu faktycznie wygrywa Z18XE ale wyścig był powtarzany kilkakrotnie i nie zawsze ta różnica na korzyść Zetki była taka duża...
a co powiem tak - na zimnym silniku zawsze ja wygrywałem... na rozgrzanym Przemo... tak wiec nie wiem co jest grane ;] ale ogolnie lepsza dynamike ma Przemo Z18XE... poza tym mam 80kg sprzetu w bagazniku :) a tak swoja drogą myslalem, ze fele 18" mi zmula furę, a jednak nic takiego sie nie wydarzyło - ostatnio ścigałem sie z furą Przema (tylko, ze juz kto inny jest właścicielem) i wyniki były identyczne jak na 17" :) |
Autor: | KUPERnick [ 9 maja 2008, o 09:06 ] |
Tytuł: | |
Luk napisał(a): powiem tak - na zimnym silniku zawsze ja wygrywałem...
[-X Na zimnym silniku się nie katuje auta! |
Autor: | Tygrysek3005 [ 9 maja 2008, o 09:10 ] |
Tytuł: | |
KUPERnick napisał(a): Luk napisał/a:
powiem tak - na zimnym silniku zawsze ja wygrywałem... [-X Na zimnym silniku się nie katuje auta! Potem się ludzie dziwią że im olej bierze albo samochód nie ma mocy |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |