Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 24 kwietnia 2024, o 20:45

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 marca 2011, o 07:08 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Polus napisał(a):
mariocccp napisał(a):
Nie prawda, w całym zakresie obrotów jest większa moc.
Chyba chciales powiedziec moment obrotowy :P


To nie turbawka, że moment idzie do góry, tutaj przy wzroście o 60KM dostajemy kilkanaście nm a czasami kilka :)

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 marca 2011, o 07:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Dyskusja calkiem fajna jak i temat. Mysle ze nie przerodzi sie w wojne jakąś.
Co do podciagniecia wolnossaka to nie uwierzem ze podnosi sie cos tam z dolnego rejestru i sredniego po tak malych zmianach jak kolektor i program. W tego typu silniku musi byc wiecje paliwa podlane( z tym powiedzmy nie ma problemu bo program moze zalatwic sprawe) ale co z powietrzem?? Skąd go wezmiesz jak silnik zaciaga tyle ile sie tylko da?? Wieksze barany kolektora nie dadza wiecej poiwetrza jak 2-3 %. Te bajki roznych firm o 30% przyroscie to mozna wsadzic miedzy ksiazki dla dzieci. Bardzo bym chcial uwierzyć w tego typu wypowiedzi ale niestety sie nie da.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 marca 2011, o 08:44 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Firma Dbilas raczej nie leci sobie w kulki z przyrostami...
Co ciekawe silnik x18xe1 bardzo dobrze reaguje na takie modyfikacja, co innego z18xe bo nieco ponad 20km po zalozeniu kol z kompem czyli 10km mniej od X.

Small bloki opla bardzo dobrze reagują na mody, 1.2 1.4 1.6 i 1.8 można dość prosto zrobić 40-50% przyrostu mocy, niestety jak wspominałem moment pozostaje prawie seryjny ale zabawa jest przednia :D

Zgadza się, silnik dostaje więcej paliwa po strojeniu a co do powietrza....
- dblias
- łapacz z VC, puszka bez restrykcji i filtr K&N też dają rady

Największym problemem jest przepustnica (wąskie gardło), ale da się rozwiercić i dorobić motylka.

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 marca 2011, o 18:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mariocccp napisał(a):
można dość prosto zrobić 40-50% przyrostu mocy, niestety jak wspominałem moment pozostaje prawie seryjny


To z czego ta moc jest. Nie wiem czy wiesz ale tak mniejwiecej moc = moment x obroty. Wiec albo zwiekszasz moment obrotowy albo obroty by miec wieksza moc. Dlatego np diesle wydaja sie dosc mocne na srednich obrotach- nawewt duzo mocniejsze jak benzyny o podobnej mocy maksymalnej co diesel. Inaczje mowiac dieslem uciagniesz pod golrke pozadnie zaladowana przyczepę a beną mozesz spalic sprzeglo i nie dasz rady dokonac tego samego a oba silniki beda mialy ta sama moc. Dla potwierdzenia tej tezy podam ci oklepana juz na forum VW gadke ze przy wymianie wtryskow w tdi na 216-stki przybywa okolo 25-30 Nm i 15-20KM. Niuton szaleje ostro z dolu i na strednich a u góry nieco tylko przybywa bo pompa juz nie wyrabia. Zabijesz sprzeglo szybko wlasnie na takich wtryskach depcząc auto na niskich obrotach. Jeszcze Ci powiem ze w pracy troszke juz posmigalem tymi nowymi silniczkami turbo 1.4 i 1.6. Czesciej sa te mniejsze i powiem ze ten twoj pomodzony 1.8 nie mial by szans z takim 1.4T.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 marca 2011, o 21:42 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Też bym wolał większy moment bo nm się przyspiesza ale nic na to nie poradzę, że tak jest.
Przypominam temat jest o wolnossakach a nie dieslach czy turbawkach to kompletnie inna bajka.

Dziwne, żeby 1.8 170KM 185nm miał szansę z 1.6 turbo 180KM 230nm ale 1.4 wącha spaliny ::lol

Wykresik mi się nawinął :)


http://www.astraminator.de/bilder/leistungsdiagramm.jpg

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 marca 2011, o 10:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
hmm. Ja na tym wykresie niewiele zmian widze co do serii. Przy 3000 obr masz 55kW, przy 4000 masz 75kW a przy 5000 masz okolo 92 kW. Reszta to takjak wspominalem sciagniecie kaganca niestotne praktycznie w jezdzie. Obroty prawie juz jak w motorze a nie oto chodzi. Jak juz dobijesz po cennych sekundach do tych obrotow gdzie masz te 150 KM to trzeba robic redukcje biegu i tyle z tych koni jest. Moment obrotowy w okolicy 170 Nm hmm. Dla porownania serii mam w prostym tdi 235 Nm a na wykresie zazwyczja i tak jest wiecej 245Nm. moc max jest mniejwiecej przy 4300-4500 ale 90-95 %mocy max jest juz od duzo wczesniejszych obrotow. Bede strzelał ale cos okolo 3000 obr. Fajny wykres ale tylko do pochwalenia sie. Odelżyc jeszcze tylko zamach, wywazyc uklad korbowy i mozna krecic jeszcze wyzej i bez modzenia bedzie na wykresie i 190 KM - "sztucznych".

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 marca 2011, o 19:52 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Zaraz powiesz, że zmodzona astra ze 115 na 170km wcale nie jedzie szybciej bo to są "sztuczne" konie ::rotflek

Przecież widać, że przy 6500 gdzie normalnie jest odcinka zamiast 115 seryjnie jest prawie 160 i moc jest większa w całym zakresie obrotów.

Dalej nawijasz o TDI, który nie ma nic do rzeczy. Zerknij na każdy jeden wykres wolnossącego silnika, max moc jest uzyskiwana na najwyższych obrotach szczególnie 16V gdzie jeździ się obrotami.

Porównaj sobie wykres OPC XER 160km z tym zmodzonym 1.8 przy 3000 1.8 ma kilkanaście km więcej, przy 4000 prawie 20 i podobna różnica jest w prawie całym zakresie obrotów.
To samo z momentem obrotowym w tym 1.8 od 2300 do samego końca z małymi spadkami jest max moment natomiast w xer przyzwoity niuton zaczyna się od 4000.

Wykresy pokazują że opc nie ma szans z dobrze zmodzonym 1.8 jak dla mnie gra warta świeczki i pełen szacun za zrobienie motoru, któremu z seryjnych silników daje rady tylko let.

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 marca 2011, o 20:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
mariocccp napisał(a):
Największym problemem jest przepustnica (wąskie gardło), ale da się rozwiercić i dorobić motylka.


Z tym rozwiercaniem przepustnicy to radzilbym nie popadac w zbytnia euforie, z tego wzgledu iz powierzchnia przepustnicy musi miec odpowiednia proporcje do powierzchni zaworow ssacych jakie zasila. No ale jak ktos chce juz sie bawic w poprawianie przepustnicy to powinien takie rzeczy wiedziec.

Wesol a co do Twoich docinek to powiem tylko tyle ze mialem taki kaprys zeby sobie zrobic silnik turbobrnzynowy i sobie zrobilem, a nie dlatego ze XER byl za slaby. I nie mow ze przesiadlem sie na LETa bo z tego silnika to u mnie naprawde niewiele jest elementow pod maska.
Zreszta piszesz wiele o silnikach, ktorych w aucie nigdy nie miales, wiec mozesz tylko poteoretyzowac sobie.
Dobra ale nie ma co sie sprzeczac o innych silnikach bo nie o tym temat. Wrocmy do podnoszenia mocy w X18XE1.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 marca 2011, o 22:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lutego 2011, o 19:17
Lokalizacja: Coupe
Imię: Pawel
Silnik: Z18XE
Na all#gro.pl jest wystawiona astra 1.8 turbo 160KM. Nie wolno dodwac linków? Trzeba to zmienic - Koniecznie ;p

_________________
...::▲MY BERTONE▲::... ®


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 marca 2011, o 22:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Pablo napisał(a):
Nie wolno dodwac linków? Trzeba to zmienic - Koniecznie

tego sie nie doczekasz.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 marca 2011, o 07:38 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia

Dołączył(a): 21 października 2009, o 10:57
Lokalizacja: Będzin
Imię: Krystian
Silnik: inny
A jaki kolektor ssący podejdzie do x18xe1 i podniesie moc silnika bez problemu? Jaki jest mniej więcej koszt takiego wymodzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2011, o 07:34 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
Z C20xe kupisz za 150zł, stary sprzedaż za 150 do tego flansza i uszczelka 120zł + robota.

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2011, o 08:11 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 stycznia 2008, o 13:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Imię: Robert
Silnik: inny
Mowa a ssącym była.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 marca 2011, o 08:43 
Jeżeli mariocccp miał na myśli wydechowy z C20xe do x18xe1 to wydaje mi sie że jest to możliwe. Sam o tym myslałem, kupić kolektor z c20xe, wywaliłbym flansze, dorobić nową na wzór do x18xe1 dospawać do kolektora. Flansze dorobiłbym według uszczelki więc tak aby nie było problemów z wymiarówaniem i rozstawem otworów. Ze średnicą rur tez nie byłoby problemów mierzyłem i srednica wynosi 45mm. Niech ktoś mnie poprawi jeżeli cos pominalem.
_________________


Góra
  
 
PostNapisane: 18 sierpnia 2011, o 18:07 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia

Dołączył(a): 21 października 2009, o 10:57
Lokalizacja: Będzin
Imię: Krystian
Silnik: inny
Można dorobić z c20xe ;)
Ja właśnie taki mam i będę razem z dolotem zakładał:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL