jako, że trochę "siedzę" w 16v na małym bloku, a na bazie tych silników zbudowany jest x18xe1 i z18xe mogę napisać, że dość dobrze reagują na zmianę kolektora ssącego.
sam bawię się w dłubanie kolektorów i mogę napisać, że w wersji tak delikatnie skróconej (im krótszy kolektor tym moc przesuwana na wyższe obroty) na silniku x16xe (seria 106KM) po zmianie kolektora ssącego, dodaniu stożka i przerobionego kolektora wydechowego z c20xe i strojeniu smt6 wyszło 128-129KM. obecnie zakończyła się budowa innego kolektora, który powinien dać jeszcze więcej
Jeśli chodzi o wałki to analogicznie wszystkie silniki poza c16xe i x16xe miały wałki seryjne o wzniosach 8,5/8mm, a wałek wydechowy o wznosie 8 mm miał też mniejsze czasy otwarcia. w c/x16xe wałek ssący i wydechowy miały te same wartości. jako, że mam te wałki, to jeśli się uda zrobić odcisk krzywki wydechowej x18xe1, przez wlew oleju, to będę wiedział jak to się ma do wałków od c/x16xe.
Jeśli chodzi o kompa, to wiadomo zamienne nie są, ale mapy umieszczone są podobnie (simtec 56,5 70 71) więc w porównaniu ich nie widzę problemów.
ps. jeśli ma ktoś na zbyciu (jak najtaniej bo i tak muszę go pociąć) kolektor ssący od x18xe1/z18xe to proszę o info.