Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 kwietnia 2024, o 14:50

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, o 09:44 
czy zmiana komputera simtec 70 na simtec 71 cos zmieni? mam bertonke z tych pierwszych 115KM czy zmiana komputera od wersij 125 KM cos zmieni? jesli nie to co trzeba jeszcze zmienic? (oprocz przeprogramowania imobilajzera oczywiscie) Dodam ze moge miec kazda ilosc kompoterow do opla za ok 200zl!!! Generalnie prosze o pomoc cZym roznia sie te silniki i co jeszcze ewentualnie trzeba zmienic. Z gory dziekuje za wszelka pomoc i informacje. moj meil marekz152@wp.pl


Ostatnio edytowano 4 lutego 2008, o 21:55 przez marekz152, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, o 18:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
marekz152 napisał(a):
czy zmiana komputera simtec 70 na simtec 71 cos zmieni?


Tak, auto albo przestanie chodzic, albo w najlepszym przypadku bedzie chodzic tak jak poprzednio.
Silniki 115 i 125 KM roznia sie paroma rzeczami wiecej niz tylko kompem, m.in. walki rozrzadu i....juz nie pamietam, ale jest tych roznic sporo.



Adam


PS. a tak poza tematem, zanim napiszesz nastepny post na tym forum, to najpierw zastanow sie 3 razy
- co chcesz napisac
- gdzie to chcesz napisac
- najpierw poszukaj czy juz ktos odpowiedzi na forum nie dal , na nurtujace cie pytania.
inaczej beda sie sypac ostrzezenia.





.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, o 19:42 
pomijając formę o której parę osób już wspomniało,
widzę parę problemów formalnych pomijając kwestie wałków o których wspomniał SirAdam inne całkowicie jest sterowanie silnika Z-et
-Z-etka ma kolektor wydechowy zintegrowany z katalizatorem,
-ma dwie sondy lamba, jedną na kolektorze a drugą za [X ma jedną]
-ma elektroniczny pedał gazu z potencjometrem [w X jest potencjometr przepustnicy]
-ma elektroniczną przepustnicę a nie mechaniczną jak X18XE1
inne też tłoki i pierścienie a co jeszcze? tak na szybko nie pamiętam,
brat

Ps1 Czy coupe w ogóle wychodziła z X18XE1?
Ps2 Silniki "X" chodzą lepiej od Z-et bo na otwarcie przepustnicy odpowiadają od razu, natomiast Z-ka po naciśnięciu gazu najpierw kombinuje jak zrobić żeby było _ekologicznie_ a potem działa w/g tego schematu, szczególnie jest to widoczne przy porównaniu tych samych aut z silnikiem np X14XE i Z14XE, X16XEL i Z16XE .


Ostatnio edytowano 28 sierpnia 2007, o 19:52 przez bratPit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, o 21:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Co do porzadku to musze powiedziec ze i tak jest to jalepsze forum na jakie wchodze. Jakos tak przejrzyscie jest i szybko sie mozna odnalezc. A i zapomnialbym moze tylko to moje spostrzezenie ale najszybciej smiga; Z jakie serweru kozystacie, jakie lacze?

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, o 22:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wesol napisał(a):
Co do porzadku to musze powiedziec ze i tak jest to jalepsze forum na jakie wchodze.


Dzieki w imieniu administracji.

Cytuj:
Z jakie serweru kozystacie, jakie lacze?


co do lacza to nie mam pojecia, ale wiem ze server stoi w niemczech.



bratPit,

milo zobaczyc, ze mamy kogos na forum z jak widac dobra wiedza na temat silnikow.
Jest to twoj fach ?

bratPit napisał(a):
Silniki "X" chodzą lepiej od Z-et bo na otwarcie przepustnicy odpowiadają od razu, natomiast Z-ka po naciśnięciu gazu najpierw kombinuje jak zrobić żeby było _ekologicznie_ a potem działa w/g tego schematu,


z tym nie jest az taki problem - mala "poprawka" w mapach w Motroniku, i peadl gazu odrazu jest bardziej "zywy" ;)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, o 08:07 
Cytuj:
bratPit,

milo zobaczyc, ze mamy kogos na forum z jak widac dobra wiedza na temat silnikow.
Jest to twoj fach ?


dzięki ale sam nie uważam się za znawcę, od lat ;) kształcę się w elektrotechnice, na studiach automatyka i metrologia, ale zahaczyłem też o wydział mechaniczny, moja wiedza moto jest raczej "obserwacyjno-poznawcza" - pracowałem w oplu najpierw jako sprzedawca samochodów nowych i używanych a później prowadziłem dział części, trochę się interesowałem technicznymi tematami to mi zostało co nieco w głowie, a że przy okazji do serwisu w którym pracowałem przyjeżdżały samochody czasem o dużych przebiegach to znam pewne niuanse bardziej dogłębnie,

Cytuj:
z tym nie jest az taki problem - mala "poprawka" w mapach w Motroniku, i peadl gazu odrazu jest bardziej "zywy" ;)


to fakt, ja pisałem o serii gdzie w "Z-ce" możesz "kopnąć" w gaz na postoju nie powodując praktycznie wzrostu obrotów, podczas gdy takie samo działanie w "X-sach" powoduje wyskok obrotów,
brat


Ostatnio edytowano 29 sierpnia 2007, o 08:07 przez bratPit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, o 08:42 
jako, że trochę "siedzę" w 16v na małym bloku, a na bazie tych silników zbudowany jest x18xe1 i z18xe mogę napisać, że dość dobrze reagują na zmianę kolektora ssącego.
sam bawię się w dłubanie kolektorów i mogę napisać, że w wersji tak delikatnie skróconej (im krótszy kolektor tym moc przesuwana na wyższe obroty) na silniku x16xe (seria 106KM) po zmianie kolektora ssącego, dodaniu stożka i przerobionego kolektora wydechowego z c20xe i strojeniu smt6 wyszło 128-129KM. obecnie zakończyła się budowa innego kolektora, który powinien dać jeszcze więcej :D
Jeśli chodzi o wałki to analogicznie wszystkie silniki poza c16xe i x16xe miały wałki seryjne o wzniosach 8,5/8mm, a wałek wydechowy o wznosie 8 mm miał też mniejsze czasy otwarcia. w c/x16xe wałek ssący i wydechowy miały te same wartości. jako, że mam te wałki, to jeśli się uda zrobić odcisk krzywki wydechowej x18xe1, przez wlew oleju, to będę wiedział jak to się ma do wałków od c/x16xe.

Jeśli chodzi o kompa, to wiadomo zamienne nie są, ale mapy umieszczone są podobnie (simtec 56,5 70 71) więc w porównaniu ich nie widzę problemów.

ps. jeśli ma ktoś na zbyciu (jak najtaniej bo i tak muszę go pociąć) kolektor ssący od x18xe1/z18xe to proszę o info.


Ostatnio edytowano 9 września 2007, o 08:42 przez Adamxxl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, o 12:43 
jakie koszty zmiany i przeróbki tego kolektora?
ze swoim x18xe1 cos juz robiles?
jak to sie ma do x18xe - w nim jest simtec 56,5 (da sie cos z niego wycisnac?)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, o 14:22 
Luk, chce w koncu dac sobie rade z Przemem :D xP


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2007, o 22:43 
nero6 napisał(a):
Luk, chce w koncu dac sobie rade z Przemem :D xP


hehe :D :D
no musze mu w koncu dac w dupe ;D

Adam czyli wystarczy przerobic taki kolektor i wladowac do x18xe ?
http://allegro.pl/item242167162_opel_ca ... e_16v.html

a spalanie jest duzo wieksze wtedy ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, o 18:53 
małe sprostowanie w X18XE jest simtec 71 -- 125KM a C18SEL jest simtec 56,5 -- 115KM


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, o 21:57 
Bestia chyba się pomyliłeś,w X18XE jest Simtec 70 i 115 KM a w Z18XE jest Simtec MS 71 i 125KM


Ostatnio edytowano 10 września 2007, o 22:17 przez Grzesiek 79, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, o 22:06 
standardowy kolektor wydechowy w x18xe1 (podobnie jak c/x16xe - nawet Graham Bell pisał o tym, że na seryjnym wydechu tylko zmienionej mocno stronie ssącej mozna uzyskać naprawdę sporo) nie jest jakoś tragicznie zły, a napewno lepszy od z18xe ;) i raczej za dużo, jego zmianą na przerobiony z c20xe, się nie zwojuje. Mimo, że mam taki kolektor nawet z obciętą już flanszą nie będę tego robił, gdyż większe zyski przynosi modyfikacja kolektora ssącego.

wymieniając oznaczenia kompów chodziło mi nie o konkretny silnik a ogólnie rozmieszczenie map dla ich porówania.simtec 70 był też w x20xev czy x20xer jednak kompy nie są wymenne z tym od x18xe1 nie o to biega.

x18xe1 a x18xe to dwa różne silniki. do momentu uporania się ze wszystkimi niedociągnięciami po poprzednim właścicielu wszystko co szykuje ląduje na półkę (czy zrobione, czy zaprojektowane) i czeka na koniec prac i wolny czas.

@Luk nie ma powodów aby spalanie wzrastało po zmianie kolektora wydechowego.


Ostatnio edytowano 10 września 2007, o 22:10 przez Adamxxl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, o 00:07 
przepraszam literowka juz sie poprawie :oops:
x18xe1 --115 / simtec 70
z18xe --125 / simtec 71
c18sel --115 / simtec 56,5

z simtec-a 70 korzysta jeszcze silnik x20xev


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, o 19:29 
SirAdam napisał(a):
z tym nie jest az taki problem - mala "poprawka" w mapach w Motroniku, i peadl gazu odrazu jest bardziej "zywy" ;)


A można cos dokładniej na ten temat? Niemiałbm nic przeciwko troche szybciej reagujacemu gazowi.
A swoja droga czesto na "jedynce" zdarza mi sie, ze po puszczeniu pedału gazu jeszcze przez 1-2 sekundy auto zachowuje sie jakby gaz nadal byl wcisniety - jest dzwiek i trzyma obroty. Czy to normalne w Z18XEL ?


Ostatnio edytowano 17 września 2007, o 19:35 przez gonarek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL