Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 12:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, o 10:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Na zimnym pali i tak sporo oleju bo tloki jeszcze nie sa okragłe.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2008, o 12:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Lukowi pewnie chodziło o to, że silnik jest ciepły(ma odpowiednią temp.) a nie zagotowany ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, o 09:22 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Na zimnym pali i tak sporo oleju bo tloki jeszcze nie sa okragłe


Mogłbyś to bardziej wytłumaczyć?? Moim zdaniem tłoki są okrągłe tylko mają mniejszą średnice na zimnym

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, o 11:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mich007 napisał(a):
Mogłbyś to bardziej wytłumaczyć?? Moim zdaniem tłoki są okrągłe tylko mają mniejszą średnice na zimnym


Mamy dwa rodzaje tlokow autotermik i kolbenszmit. Podczas pracy jeszcze na zimnym silniku tloki maja kształt elipsy a po nagrzaniu sie do temp pracy( cos kolo 350 stopni) to sa juz okragle. Jesli bysmy sami dorobili tloki i byly by idealnie okragle to po nagrazniu by sie zatarly i juz bysmy ich nie wyciagneli nie mowiac juz o ponownym odpaleniu auta. Z ta owalnoscia to cos podobnie jak z sworzniem lączacym tlok z korbowodem- ni ejest idealnie na srodku tloka tylko przesuniety lekko w bok.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, o 16:57 
Witam wszystkich

Chciał bym pomóc koledze usprawnić jego auto. Astra II (sportiva czy jakoś tak ), silnik X18XE1.

Pierwsze co przyszło mi do głowy i co jest najtańsze to odetkanie dolotu i wylotu. Kilka pytań:

1. Wyczytałem, że jest jedna sonda czyli usuniecie kata możliwe?
2. Jakiej średnicy wydech byście polecali? fi55, fi60mm? Będzie oparty na dwóch tłumiakch. Środkowy przelot, końcowy przelotowo-komorowy
3. Czy wkładał już ktoś stożek lub wkładkę + oczywiście zimny dolot? Jakieś porównanie?

4. Czy może te modyfikacje nie mają żadnego sensu w tym silniku? Zmiana wałków, kompa, skracanie kolektora itp nie wchodzi na razie w grę.

5. Po ewentualnym wydechu i dolocie opisanym powyżej w jakie moce można celować i jak zmienia się krzywa momentu?

dzięki
pzdr


Góra
  
 
PostNapisane: 9 marca 2011, o 14:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Znalazłem ciekawą modyfikację x18xe z Vectry B z wydechem Lexmaul 125PS. Firma EDS dołożyła krótki kolektor ssący robiony dla Z20Lex zrobiła program i wycisnęli z tego 167PS. Link do opisu na forum z wykresem z hamowni.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Z innej bajki - okazuje się dodatkowo że turbinki wkładane do nowych 1,6 turbo idealnie pasują do starszych 1,8 ... więc chcąc zaturbiać nie trzeba kolektora rzeźbić... idąc dalej tym tokiem rozumowania to Courtenay robi kolektor wydechowy do 1,6T pod większą turbinkę z VXRa... ale to jeszcze inna bajka.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2011, o 15:15 
czyli wychodzi na to że wystarczy zmiana kolektora na taki jak np ma z20let i do tego odp program i mam te 160 pare koni?? czy źle zrozumiałem i nie jest tak prosto??


Góra
  
 
PostNapisane: 9 marca 2011, o 15:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
radekastra napisał(a):
czyli wychodzi na to że wystarczy zmiana kolektora na taki jak np ma z20let i do tego odp program i mam te 160 pare koni?? czy źle zrozumiałem i nie jest tak prosto??

Raczej chodzi o ten kolektor do Z20Let, plus program, plus ewentualnie kolektor wydechowy. Testowana Vectra miała kolektor wydechowy Lexmaula jeśli dobrze rozumiem z którym miała na starcie 125PS. Może ktoś znający lepiej język niemiecki
to potwierdzi, ja używałem translatora google'a.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2011, o 17:12 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ale to jest silnik x18xe a nie x18xe1. A to są niestety dwa różne silniki i x18xe nie występował w Astrze G.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2011, o 18:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
te z viki maja przeplywke inna, sa kable wysokiego napiecia i osobna cewka. w Astrze mamy nieco nowszy silnik i tu jus jest cewka zespolona no i mamy te dwa rodzaje tych 1.8 na linke przepustnice lub elektroniczna, w mocniejszych nie ma egr'a a w slabszych jest zdaje sie. /z tym dokladaniem turbo to tez napewno nie jest to takie hop siup bo trzeba wiecej paliwa podlac no i silnik odprezyc bo bez tego to nici. Na koniec pytanie jest tylko jedno kto to wystroi i za ile bo okaze sie ze koszta wyjda niewspolmiernie wysokie do osiagów.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 marca 2011, o 23:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Testowana Vectra miała kolektor wydechowy Lexmaula jeśli dobrze rozumiem z którym miała na starcie 125PS

Chodzi o kolektor rurowy Lexmaula, ale jaki dokładnie to nie napisali.

Ogólnie to marudzą na seryjny kolektor dolotowy, że ma zwężenie zaraz za przepustnicą i że te klapki tam w środku to tylko przeszkadzają.

Piszą, że po tych modach auto dużo lepiej ciągnie na 4 i 5 biegu.

Z drugiej strony, Stefan jakoś "nie bardzo przekonany" jest :D Ale on się tam z EDSem chyba nie lubi.

sjR napisał(a):
ale to jest silnik x18xe a nie x18xe1.

Ktoś inny tam napisał, że w Astrze G X18XE1 na kolektorze Dbilasa + filtr powietrza + wydech wyciągnął 150KM.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 marca 2011, o 10:45 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
X18XE to duży blok, niestety w astrze nie było takiego silnika więc temat mało praktyczny.
Klapki w kolektorach ze zmienną długością bardziej szkodzą niż pomagają, pozbyłem się ich ok roku temu i jest dobrze :]

Polecam poczytać garaże na a4e i aoc, z x18xe1 robią pod 180km a sam kolektor ssący po strojeniu lub z oryginalnym kompem to 32KM do przodu.

4-2-1 + wydech 2,25
wałki
ssący DB lub na wzór
dolot db lub z VC + wkładka
strojenie
170 powinno pęknąć, można jeszcze zrobić głowice, kanały powiększyć ale to dużo roboty a powyższe mody są proste tylko kosztowne.

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 marca 2011, o 19:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mariocccp napisał(a):
sam kolektor ssący po strojeniu lub z oryginalnym kompem to 32KM do przodu.


Tak tyle ze tak samo jak sie zbieral do 4 tys obr tak bedzie nawet po tym strojeniu z kolektorem. Te konie przybywaja bo sciagaja kaganiec na obroty i tyle. Zaraz bedzie ze wolnossaca 2.0 podkrecisz do prawie 200 Km i bedzie sla tak jak LET. Szkoda słów, takiej ciemnoty to mi nikt nie wcisnie. Zreszta mozesz spytac na naszym forum kolegi co mial na poczatku 2.0 w wolnossaku i tez probowal cosniecos wycisnac i sie przesiadla na leta.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 marca 2011, o 23:19 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lipca 2008, o 08:01
Lokalizacja: BT
Silnik: inny
wesol napisał(a):
Tak tyle ze tak samo jak sie zbieral do 4 tys obr tak bedzie nawet po tym strojeniu z kolektorem.

Nie prawda, w całym zakresie obrotów jest większa moc.

wesol napisał(a):
Te konie przybywaja bo sciagaja kaganiec na obroty i tyle.

Proste, że odcinka idzie na 7000-7200 a czy to coś złego? A xer i let to niby gdzie mają odcinkę i maks moc?


wesol napisał(a):
Zaraz bedzie ze wolnossaca 2.0 podkrecisz do prawie 200 Km i bedzie sla tak jak LET.

Nie wnikałem w temat podnoszenia mocy w 2.0 to całkiem inny silnik wiec docinki sobie oszczędź.


wesol napisał(a):
Szkoda słów, takiej ciemnoty to mi nikt nie wcisnie.

Podaje fakty z zagranicznych for bo jak widać na wyżej załączonym obrazku u nas temat kuleje.
Nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać i tak większość będzie tylko teoretyzować a garstka coś robi.


wesol napisał(a):
Zreszta mozesz spytac na naszym forum kolegi co mial na poczatku 2.0 w wolnossaku i tez probowal cosniecos wycisnac i sie przesiadla na leta.

bo xev to kupa ::lol

_________________
Vectra C GTS 2.0T stage 7
340km 545nm
Astra G X18xe1 - 161hp@6500rpm 187nm

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 marca 2011, o 06:46 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
mariocccp napisał(a):
Nie prawda, w całym zakresie obrotów jest większa moc.
Chyba chciales powiedziec moment obrotowy :P

mariocccp napisał(a):
Proste, że odcinka idzie na 7000-7200 a czy to coś złego? A xer i let to niby gdzie mają odcinkę i maks moc?
No tak, ale w lecie nie jezdzi sie na mocy tylko na momencie obrotowym :D Za wkrecanie sie samochodu na obroty odpowiada moment obrotowy.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL