Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 11:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 12:21 
Ostatnio udało mi się dorwać drugi ECU i wgrałem na niego Stage 1 (program z pewnego źródła).
Dzisiaj jako że asfalt zrobił się czarny postanowiłem zamontować ECU i trochę pojeździć.
Auto co prawda jeździ trochę lepiej ale bez szału. Sprawdziłem doładowanie i lipa :/
Na serii miałem stałego 0.5 i OB 0.7 a teraz podchodzi mi pod 1.0 i zaraz spada do 0.7.
Próbowałem już ustawić Actuator i dalej jest lipa. Praktycznie bez zmian a odkręcałem go już w obie strony. Myślałem że ECU musi się ułożyć i przejechałem około 20 km przy tym często cisnąć i dalej to samo.
Wrzucam filmik Boost
Seria:

Stage 1:



Małe pytanie; w którą stronę stroimy Actuator?
Tak żeby sztanga wygodziła w prawo czy wchodziła do Actuatora? Ja sztangę w tym momencie mam skręconą żeby pręt wysuwał się w prawo.
Obrazek


Postaram się dzisiaj wieczorem wrzucić logi z OP-COM-a


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 12:57 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
wg mnie jest normalnie... taki urok tego zlomu ze nie bedzie ci trzymal bosta do odcinki :P
stalego ci trzyma 0,7 a seria widzialem ze nawet poznizej 0,5 spada

ale moze sie nie znam :) ja uwazam ze jest calkowicie normalnie

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 13:41 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Doktor29 ma trochę racji. Zacznijmy od przebiegu turbo, czy regenerowana, czy wali oleju w dolot. Do tego czy masz precat później zwal go i zrób zdjęcie jak wygląda wg. Mówisz że kręcisz sztangą ale nie ma różnicy więc możliwe że klapa wg jest zamknięta w normalnym skręceniu ale wali spaliny przez pęknięcie.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 14:11 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
spark napisał(a):
wgrałem na niego Stage 1

spark napisał(a):
Próbowałem już ustawić Actuator


pisałem Ci na pw żebyś nie ruszał actuator-a.co do Twojej sytuacji w/g mnie jest ok.program automatycznie dostosowuje się do stylu jazdy.pociśnij go kilka dni powinno być ladowanie 1.2 i spadać do 1.1,1.0

spark napisał(a):
Myślałem że ECU musi się ułożyć i przejechałem około 20 km przy tym często cisnąć i dalej to samo.


za mało.mi się adoptował dopiero po około 50km a może i więcej

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 14:13 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
spark - nagraj filmik od 4 z dołu(2 tyś obrotów i decha), to porównam do swojej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 14:17 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ryba chyba stejdze ci sie pomylily :P 1,1 stalego na st1 ?

mi wyplulo 250KM st2 przy 1 barze... to on by mial z 260KM a taki st1 nie istnieje :P

ma byc 11 psi (0,75bara) stalego i 0,95 bar (14psi) overbost... przy czym sa to wartosci maxymalne zadane przez program..

a jak chcecie aktuator zaadoptowac to nie pelnym ogniem tylko stopniowo

pozatym
spark czego oczekujesz po st1 ? nawet jesli daje kopa 80Nm to masz to w srednim zakresie obrotow.. idac ogniem zmieniajac biegi przy odcince auto jedzie moca.. a taki st1 to +15 max 25 KM czyli drastycznej roznicy nie zauwazysz

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 14:28 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Doktor29 napisał(a):
ryba chyba stejdze ci sie pomylily :P 1,1 stalego na st1 ?


w sumie to sie sugerowałem tym co u siebie odnotowałem a mam STAGE2 wgrane.chociaż w poprzedniej było STAGE1 i też pompowało 1.2 i schodziło

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 14:33 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
jeszcze dochodza do tego niezgodnosci sprzetu z softem.. i bolaczek auta :)
ja podalem wartosci zadane przez program.. :)

a na wskazniki bostu tez trzeba wziasc jakas korekte.. zwlaszcza starszych serii AutoGauge bez silniczka krokowego

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 16:50 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Na jakim biegu pomiary? Czemu powoli wciskasz gaz? Żeby pomiar był ok musisz od 2 tys obr na 4 biegu wcisnac gaz do dechy odrazu i trzymać do tych 5 tys powiedzmy.
Takie powinno być doładowanie w zależoności od obrotów na stage 1 na w miare zdrowej jednostce (auto kolegi itallio :P)

Obrazek

Prawie 1 - 1,1 bara trzyma do 3,5 tys obr, potem spada bo turbina LET ma niską wydajność przy wysokich obrotach. przy 4 tys 0,9 przy 5 tys już tylko 0,7
Jeśli nie masz downpipe, to trzeba sobie odjąć 0,1b od tego doładowania z wykresu który pokazałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 17:31 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
Predator napisał(a):
1 - 1,1 bara trzyma do 3,5 tys obr, potem spada bo turbina LET ma niską wydajność przy wysokich obrotach. przy 4 tys 0,9 przy 5 tys już tylko 0,7


tez nie do konca... owszem kazde turbo ma swoja wydajnosc przy jakis obrotach.
ale chodzi tez o co innego wazneijszego.. zywotnosc turbiny, uwierz mi ze ta LEtowska by mogla pompowac do konca ten 1,1 bara tyle ze co tydzien bys turbo musial wymieniac, i mapy w tych motorach sa tak pisane ze wydajnosc spada ze wzgledu na zycie turbiny a nie bo nie wyrabia, i to ze nasz ecu ma miliony limiterow ;)

zaloz jakies SA i bez problemu wystrojisz zeby trzymala dlugo bosta.. ale jak pisalem turbo szybko kleknie bo im wyzsze obroty tym mocniej musi sie krecic turbo zeby utrzymac bost.

oczywiscie to jest bardzo ogolnikowe bo to sa dziesiatki zaleznosci ;)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 17:45 
Teraz kilka szczegółów:
- Ten zegar od Boost ma przekłamanie na -0,05 ponieważ w pozycji zero mniej więcej o tyle jest poniżej tej wartości.
- Nie mam precata - jest downpipe 2,5 cala
- Gumowa rura za IC co idzie do przepustnicy jest zastąpiona rurą metalową

Drugi pomiar był na 4 biegu.

Wrzucam logi z OP-COM-a:
http://www.itpmedia.pl/piotrek/pliki/Li ... 081353.rar

Na filmikach cisnąłem na maks tylko jechałem sam i nagranie włączałem wcześniej dlatego takie opóźnienia.
Logi też zbierałem sam dlatego nagranie jest tego trochę ale łatwo wyodrębnić próby przyśpieszenia.
Jutro postaram się nagrać przyśpieszenie na 4 biegu od 2k obr do 5k obr.


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 17:48 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ale czym sie chlopaku spinasz ? :) jest normalnie jak na St1... pamietaj tez ze kazdy silnik reaguje innaczej.. jednemu wyjdzie 215 innemu 230KM

odwiedz hamownie i bedziesz wiedzial co dalo :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 18:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Obejrzałem logi, doładowanie ci trzyma między 0,75 a 0,9, nie jest idealnie ale w normie.
I mamy na logach winowajce - żądane zamknięcie wastegate. Waha się pomiędzy 35 a 50%, tymczasem powinno być ponad 70-90%!
Prawdodobobnie przesadziłeś ze skręceniem acturatora i map sensor wykrywając za duży skok ciśnienia, żąda otwarcia wg i ci spaliny puszcza bokiem.
Acturator powinien być ustawiony, tak żeby jakieś 4-6 zwojów wystawało od końca.
Jeśli to nie jego wina to być może bcs, ale to mniej prawdopodobne.

PS. Doktor te 230 KM na stage 1 to bardzo pobożne życzenie na seryjnej turbo, z nalatanym ponad 100 kkm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 18:47 
Jutro rozkręcę actuator w drugą stronę i zrobię logi.
Wykres Boost z Op-com
Obrazek
Wykres żądane zamknięcie wastegate
Obrazek

Predator czyli ten drugi wykres ma być ponad 70 cały czas podczas przyśpieszenia?


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 20:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
spark napisał(a):
Jutro rozkręcę actuator w drugą stronę i zrobię logi.

Nie kręć actuatorem jak popadnie. Jedź na hamowanie i wtedy patrząc na logi ustawisz.

Dla Stage1 na turbo LET przesuwasz śrubki ok. 2mm w stronę gruchy.
Jeżeli turbo ma dużo nalatane to nie będzie trzymać boosta, zwłaszcza na górze.

Doktor29 napisał(a):
mi wyplulo 250KM st2 przy 1 barze... to on by mial z 260KM a taki st1 nie istnieje

Konie i niuty nie zależą tylko od doładowania. Jest jeszcze kąt zapłonu.

Doktor29 napisał(a):
spark czego oczekujesz po st1 ? nawet jesli daje kopa 80Nm to masz to w srednim zakresie obrotow.. idac ogniem zmieniajac biegi przy odcince auto jedzie moca..

Akurat wzrost niuta jest najbardziej odczuwalny na Stage1. Przy wyższych nie ma już takiej frajdy niestety :(

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL