Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 20:04

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 20:39 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
w miare jak cie moge to doladowanie. Wypelnienie na alektorzaworze w zasadzie ma byc w zakresie 30-90%. Chodzi oto z enie moze dochodzic do granicznych wartosci czyli nie moze osaigac np 95% czy 5 % bo to oznacza ze ecm chce ale juz ne moze nic zrobic z doladowaniem. Czy to zdlawic czy to podbić.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 21:19 
Czyli na razie tak jeździć?
A na zdjęciu Actuator nie jest za bardzo wykręcony? Myślę go cofnąć tak na środek (tak było na serii).


Góra
  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 21:23 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
spark napisał(a):
Myślę go cofnąć tak na środek (tak było na serii).


i tak zrób i go już nie ruszaj!!!

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lutego 2014, o 22:54 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
spark napisał(a):

Predator czyli ten drugi wykres ma być ponad 70 cały czas podczas przyśpieszenia?


Generalnie to 90 :)
Z mojej obserwacji logów z 2 różnych letów na stage 1 wynika, że ten program dąży do 90% zamknięcia wg, dopóki zadane ciśnienie nie zacznie przekraczać żądanego (powodzenia przy wyższych obrotach na turbo LET).
A co do ustawienia acturatora napisz do itallio niech ci fotke zrobi i ustaw sobie tak samo, tylko powiedzmy 1 zwój słabiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 09:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
tak okolice 75-90% jest okej. Troszke zapsu musi byc by ECM mógł walczyc jeszcze w razie co. nie powinno byc falowań ani powaznych odstepstw od zadanego cisnienia doladowania a napewno nie dlugotrwalych. Wszelkie overbosty sa wlasnie dowodem ze ecm nie opanowuje doladowania tak jak powinno.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 11:43 
Przesyłam logi z dzisiaj:
http://www.itpmedia.pl/piotrek/pliki/Li ... 090956.rar
Jest tam pomiar na 4 biegu oraz na 3 po zmianie ustawień actuatora.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 12:25 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Jaki to jest stage1? Mi wygląda to na jakiś LOW, bo program sam w sobie żąda stosunkowo niskiego ciśnienia, a auto sie do tego dostosowuje.
Acturator masz teraz ustawiony idealnie, nie ma żadnego falowania.
Poprostu program ci żąda 0,8b (w zakresie obrotów 3,6 - 4,1 tylko 0,7b), więc wg jest sterowane w taki sposób żeby uzyskać takie ciśnienie, nie wyższe. Ja to tak widze...

Obrazek

To jest porównanie. Niebieskie obroty, czerwone ŻĄDANE doładowanie, zielony sterowanie wg.
U góry stage 1 u itallio u dołu u ciebie. Oba pomiary na 4 biegu.
Widać wyraźnie że program u ciebie żąda znacznie niższego ciśnienia, przez co wg jest przymykany w mniejszym stopniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 13:05 
Teoretycznie jest to Stage 1 od Klassena...
Jak chcesz to mogę Ci go podesłać żebyś sprawdził?
Czyli ciśnienie mam dobre bo takiego żąda program?


Góra
  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 13:24 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Nie mam żadnych narzędzi ani pojęcia, żeby sprawdzić program. Takie coś to Lobuziak :P

spark napisał(a):
Czyli ciśnienie mam dobre bo takiego żąda program?


Z logów na to wychodzi...
może ktoś ma inne zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 15:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
ale na wykresie jest tylko tyle ile żąda ECM a ile jest w realu to nie wiadomo.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 15:21 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
u sparka cisnienie w realu sie idealnie pokrywa z żądanym, więc nie wklejałem nawet.
Sprawa po części sie wyjaśniła, bo obaj panowie mają stage1 z innego źródła, więc mogą to być różniące sie programy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 15:30 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
no to jak rozne klaseny st1 kraza po forum ?:D a pozniej wlasnie klocki wychodza :P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 21:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
wykres doladowania pieknie przebiega, zadnych falowan, skokow itp. Jest to poprostu ta slabsza wersja i tyle. Tylko, ze tutaj program zada 0,8 bara a nie 1,1.

Maly edit.


Ostatnio edytowano 9 lutego 2014, o 22:01 przez Jurand, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 22:00 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Nie dawałem ciśnienia rzeczywistego na wykres, bo mu idzie właśnie pięknie równiutko z żądanym, dlatego napisałem żeby acturatora nie ruszał.
Z nałożonym ciśnieniem rzeczywistym to wygląda tak.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lutego 2014, o 22:07 
Jurand napisał(a):
wykres doladowania pieknie przebiega, zadnych falowan, skokow itp. Jest to poprostu ta slabsza wersja i tyle. Tylko, ze tutaj program zada 0,8 bara a na wykresie jest 0,4. Sprawdz ustawienie WG


Gdzie jest 0.4?
Według moich wykresów nie spadło poniżej 0.7
Mój wykres zrobiony na podstawie dzisiejszych pomiarów.
Czerwony - 3 bieg
Zielony - 4 bieg
Obrazek


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL