Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:32

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lipca 2007, o 11:10 
Mam pytanie czy jednostka c20let bedzie pasowała do qp?

Czy bedzię to kwestia przerobienia samych poduszek silnika aby go dopasować?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, o 11:25 
oczywiscie jak zwykle moge sie mylic ale nie powinno byc problemu


a to dowod

Obrazek


Ostatnio edytowano 7 lipca 2007, o 11:55 przez NasH, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, o 12:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
turbo_tec napisał(a):
Czy bedzię to kwestia przerobienia samych poduszek silnika aby go dopasować?


gdyby to takie proste bylo....
Pozatym nie wiem jak w Polsce ale w Niemczych nie wolno do auta ktore mialo klase spalin EURO4 wsadzic silnika z klasa....bodajze EURO1 ma C20LET.
To znaczy - wsadzic wolno, ale rejestracji sie na niego nie dostanie.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, o 12:10 
u nas nie ma tego problemu :P

a jest cos co wolno tam u Was ? :)


Ostatnio edytowano 7 lipca 2007, o 12:11 przez NasH, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, o 12:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
NasH napisał(a):
u nas nie ma tego problemu


JESZCZE :!:
Cieszcie sie na wejscie do UE ?
Ja tez :evil:
Ale bedziecie plakac....


NasH napisał(a):
a jest cos co wolno tam u Was ?


Tak. Jezdzic autem takim jak z fabryki wyszlo :razz:




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 10:58 
czyli zmienić się da. Ale powstają pytania:

- czy trzeba zmienić komputer, czy wystarczy program?

- co wówczas z funkcjami wspieranymi komputerem typu tcs, abs, inne?

- czy skrzynia, kolektor, ic itd pasują?

- co z napędem - calibra ma chyba 4x4 ?

- czy c20let ma kute tłoki i korby?

- czy turbina z calibry czymś się różni od tej z qp?

(silniki - http://www.vmax.de/html/frame-haupt.html ; http://calibra.atw.hu/m_data/engine.htm )


Ostatnio edytowano 8 lipca 2007, o 11:36 przez kkkmmm, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 11:27 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kkkmmm napisał(a):
- czy trzeba zmienić komputer, czy wystarczy program?

NATURALNIE ze trzeba zmienic (razem z kompletna wiazka kablowa)
kkkmmm napisał(a):
- co wówczas z funkcjami wspieranymi komputerem typu tcs, abs, inne?

ABS zostaje, bo i Calibra go ma, ale TC i ESP przechodza do historii.
kkkmmm napisał(a):
- czy skrzynia, kolektor, ic itd pasują?

Skrzynia biegow z tego co wiem to nie pasuje, musisz ta z Calibry zamontowac.
Kolektor tez nie pasuje.
kkkmmm napisał(a):
- co z napędem - calibra ma chyba 4x4 ?

Naped na tyl zostaje "zaslepiony" (mozna kupic gotowe komplety do takiej przerobki)
kkkmmm napisał(a):
- czy c20let ma kute tłoki i korby?

Tloki sa kute, a korby sa takie same jak w Z20LET.
kkkmmm napisał(a):
- czy turbina z calibry czymś się różni od tej z qp?

Tak, przedewszystkim wielkoscia, i nie ma chlodzenia wodnego.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 11:58 
znalazłem jakiś silnik c20let.

Pytanie - czy z nr seryjnego da się odcyfrować rok produkcji?

Czy turbinę z calibry można i na ile podkręcić lub zrobić hybrydę?

Czy te zestawy 4x4 są kosztowne?

Czy zamiast komputera z calibry można podłączyć jakiś inny moduł programowalny?

A co z funkcjami z komputera związanymi z kontyrolkami, wyświetlaczem, abs, czujniki itp?


inna alternatywa to nowy blok (ok 3,5 tys zł) od Nubiry 2,0 . Dałoby radę?

lub http://cgi.ebay.de/Z20LET-Motorblock-OP ... dZViewItem


Ostatnio edytowano 8 lipca 2007, o 12:34 przez kkkmmm, łącznie edytowano 4 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 12:35 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kkkmmm napisał(a):
Pytanie - czy z nr seryjnego da się odcyfrować rok produkcji?

z numeru silnika - zdaje mi sie ze nie, tylko z nr. seryjnego nadwozia.
Pozatym co ci da rok silnika, przebieg jest wazny a nie wiek.
kkkmmm napisał(a):
Czy turbinę z calibry można i na ile podkręcić lub zrobić hybrydę?

Mozna i to i to.
"specjalista" od C20LET jest firma www.eds-motorsport.de
na ich stronie mozsz sie duzo dowiedziec, albo na forum www.c20let-forum.com
kkkmmm napisał(a):
Czy te zestawy 4x4 są kosztowne?

co masz dokladnie na mysli jako "zestaw" ?
kkkmmm napisał(a):
Czy zamiast komputera z calibry można podłączyć jakiś inny moduł programowalny?

Jezeli znajdziesz jakiegos magika ktory ma o tym pojecie , to pewnie tak, ale watpie ze w polsce takiego znajdziesz.Jezeli to ma byc ale taki specjalista jak ten ktory czipowal ci twojego Coupe, to zapomnij.
kkkmmm napisał(a):
A co z funkcjami z komputera związanymi z kontyrolkami, wyświetlaczem, abs, czujniki itp?

no beda , ale dlatego pisalem ze musisz cala wiazke kablowa wymienic.


Nie wiem dlaczego, ale odnosze wrazenie ze ty sobie taki swap bardzo prosto wyobrazasz, o cenie takiego przedsiewziecia juz nawet nie wspomne.
Dlaczego nie poszukasz jakiegos bloku do Z20LET, albo jakiegos kompletnego silnika, i zbuduj sobie go od podstaw wedlug wlasnych potrzeb (zakucie itd.) i bedzie po klopocie.
Przeciez taka przerobka na C20LET , wyjdzie cie duzo,duzo drozej, a jezeli chcesz miec ok.280-290KM to C20LET tez musisz wzmocnic.
Sorry, ale nie rozumiem twojego toku rozumowania. :roll:





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 12:58 
dzięki SirAdam za cenne info. Mój tok rozumowania to po prostu sprawdzanie alternatyw.
Zatem radzisz blok.
Jak to jest z tym blokiem Nubiry? Ponoć to GM, tyle że trzeba dorobić spływ oleju do turbo.

Mam prośbę - czy mógłbyś spytać tego Niemca z e-bay o stan bloku (pisze że wpadło ciało obce, więc nie wiadomo czy blok nie jest podrapany/pęknięty)...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, o 17:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kkkmmm napisał(a):
Mam prośbę - czy mógłbyś spytać tego Niemca z e-bay o stan bloku (pisze że wpadło ciało obce, więc nie wiadomo czy blok nie jest podrapany/pęknięty)...


W opisie aukcji pisze juz ze cylindry i tloki sa podrapane.Czyli blok do szlifu, a tloki do smieci.Ale z tego co wiem to mozna tylko 0,5mm szlif zrobic, wiec kazda rysa moze juz byc za gleboka, ale co do tych 0,5mm to nie jestem pewny., ale tloki kute z calibry maja 85,5mm a cylindry w Z20LET maja oryg. 86,0mm.No chyba ze tloki kupisz na zamowienie.....




Adam


Ostatnio edytowano 9 lipca 2007, o 20:53 przez SirAdam, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, o 20:52 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
kkkmmm - jak nie wiesz co robisz to nie rob

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, o 21:18 
Dzięki wszystkim za pomoc i sorry za dopytywanie się.

Zostajemy przy silniku LET.

Bloku C20 ani Z20 nie znaleźliśmy, już szwagier jedzie po blok od nubiry i jutro wstawiamy do Miniaca diagnozować, zakuwać, poprawiać program, turbinę ;) itp.

Ośmielę się spytać o to jakiego producenta kute tłoki polecacie (z c20 w aso mają chyba porąbaną cenę, chyba że są inne źródła, w necie pełno innych producentów np w Niemczech aczkolwiek nie wiem które godne zaufania).

Na razie parę tygodni czekania i ciszy. CDN... :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, o 21:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
No to jestem ciekawy efektow, a przedewszystkim - jak dlugo to pojezdzi ?
Ale nie chce zapeszyc....




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL