Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 12:34

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 17:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Taki mały tips:
Nie sugerujcie się żądaniem programu ... niestety niektóre żądają o wiele za dużo ... ;-)
Ograniczeniem chyba miało być standardowe ustawienie actuatora ...

Trzeba sprawdzać "injector duty cycle" żeby nie było zbyt ubogo...

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 17:45 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Mówisz o ,,czasie wtrysku" w polskiej wersji? Jeśli mi na wykresie zaczyna się przy wyższych obrotach układać płaską linią na 25ms znaczy że jest za ubogo troche prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 18:01 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Predator napisał(a):
Mówisz o ,,czasie wtrysku" w polskiej wersji? Jeśli mi na wykresie zaczyna się przy wyższych obrotach układać płaską linią na 25ms znaczy że jest za ubogo troche prawda?

"IDC (Injector Duty Cycle) to wyrażony w procentach stosunek czasu wtrysku, do czasu potrzebnego na wykonanie 1 pełnego cyklu pracy silnika, (tj. ssania, sprężania, pracy i wydechu), przy określonych obrotach silnika i czasie wtrysku wtryskiwacza."
Maksymalny czas wtrysku przy 6tys obrotów to 20ms a przy 5tys obr to 24ms... pasowało by zachować jeszcze rezerwę na chłodzenie poprzez wzbogacenie mieszanki.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 18:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
a ktora to mapa w Winolsie? zapodaj screena w 2d i 3d.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 19:23 
Predator napisał(a):
OB 1,1-1,2 (zależy jak acturator skręcony), stałe 1 bar, ale turbina LET w życiu ci tyle nie utrzyma w większym zakresie obrotów. Spada stopniowo do ~ 0,9 b przy 4k obr ~ 0,7 b przy 5k obr i 0,6 b przy 6k.


Stage 1 od Klassena ma 1 bar stałego ::eee ? Potwierdźcie to bo mi się kiedyś obiło o uszy że powinno być 0,8 albo 0,7 stałego.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 19:43 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
jeśli miałem acturator ustawiony dobrze to tak
seria ładowała 0.5-0.6


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 21:03 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
a ktora to mapa w Winolsie? zapodaj screena w 2d i 3d.


Porównanie tej mapy (2D) z kilku softów + ograniczenia przepływomierzy + ograniczenia wtryskiwaczy...

Obrazek

Co do ciśnienia to jest ono zmienne w czasie jak również zależne co najmniej od temperatury powietrza - wyliczane przez ECU w danej chwili.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 21:17 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
itallio napisał(a):
jeśli miałem acturator ustawiony dobrze to tak

itallio co Ty masz z tym actuatorem???jak kupujesz nowe turbo to też przestawiasz actuator???przeważnie się ustawia jak się zakłada np:do LET-LEH do LEH-Colins
spark napisał(a):
powinno być 0,8 albo 0,7 stałego.

zdrowa seria.przynajmniej u mnie na gajgerku tyle pokazywało

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 23:00 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
co ja mam z actuatorem? a no bawie sie :D
a spark mówił, i doładowaniu na Stage1, nie serii chyba?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 23:01 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
Lobuziak napisał(a):
Jurand napisał(a):
a ktora to mapa w Winolsie? zapodaj screena w 2d i 3d.


Porównanie tej mapy (2D) z kilku softów + ograniczenia przepływomierzy + ograniczenia wtryskiwaczy...

Obrazek

Co do ciśnienia to jest ono zmienne w czasie jak również zależne co najmniej od temperatury powietrza - wyliczane przez ECU w danej chwili.

Pozdrawiam
Lobuziak


Mógłbyś troszecze objaśnić ten wykres?
Co oznacza wartość po lewej?
Jeśli linia danego programu przetnie się z linią wtrysków i jest powyżej niej to oznacza, że wtedy mieszanka jest za uboga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 23:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Predator napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
Jurand napisał(a):
a ktora to mapa w Winolsie? zapodaj screena w 2d i 3d.


Porównanie tej mapy (2D) z kilku softów + ograniczenia przepływomierzy + ograniczenia wtryskiwaczy...

Obrazek

Co do ciśnienia to jest ono zmienne w czasie jak również zależne co najmniej od temperatury powietrza - wyliczane przez ECU w danej chwili.

Pozdrawiam
Lobuziak


Mógłbyś troszecze objaśnić ten wykres?
Co oznacza wartość po lewej?
Jeśli linia danego programu przetnie się z linią wtrysków i jest powyżej niej to oznacza, że wtedy mieszanka jest za uboga?

Dla linii 100% tak... ale dla linii 85% dopiero w przypadku potrzeby schładzania np dla AFR 10.5 ...
Oś X obroty, Oś Y "engine load" w %

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 stycznia 2014, o 23:42 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwietnia 2012, o 00:17
Lokalizacja: Wojkowice (SBE)
Imię: Michał
Silnik: inny
No to by sie zgadzało, bo mi przy stage 2,5 EDS i wtryskach LET dopiero powyżej 5 tys zaczyna lecieć EGT w góre.

Prawie pokrywająca się linia max wydajności 70mm AFM ze wtryskami LEH at 85%, oznacza, że te wtryski na LETowskiej przepływce działają tylko na tyle procent?
To by wychodziło na to, że jest to niewielka poprawa w stosunku do ori wtrysków, pod warunkiem że zostawiamy afm 70mm, dobrze myśle?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 stycznia 2014, o 06:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Predator napisał(a):
No to by sie zgadzało, bo mi przy stage 2,5 EDS i wtryskach LET dopiero powyżej 5 tys zaczyna lecieć EGT w góre.

Prawie pokrywająca się linia max wydajności 70mm AFM ze wtryskami LEH at 85%, oznacza, że te wtryski na LETowskiej przepływce działają tylko na tyle procent?
To by wychodziło na to, że jest to niewielka poprawa w stosunku do ori wtrysków, pod warunkiem że zostawiamy afm 70mm, dobrze myśle?

Wtryski LEH pozwolą w 100% bezpiecznie wykorzystać przepływkę 70mm ... chociaż przy maksymalnych wartościach precyzja odczytu się zmniejsza.
Natomiast większa przepływka 80mm poszerza(rozluźnia) dolot ale żeby poszaleć tu już potrzebne większe wtryski np 630cc. Przepływka 80mm wystarcza do 400km więc jak chce się więcej trzeba większą obudowę przepływki i jeszcze większe wtryski ... dlatego u Boro siedzą 875cc ;-)

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL