Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 23 października 2018, o 14:42

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 18:43 
ryba1 napisał(a):
saperos napisał(a):
Pytam teraz bo chce wiedzieć czy nie lepiej od razu rozglądać się za nowym autkiem.

saperos napisał(a):
W moim przypadku nie skończy się na pogaduchach

to się w końcu określ bo jedna wypowiedź przeczy drugiej


Nie wyklucza się, mam czas do września/listopada i wtedy podejmę ostateczna decyzje, a jeśli sie do czegoś chce zabrać (swap) chce rozpoznać temat żeby nie żałować (kupie silnik np; 2,5 i500 i co dalej??).

A tu cytuje siebie: "W moim przypadku nie skończy się na pogaduchach pod warunkiem ze znajdzie się odpowiedni silnik (jezeli w 8 tys ani 1,9 ani 3,2 nie da rady zrobić), który spasuje mocą i kosztami operacji do w/w kwoty."

Nie wycinamy z kontekstu, staram się używać interpunkcji wiec nie powinno być problemu z interpretacją, no ale.....

Ktoś wspomniał o spalaniu (zapomniał o kosztach eksploatacji) owszem jest ważne ale 2,0 T niezależnie od stylu jazdy pożera duże ilości paliwa a zakładanie gazu do Turba dla mnie to profanacja, a z V-ka jest inaczej, pierwsze Moc jest z pojemności a nie "wyżyłowana" - a to zawsze wiąże się z mniejsza eksploatacja niż w Turbie, drugie jest większy stosunek mocy/pojemniosci do wagi pojazdu "po prostu dużej V-ce np 3,2 jest lżej ciągnąc 1,5-tonową astrę niż 2,0 T"


Kolejna sprawa, pozostałe koszta (zawiecha, hamulce itp) biorę pod uwagę i mam do zagospodarowania dodatkowa sumę, przy okazji pozbędę sie aktualnych części a nie oddam ich za bezcen to tez trzeba brać pod uwagę, sam silnik jest trochę warty, zwiecha czy hamulce także.


Tak wgl to czemu mam wrażenie ze większość jest przeciwna choćby nawet spekulacji na temat swap'u im dłużej będzie się o tym rozmawiać i zagłębiać temat tym więcej osób sie na to zdecyduje, wiadomo ze nie wszyscy na raz ale myślę ze to by nas jeszcze bardziej wyróżniało z tłumu, pomimo ze i tak jesteśmy swojego rodzaju elitą.


Prosiłem o rady a nie komentarze w stylu "w 90% to pogaduch" bo przez takie komentarze ludzie odpuszczają myśląc ze to nie wiadomo jakie wyzwanie, oczekiwałem pomocy a nie zniechęcania, myślałem ze po to jest to forum żeby się wspierać...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 19:49 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
turbas pali tyle samo co Vka - jesli to sa dla ciebie ogromne ilosci pozeranego paliwa odpusc temat
Lzej jest ciagnac turbasowi... wiekszy Nm, Vka wazy swoje tyle ze nie ma laga jak turbo i sie moze wydawac ze ciagnie lzej ;)
do Vki masz drozszy rozrzad, wiecejs swiec, cewka jest drozsza masz dodatkowo kable ktore markowe kosztuja 700zl
LPG do Vki rowniez jest drozsze

i nie zapominaj ze ciezki silnik na przodzie w astrze nie prowadzi sie najlepiej... czuc mase na przedniej osce i nie pojdziesz po winklu jak 2.0
mi przy V6 strasznie dobija zawias na garbach dziurach itp.. coz.. auto sie nadaje na prosta tak naprawde, jedynie dzwiek jest spoko :)

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 20:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 17:35
Lokalizacja: Krosno
Imię: Kamil
Silnik: inny
Ja mam doświadczenie z jednym tylko silnikiem turbo w Bertonie, mianowicie b204 od Saaba, samochód jeździ już rok jak na razie 0 problemów z czymkolwiek, jedyne co mnie drażni to rozpierdziel pod maską i dziura w zderzaku na intercooler jednak są to sprawy które zostaną rozwiązane w najbliższym miesiącu, wcześniej brak czasu ze względu na wyjazdy za granicę:) jak już to ogarnę opiszę cały projekt na forum :) a dodam jeszcze że drugi taki projekt jest w trakcie realizacji przez kolegę wojew i również zapowiada się bardzo ciekawie.

Cytuj:
ale 2,0 T niezależnie od stylu jazdy pożera duże ilości paliwa a zakładanie gazu do Turba dla mnie to profanacja


To nie epoka Polonezów, teraz przy dobrej sekwencji można wykrzesać z auta nieco więcej niż na benzynie, a jazda poniżej 2 zł za litr dostarcza jeszcze więcej przyjemności ;) spalanie: butla 30l - podczas codziennej jazdy 240-260 km na butli w trasie około 350 km i mogę się dać pokroić za te dane :)

Cytuj:
pierwsze Moc jest z pojemności a nie "wyżyłowana"

przy 200 KM w silniku b204 jeszcze daleeeko do "wyżyłowania" odsyłam do google to nie 1,4T czy 1,2T

Cytuj:
Kolejna sprawa, pozostałe koszta (zawiecha, hamulce itp)

hamulce seria 1.8 dają radę a zawieszenie pracuje lepiej, przód nieco siadł

Cytuj:
Tak wgl to czemu mam wrażenie ze większość jest przeciwna choćby nawet spekulacji na temat swap'u

bo większość ludzi tylko o swapie pitoli a mało kto je robi, zauważ że Ci którzy porobili swapy nie zadawali wcześniej miliona pytań jaki silnik itp. po prostu poczytali w necie lub od razu uderzyli do osób które już takimi swapowanymi autami jeżdżą.

Jest turbo jest zabawa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 20:59 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
ja bym swapowal jesli ma byc ekonomicznie na diesla jakiegos starszej generacji. COs pokroju 1.9 tdi na pompie wtryskowej z vaga. Czmeu taki?? bo koszt silnika uzbrojonego to 1500 zl. na starcie powalajace 110 koni ale jesli ktos chce wiecej to próg ogrny prawie z enei ma ograniczeń. W tune up robili taki silnik na pompie i z 90 konnego zrobili 308 koni bez dodatkow jak lpg czy nitro. Poprostu wtryski i big turbo pompa modyfikowana plus oczewiscie sprzeglo ic itd. Ale moim skromnym zdaniem to taki 110 konny silnik zrobiony tak na 150-170 koni to ideał. Koszty nieduze a silnik mocno wytrzymaly. SPalanie bardziej niz zadowalające- okolo 5 litrów spokojnie pryz spokojnej jezdize chyba ze cisniesz to 7-8 litrów. Elektryka nie jest problemem bo potrzebny tylko komp i wiazka silnika a w ECM robi sie immo off i po sprawie.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 21:20 
Doktor29 napisał(a):
turbas pali tyle samo co Vka - jesli to sa dla ciebie ogromne ilosci pozeranego paliwa odpusc temat
Lzej jest ciagnac turbasowi... wiekszy Nm, Vka wazy swoje tyle ze nie ma laga jak turbo i sie moze wydawac ze ciagnie lzej ;)
do Vki masz drozszy rozrzad, wiecejs swiec, cewka jest drozsza masz dodatkowo kable ktore markowe kosztuja 700zl
LPG do Vki rowniez jest drozsze

i nie zapominaj ze ciezki silnik na przodzie w astrze nie prowadzi sie najlepiej... czuc mase na przedniej osce i nie pojdziesz po winklu jak 2.0
mi przy V6 strasznie dobija zawias na garbach dziurach itp.. coz.. auto sie nadaje na prosta tak naprawde, jedynie dzwiek jest spoko :)



Wreszcie wypowiedz która wprowadza coś do tematu.

Jednak będę obstawał przy V-ce.

Owszem pewne aspekty o których wspomniałeś przemawiają za "turbem" ale to właśnie w turbie leży problem - dodatkowe koszta (i nie mówcie ze to groszowe sprawy), jestem świadomy że V-ka jest względnie droższa ale trzeba brać pod uwagę ze takie rzeczy jak świece które cenowo wychodzą podobnie bo nie usze mieć irydowych itp, rozrząd w turbie tez wymieniasz a do tego dochodzi Ci ciągle eksploatacja turba której nie masz przy V-ce.

V-ka w przypadku 3,2 (można znaleść rozbitka z 80tys km przebiegu to jest nic na taki silnik) jest nowsza "jest bardziej świeża" od let'a części używane są równie dostępne ale mniej wyeksploatowane.

Ponawiam argument że moc jest "naturalna"
Doktor29 napisał(a):
Lzej jest ciagnac turbasowi... wiekszy Nm

oprócz większego spalania (nie chce całkiem oszczędnego auta bo bym już dawno tiko w gazie jeździł) jest większe zużycie silnika/materiału żeby ten moment wypracować w przeciwieństwie do V-ki gdzie jest to normalna praca silnika.


Doktor29 napisał(a):
i nie zapominaj ze ciezki silnik na przodzie w astrze nie prowadzi sie najlepiej... czuc mase na przedniej osce i nie pojdziesz po winklu jak 2.0
mi przy V6 strasznie dobija zawias na garbach dziurach itp.. coz.. auto sie nadaje na prosta tak naprawde, jedynie dzwiek jest spoko :)

tu odpowiedz osoby doświadczonej
kammaz20 napisał(a):
hamulce seria 1.8 dają radę a zawieszenie pracuje lepiej, przód nieco siadł


Po co się obniża przednie zawieszenie nawet o 60mm lub zakłada gwint? Oprócz wyglądu daje większe możliwości "auto lepiej się trzyma" jeśli masz odczucie zachwiania środka ciężkości dorzuć coś na tył (prosta fizyka) zawsze można wrzucić do przodu sprężyny do diesla to na pewno w pewnym stopniu zniweluje problem.

Kolejna sprawa to pieniądze każdy z nas ma określony budżet i wie ile może przeznaczyć, nie potrzebuje efektu jak tu (http://www.mickey-garage.com/projekty/5 ... swap-32-v6)
wiec pewne koszta spadają, nie będę tez robił tego sam żeby zaoszczędzić bo to się mija z celem chodzi o znalezienie tak zwanego złotego środka.

kammaz20 napisał(a):
To nie epoka Polonezów, teraz przy dobrej sekwencji można wykrzesać z auta nieco więcej niż na benzynie, a jazda poniżej 2 zł za litr dostarcza jeszcze więcej przyjemności ;) spalanie: butla 30l - podczas codziennej jazdy 240-260 km na butli w trasie około 350 km i mogę się dać pokroić za te dane :)


Jak już wcześniej wspomniałem (tikiem z lpg jeździł nie będę) ale skoro pojawiają się takie wypowiedzi jak ta:
Doktor29 napisał(a):
Mi 3.0 na codzien bierze 8 benzyny jak spokojnie jezdze,ale nie jak dziadek :P
Musisz miec cos skopane
Mialem kiedys viki b v6 i przy 100 na tempomacie w trasie pilo miedzy 6,7 a 7 litrow :)


Hudy napisał(a):
U mnie z kompa wyszło 5.9l trasa w 2.5 z i500, spalanie jest akceptowalne póki się mocno nie ciśnie. Sprzedaj i kup coś mocniejszego, teraz pewnie sam bym tak zrobił.


Ktoś w turbie schodzi poniżej 10l nawet w trasie???

Cieszę się również ze doszło do dyskusji a nie spamu...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 marca 2015, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin
Imię: Marcin
Silnik: inny
Ty sobie zarty robisz z tym spalaniem?
Bylem teraz swoim turbo w Mediolanie, w sumie 3300km spalanie z kompa 6.8 L/100km
Miasto 11=14 L/100km (zalezy od potrzeby)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 21:35 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Cytuj:

Ktoś w turbie schodzi poniżej 10l nawet w trasie???


Mi pali poniżej 10L na STAGE2

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 17:35
Lokalizacja: Krosno
Imię: Kamil
Silnik: inny
Cytuj:
Ktoś w turbie schodzi poniżej 10l nawet w trasie???

Chyba większość ;)

V-ka ma fajny dźwięk na pewno łatwo się w niej zakochać szkoda tylko że na krótko, pojeździsz chwilę i się przyzwyczaisz do dźwięku jak i do mocy i będziesz chciał coś więcej lecz nie będzie takiej możliwości za rozsądne pieniądze. W silniku turbodoładowanym zmieniasz suszarkę i podnosisz ciśnienie i podnosisz .....aż coś nie je%$*e :) Napaliłeś się na v-ke więc wkładaj v-kę ale każdy obeznany w temacie powie Ci że turbo to inna bajka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 21:46 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
kammaz20 napisał(a):
ale każdy obeznany w temacie powie Ci że turbo to inna bajka

w rzeczy samej.gdzie przy turbie się zaczyna (200KM) na V6 się kończy

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 22:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
inna inna. Tak jak w turb benzynie tak tez w turbo dielsu jest ze kopa masz juz od obotów conajmniej srednich czy wrec znawet niskich. Wollnossaki to zazwyczaj wysokoobrtowe silniki. Z dolu nie ma szalu a le w gorznych rejestrach juz moze byc okej.
Spalanie to jest uwarunkowane od oporów. Kazdy silnika w miare ekonomicznei bedzie chodizl i spali calkiem nieduzo jak bedziesz jechal 90 km/h na autostradzie. Do takiej jazdy z taka predkoscia wystarczy silnik od komarka tylko zeby sie rozpedzic do tej predkosci to bedzie problem na takim komarkowym silniku.
Kolega teraz dlubie w touranie gdzi eprzeswapowal silnik na 2.0 TFSI plus duza suszara i cala reszta. Pęklo cos tam kolo 350 koni ale musial sie hamowac z racji sprzegla. Ogarnie jeszcze i to to bedzie wiecej, znacznie wiecej.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 22:31 
kammaz20 napisał(a):
Cytuj:
Ktoś w turbie schodzi poniżej 10l nawet w trasie???

Chyba większość ;)

V-ka ma fajny dźwięk na pewno łatwo się w niej zakochać szkoda tylko że na krótko, pojeździsz chwilę i się przyzwyczaisz do dźwięku jak i do mocy i będziesz chciał coś więcej lecz nie będzie takiej możliwości za rozsądne pieniądze. W silniku turbodoładowanym zmieniasz suszarkę i podnosisz ciśnienie i podnosisz .....aż coś nie je%$*e :) Napaliłeś się na v-ke więc wkładaj v-kę ale każdy obeznany w temacie powie Ci że turbo to inna bajka ;)



Właśnie zapomnieliśmy o ważnym aspekcie jakim jest Satysfakcja z dokonanej modyfikacji, zmienić stage w turbie to jedno a wymienić cale serducho z 1,8 na 2,5;3,0;3,2 V6 to inna bajka. Skok dużo większy jak i satysfakcja większa....


Oprócz efektu osiągów na drodze gdzie pewnie nie jeden sie "pomyli" to auto nawet na parkingu powoduje dumę że cel został osiągnięty (nie byle jaki cel)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 7 lipca 2015, o 23:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 stycznia 2012, o 17:35
Lokalizacja: Krosno
Imię: Kamil
Silnik: inny
Cytuj:
Właśnie zapomnieliśmy o ważnym aspekcie jakim jest Satysfakcja z dokonanej modyfikacji, zmienić stage w turbie to jedno a wymienić cale serducho z 1,8 na 2,5;3,0;3,2 V6 to inna bajka. Skok dużo większy jak i satysfakcja większa....


Oprócz efektu osiągów na drodze gdzie pewnie nie jeden sie "pomyli" to auto nawet na parkingu powoduje dumę że cel został osiągnięty (nie byle jaki cel)


Nikt o tym nie zapomniał po prostu nie o tym toczy się dyskusja, zresztą komu jak komu ale ludziom którzy wypowiadają się w tym temacie nie musisz nic tłumaczyć na temat satysfakcji z dokonanej modyfikacji. Proponuje swapować a nie gadać i to najlepiej własnymi rękoma, bo co to za satysfakcja jeśli komuś za tą przekładkę zapłacisz i odbierzesz gotowe auto- chyba tylko z posiadania ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 8 lipca 2015, o 00:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Właśnie zapomnieliśmy o ważnym aspekcie jakim jest Satysfakcja z dokonanej modyfikacji, zmienić stage w turbie to jedno a wymienić cale serducho z 1,8 na 2,5;3,0;3,2 V6 to inna bajka. Skok dużo większy jak i satysfakcja większa....

I tak robisz swapa z 1.8, więc czy to będzie Vka czy turbo to satysfakcja taka sama.
Robisz swapa, bo ci brakuje mocy i gwarantuję ci, że szybko znowu będzie ci za mało. Przy Vce będzie ciężko coś więcej wykrzesać.

Poza tym to co daje fun z jazdy to niut, a ten w turbasach jest dużo fajniejszy. A tak na marginesie taki stage 1 w turbo daje ok. 100Nm, praktycznie za nic.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 8 lipca 2015, o 06:12 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 listopada 2012, o 22:44
Lokalizacja: Żory/Ostrava
Imię: Krzysiek
Silnik: inny
nie no jak czytam niektóre posty :D
widać, że uparłeś się na V-kę więc po co się pytasz o inne silniki? Zadaj pytanie wprost, a raczej prościej - napisz PW do osób które taki swap robiły i się dowiesz wsio od A do Z. Hasła o "lżejszym ciągnięciu" i "spalaniu 10 na trasie" schowaj między książki bo turbas to było jedno z oszczędniejszych aut jakie znam, a z LPG to już chyba bezkonkurencyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: swap porada
PostNapisane: 8 lipca 2015, o 08:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sierpnia 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Imię: Dominik
Silnik: Z20LET
saperos napisał(a):
Właśnie zapomnieliśmy o ważnym aspekcie jakim jest Satysfakcja z dokonanej modyfikacji, zmienić stage w turbie to jedno a wymienić cale serducho z 1,8 na 2,5;3,0;3,2 V6 to inna bajka. Skok dużo większy jak i satysfakcja większa....


Ja tam jestem bardziej usatysfakcjonowany modyfikacją mojego leta niż bym był po swapie na v6 ;) Miałem fabryczną Calibre 2,5 v6 last edition w której później zmieniłem słupek na 3,0 v6 dużo osób z Calibra Team to robiło a po krótkim czasie przesiadłem się z niej na Calibre turbo...

Niewiem kto to wcześniej pisał chyba sanon i ma w 100% racje kup 2.0t z full wyposażeniem to co masz ciekawe w 1.8 możesz przerzucić a resztę sprzedać. A jeśli dyskutujesz o kosztach utrzymania to wniosek jest tylko jeden nie będzie Cię stać ani na utrzymanie Turbo ani na v6... Ktoś kogo stać nie pyta się o spalanie, koszt części itd. Nie sztuka jest kupić GTR'a za 200k tylko go potem utrzymać...

Wysłano z Galaxy Note 3 za pomocą Tapatalk

_________________
Moje Cabrio RedDOT Stage 5.1

Obrazek



JAK COŚ STUKA, TO WIEDZ, ŻE COŚ SIĘ DZIEJE...



Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL