Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 12:54

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 maja 2007, o 15:52 
@Coube, Titleist, Sir Adam, inni:

W qp turbo (program, większy IC = 236 KM, niedawno była robiona góra silnika - uszczelka metalowa) zaczęło dławić i stukać - wg mechaników, którzy rozebrali silnik, pękł tłok. Co rekomendujecie?

- Czy można wymienić tylko 1 tłok czy trzeba wszystkie?

- Jaki jest koszt oryginalnych lub dobrych zamienników, gdzie dobre źródło?

- Jaki jest koszt kutych tłoków? Jakie dobre i korzystne cenowo źródło? Kto w okolicach wawy dobrze robi?

- Czy jeśli kute tłoki to blok wytrzyma? Co wtedy warto (biorąc pod uwagę koszty versus efekty i ryzyka awarii) zrobić ? - kute korbowody, większa turbina, program/smt, co ze sprzęgłem, przegubami itp?

- A może cały silnik zmienić na inny? Czy są kute całe?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 16:41 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
ojojoj, wspolczuje. duzo myslenia bedzie

a czemu peklo, sa jakies zdjecia :?: pekla polka miedzy pierscieniami :?: czy moze inne miejsce :?:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 18:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Daj zdjecia, jak ten tlok wyglada.
Potem bedziemy wiedzieli wiecej.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2007, o 21:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
W zasadzie mozna wymienic jeden tlok tylko trzeba odczytac jaki to byl; chodzi o mase jaka mial-oznakowanie jest literowe. Wszystkie tloki musza miec taka sama mase wiec jesli wymienisz wszystkie to w zasadzie obojetnie na ktore. Jesli bys chcial wymieniac wszystkie tloki to i wiadomo pierscionki tez a i tloczki ze szlifem pierwszym albo drugim bo odrazu poddalbym cylindry honowaniu.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 17:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
fotki kkkmmm
Obrazek
Obrazek
1 - ubytek tłoka, 2 - pęknięcie.
Nie wygląda to najlepiej :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 18:35 
uaaa. to chyba kawalek Ci odpadl i jeszcze narobil szkody.... Wystarczy sama wymiana tlokow? Przydaloby sie chyba jeszcze wyszlifowac blok. Czy wtedy nie trzeba zamawiac tlokow custom - poniewaz sie powiekszy srednica?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 22:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Cylindry do honowania i tloki ze szlifem-nominaly odpadaja.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 22:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Niewarazne to zdjecie, ale ta gladz cylindra nie wyglada najlepiej.
Jezeli rysa nie jest glebsza jak 0,2 mm to mozna sie jeszcze postarac tloki kute z Calibry dopasowac.Jezeli rysa jest glebsza to szukaj nowego bloku.( i nowych tlokow)

Podaj kilka szczegolow;
Program od kogo ?
Na jakim paliwie jezdzisz ? ile oktanow ?
Kiedy to sie stalo, w czasie jazdy ?
Jak tak, to prza pelnym obciazeniu czy przy czesciowym ?
Temperatura powietrza ? bylo goraco ?
Co bylo ostatnio robione przy silniku (piszesz gora silnika)




Adam


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2007, o 22:46 przez SirAdam, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 22:49 
SirAdam, modyfikacje kkkmmmm sa dosc szeroko opisane na forum w dziale wykresy:
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?t=254
Program robiony przez Kube z promotora.... poza programem tylko IC wiekszy z tego co pamietam.

Natomiast pamietam, ze kkkmmmm mial wskaznik EGT i dziwi mnie, ze nie bylo po EGT widac co sie swieci:(


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2007, o 22:50 przez mjaza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 22:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mjaza napisał(a):
Natomiast pamietam, ze kkkmmmm mial wskaznik EGT i dziwi mnie, ze nie bylo po EGT widac co sie swieci:(


Oj Maciek
jeszcze duzo musisz sie nauczyc o silnikach.
A co mial widziec na EGT ?
przeciez pekniecie tlkoa to jest szkoda MECHANICZNA (spalanie stukowe)
a nie TERMICZNA , (np. uboga mieszanka)

Dzieki za link, poczytam.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, o 22:59 
oj musze... musze. Myslalem, ze to jeden pies....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, o 09:46 
@coube
- program v-tech/promotor, większy IC
- paliwo 98 neste
- w czasie spokojnej normalnej jazdy, częściowe obciążenie
- nie było upałów ok 20 stopni
- była robiona cała góra (uszczelka pod głowicą, uszczelniacze,...)
- egt nie mam - mam tani afr, temp oleju, ciśn doładowania - żaden ze wskaźników nic niepokojącego nie pokazywał

Auto stoi teraz w motojama na połczyńskiej - można podjechać zobaczyć.

Gdzie można kupić korzystnie dobre tłoki? Jaki warsztat w Wawie polecacie? Może są bloki solidne "customowe"? Ponoć gdzieś wypychają i wymieniają tuleje - jest sens?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, o 16:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Ja bym poszukal bloku, i dalgo do szlifu razem z tlokami od Calibry, sa kute kosztuja nie wiecej jak oryginalne, ale musza byc przerobione,(obnizenie stopnia sprezania) nie wiem czy ktos w polsce to robi.Jezeli nie to pogadaj z Coube moze cos ci zalatwi przez Klasena.
Ja jezdze na tlokach z Calibry i jest wszystko OK. (wytrzymaja ok. 280KM)

Co do pekniecia,
albo miales pecha i tlok pekl "ot tak sobie" albo w programie cos jest zmienione z granica spalania stukowego.
Ja bym raczej wierzyl w to pierwsze , bo pekl tylko jeden, gdyby w programie bylo cos spiepszone to polacialyby 2,3 a nawet wszystkie 4 tloki.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, o 00:48 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
przeciez poszlo PW :roll:

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, o 06:56 
Mogłby się ktoś wypowiedzieć na temat przyczyn tej awarii?

BTW, dochodzę powoli do wniosku biorąc pod uwagę ten przypadek, SirAdama i parę innych, jakie spotkałem w necie (również spłynięty tłok, jeden pęknięty korbowód) że Z20LET jest awaryjnym silnikiem.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL