Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Z20LET odcina doładowanie
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=15133
Strona 3 z 4

Autor:  Boro [ 23 maja 2013, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

i myslisz ze odpalisz ? :-)

Autor:  DAN [ 23 maja 2013, o 20:18 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Lobuziak, rozumiem, że Q to ciśnienie z MAP sensora,
a R to BCS na turbo?

Autor:  Lobuziak [ 23 maja 2013, o 20:23 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Na innym sofcie:
Obrazek

Może być jeszcze tak że wastegate się otwiera przy większym doładowaniu i zacina w pozycji mocno otwartej... czy ewentualne przyblokowanie w wydechu (plecionka, katalizator)... chyba że BCS nie dostaje sygnału w pewnym momencie mimo że ECU "myśli" że otwiera wastegate ... jak by zupełnie nie dostawał sterowania to by trzymał tylko to co daje sprężyna actuatora (0,5 - 0,8 Bara ?) ... ale tu ładuje trochę więcej zanim zdechnie.

Cytuj:
Lobuziak, rozumiem, że Q to ciśnienie z MAP sensora,
a R to BCS na turbo?
Tak zgadza się.

edit: można by podłączyć oscyloskop albo specjalny multimetr do mierzenia "duty cycle" pod wtyczkę idącą do BCS'a żeby sprawdzić czy faktycznie cały czas jest tam sygnał sterujący...

Autor:  DAN [ 24 maja 2013, o 00:15 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Lobuziak napisał(a):
można by podłączyć oscyloskop albo specjalny multimetr do mierzenia "duty cycle" pod wtyczkę idącą do BCS'a żeby sprawdzić czy faktycznie cały czas jest tam sygnał sterujący...

Chyba nie to. Z tabelki wynika, że ecu wie co robi (nawet zapłon do przodu idzie). A sygnał na kablu chyba nie znika tak po prostu przy 4000rpm.

Autor:  Lobuziak [ 24 maja 2013, o 06:47 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

DAN napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
można by podłączyć oscyloskop albo specjalny multimetr do mierzenia "duty cycle" pod wtyczkę idącą do BCS'a żeby sprawdzić czy faktycznie cały czas jest tam sygnał sterujący...

Chyba nie to. Z tabelki wynika, że ecu wie co robi (nawet zapłon do przodu idzie). A sygnał na kablu chyba nie znika tak po prostu przy 4000rpm.

Tak wynika... ale ewidentnie coś jest nie halo... BCS, Actuator, DV był podmieniany, turbina regenerowana... masz jakieś inne pomysły?

Autor:  Jurand [ 24 maja 2013, o 08:41 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

zostaje ecu.

Autor:  Doktor29 [ 24 maja 2013, o 09:45 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

i bardzo pozno wstaje turbo... bo dopiero przy 3500 Obr osiaga ządane cisnienie
moja stara rozwalona z mega luzami pompowala juz od 2600 obr

moze gdzies jest nieszczelnosc albo cos nie tak z tym regenerowanym turbo ??

Autor:  kondzio [ 24 maja 2013, o 11:25 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

turbo jest ok :) bo jezdził na niej Boro

Autor:  PIOTR [ 24 maja 2013, o 15:08 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Boro jezdzil, ja robilem regeneracje ostatnio.

Słuchajcie, mamy to. Przyczyna byl.. filtr powietrza.
Pod obciazeniem nie przepuszczal tyle powietrza, ile powinien, az wciagal silikony.

Po wymontowaniu puszki z filtrem wreszcie moglem cieszyc sie jazda powyzej 4 tysiecy.
Nie dlugo, bo "przy okazji" padl czujnik polozenia walu, ale to juz blachostka.

Wezcie to jako uwage na przyszlosc i inwestujcie w dobre, sportowe filtry powietrza. Ja mialem wkladke firmy Filtron i to ona byla przyczyna problemu.

Dzieki wszystkim za rady i zaangazowanie w temacie, oraz wielkie dzieki dla Lobuziaka, ktory bardzo duzo mi pomogl.

Pozdro!

Autor:  Doktor29 [ 24 maja 2013, o 15:40 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

a jaki filtr w planie ?

Autor:  PIOTR [ 24 maja 2013, o 15:46 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Nie wiem, w tej chwili wleci wkladka pipercrossa, jezeli docelowo znajde cos lepszego, to zmienie.
Cos polecasz? :)

Autor:  Doktor29 [ 24 maja 2013, o 16:49 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

ja wlasnie mam pipercrosa :/ i gowno wielkie to to :/
zalatwilo mi juz jedną przeplywke tym nasączonym olejkiem.....

i sam nie wiem co wsadzic

Autor:  Lobuziak [ 24 maja 2013, o 17:13 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Panowie polecam do skrzyneczki CDTI filtr Knecht/Mahle LX1503 od benzynki 2,2 pasuje idealnie (tylko trochę ścisnąć) nie ma siatki metalowej i jest usztywniony jakimś takim klejem w poprzek coś takiego jak oryginalny do Z20Let. Nie miałem z nim problemu - jak na razie 2 albo 3 sztuki zużyłem.

edit:
Ilość silikonu (piachu) 13ppm w próbce oleju po 5800 km przy ostrej jeździe i testach przy filtrze Mahle LX1503:
Obrazek
wcześniej była wymiana turbo więc dostało się więcej zanieczyszczeń.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  Jurand [ 24 maja 2013, o 21:20 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

tez mam pipercrosa i nic sie nie dzieje jak narazie. Zreszta z tego co wiem to jest to suchy filtr.

Autor:  Lobuziak [ 24 maja 2013, o 21:42 ]
Tytuł:  Re: Z20LET odcina doładowanie

Jurand napisał(a):
tez mam pipercrosa i nic sie nie dzieje jak narazie. Zreszta z tego co wiem to jest to suchy filtr.

Przykro mi ale z tego co ja znalazłem to nie są suche filtry -> http://www.pipercross.net/panelfilters/cleaning.asp
"Pipercross Cleaning Instructions

The cleaning of a Pipercross air filter should be carried out as below. Failure to do this could result in damage to the air filter or even the vehicle.

Remove excess dirt by gently brushing the filter.
Apply cleaning additive (C9003 or C9000) liberally. Massage in with soft brush. Allow to soak for around 5 minutes.
Flush the filter out with warm water from the clean side of the foam to the dirty side.
Allow the filter to dry naturally (do not apply any heat to the filter!!)
Lightly apply dirt retention additive (C9007 or C9001) on the dirty (black) side of the foam.

Steps 2-4 may need to be repeated until the filter is clean. Do not over oil the foam as this will cause a lack of performance."

Pozdrawiam
Lobuziak

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/