Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 07:21

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2013, o 20:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
i myslisz ze odpalisz ? :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 20:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lobuziak, rozumiem, że Q to ciśnienie z MAP sensora,
a R to BCS na turbo?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2013, o 20:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Na innym sofcie:
Obrazek

Może być jeszcze tak że wastegate się otwiera przy większym doładowaniu i zacina w pozycji mocno otwartej... czy ewentualne przyblokowanie w wydechu (plecionka, katalizator)... chyba że BCS nie dostaje sygnału w pewnym momencie mimo że ECU "myśli" że otwiera wastegate ... jak by zupełnie nie dostawał sterowania to by trzymał tylko to co daje sprężyna actuatora (0,5 - 0,8 Bara ?) ... ale tu ładuje trochę więcej zanim zdechnie.

Cytuj:
Lobuziak, rozumiem, że Q to ciśnienie z MAP sensora,
a R to BCS na turbo?
Tak zgadza się.

edit: można by podłączyć oscyloskop albo specjalny multimetr do mierzenia "duty cycle" pod wtyczkę idącą do BCS'a żeby sprawdzić czy faktycznie cały czas jest tam sygnał sterujący...

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 00:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
można by podłączyć oscyloskop albo specjalny multimetr do mierzenia "duty cycle" pod wtyczkę idącą do BCS'a żeby sprawdzić czy faktycznie cały czas jest tam sygnał sterujący...

Chyba nie to. Z tabelki wynika, że ecu wie co robi (nawet zapłon do przodu idzie). A sygnał na kablu chyba nie znika tak po prostu przy 4000rpm.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 06:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Lobuziak napisał(a):
można by podłączyć oscyloskop albo specjalny multimetr do mierzenia "duty cycle" pod wtyczkę idącą do BCS'a żeby sprawdzić czy faktycznie cały czas jest tam sygnał sterujący...

Chyba nie to. Z tabelki wynika, że ecu wie co robi (nawet zapłon do przodu idzie). A sygnał na kablu chyba nie znika tak po prostu przy 4000rpm.

Tak wynika... ale ewidentnie coś jest nie halo... BCS, Actuator, DV był podmieniany, turbina regenerowana... masz jakieś inne pomysły?

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 08:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
zostaje ecu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 09:45 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
i bardzo pozno wstaje turbo... bo dopiero przy 3500 Obr osiaga ządane cisnienie
moja stara rozwalona z mega luzami pompowala juz od 2600 obr

moze gdzies jest nieszczelnosc albo cos nie tak z tym regenerowanym turbo ??

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 11:25 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
turbo jest ok :) bo jezdził na niej Boro

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 15:08 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Boro jezdzil, ja robilem regeneracje ostatnio.

Słuchajcie, mamy to. Przyczyna byl.. filtr powietrza.
Pod obciazeniem nie przepuszczal tyle powietrza, ile powinien, az wciagal silikony.

Po wymontowaniu puszki z filtrem wreszcie moglem cieszyc sie jazda powyzej 4 tysiecy.
Nie dlugo, bo "przy okazji" padl czujnik polozenia walu, ale to juz blachostka.

Wezcie to jako uwage na przyszlosc i inwestujcie w dobre, sportowe filtry powietrza. Ja mialem wkladke firmy Filtron i to ona byla przyczyna problemu.

Dzieki wszystkim za rady i zaangazowanie w temacie, oraz wielkie dzieki dla Lobuziaka, ktory bardzo duzo mi pomogl.

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 15:40 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a jaki filtr w planie ?

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 15:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Nie wiem, w tej chwili wleci wkladka pipercrossa, jezeli docelowo znajde cos lepszego, to zmienie.
Cos polecasz? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 16:49 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja wlasnie mam pipercrosa :/ i gowno wielkie to to :/
zalatwilo mi juz jedną przeplywke tym nasączonym olejkiem.....

i sam nie wiem co wsadzic

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 17:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Panowie polecam do skrzyneczki CDTI filtr Knecht/Mahle LX1503 od benzynki 2,2 pasuje idealnie (tylko trochę ścisnąć) nie ma siatki metalowej i jest usztywniony jakimś takim klejem w poprzek coś takiego jak oryginalny do Z20Let. Nie miałem z nim problemu - jak na razie 2 albo 3 sztuki zużyłem.

edit:
Ilość silikonu (piachu) 13ppm w próbce oleju po 5800 km przy ostrej jeździe i testach przy filtrze Mahle LX1503:
Obrazek
wcześniej była wymiana turbo więc dostało się więcej zanieczyszczeń.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 21:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
tez mam pipercrosa i nic sie nie dzieje jak narazie. Zreszta z tego co wiem to jest to suchy filtr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2013, o 21:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
tez mam pipercrosa i nic sie nie dzieje jak narazie. Zreszta z tego co wiem to jest to suchy filtr.

Przykro mi ale z tego co ja znalazłem to nie są suche filtry -> http://www.pipercross.net/panelfilters/cleaning.asp
"Pipercross Cleaning Instructions

The cleaning of a Pipercross air filter should be carried out as below. Failure to do this could result in damage to the air filter or even the vehicle.

Remove excess dirt by gently brushing the filter.
Apply cleaning additive (C9003 or C9000) liberally. Massage in with soft brush. Allow to soak for around 5 minutes.
Flush the filter out with warm water from the clean side of the foam to the dirty side.
Allow the filter to dry naturally (do not apply any heat to the filter!!)
Lightly apply dirt retention additive (C9007 or C9001) on the dirty (black) side of the foam.

Steps 2-4 may need to be repeated until the filter is clean. Do not over oil the foam as this will cause a lack of performance."

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL