Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 12:02

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 maja 2013, o 23:02 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Witam,

Silnik odcina doładowanie przy ok 4 tyś.
Turbinka normalnie wkreca sie na obroty, przez chwile trzyma doladowanie, po czym gwaltownie na zegarku przechodzi w podcisnienie, silnik ciagnie dalej.

Miał ktoś podobnie, jakieś sprawdzone rady przy czym grzebać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 23:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
PIOTR napisał(a):
po czym gwaltownie na zegarku przechodzi w podcisnienie, silnik ciagnie dalej.

To silnik chyba nie ciągnie dalej, skoro nie ma doładowania.
Przy jakim ciśnieniu odcina? Może po prostu przeładowuje?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 23:31 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Ciągnie - obroty rosną, ale bardzo powoli - po prostu nie ma doładowania.
Zależy na którym biegu, ale w okolicach 1.5 bar, soft klassena stage 3.

Przeładowanie jest możliwe, jak to sprawdzić?
Myślałem o źle ustawionym actuatorze, ale auto jeździło cały czas na jednym ustawieniu - watpie, aby cos sie tam samo przestawilo w sumie..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 23:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
PIOTR napisał(a):
ale w okolicach 1.5 bar,

Powyżej 1,5 bar ecu odcina doładowanie. Wtedy doładowanie ostro spada w okolice 0, może 0,3.
PIOTR napisał(a):
Myślałem o źle ustawionym actuatorze, ale auto jeździło cały czas na jednym ustawieniu - watpie, aby cos sie tam samo przestawilo w sumie..

Podejrzewam, że pada ci bcs na turbo. Z czasem falowanie doładowania będzie co raz większe.
Actuator można łatwo sprawdzić. Wystarczy pompować i patrzeć czy sztanga poruszą bez oporów.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 23:46 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Z tego co piszesz, to jakby odcięło ECU miałbym doładowanie, ale małe.
Na zegarku jednak pojawia się podciśnienie, jakbym zdjął nogę z gazu.

Jeżeli chodzi o falowanie - to nie jest do końca falowanie, ładuje ładnie, potem odcina i koniec, dopóki nie zmienię biegu to dalej nie pojadę ;)
Czy to Twoim zdaniem może być kwestia tego BCS?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 23:55 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Jeżeli chodzi o falowanie - to nie jest do końca falowanie, ładuje ładnie, potem odcina i koniec, dopóki nie zmienię biegu to dalej nie pojadę
Czy to Twoim zdaniem może być kwestia tego BCS?

W takim razie wygląda to trochę inaczej niż u mnie. Weź tunera i przejdźcie się z podłączonym kompem. Zakładam, że nie wywala błędów.
Sprawdź czy actuator luźno chodzi. Dziwne, że po zmianie biegu wraca do normy Oo

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2013, o 00:12 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Właśnie problem w tym, że komp jest czysty...
Dzięki za zainteresowanie, jakby coś Ci wpadło do głowy, to daj znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2013, o 03:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
BCS podmien ten na turbinie, na 99% to on jest wszystkiemu winien.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2013, o 07:56 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
ja mam podobnie.. tyle ze mi spada doladowanie na 0, ale tylko jak jade na polgazie :/ musne gaz dalej i znow laduje i juz jedzie do konca...
jadac na gazie w podlodze zero problemow, albo jak wcisne mocniej pedal jest ok...
problem tylko jak jade tak na 30% wcisnietego gazu

w swoim wymienilem wszystko (procz przepustnicy i pedalu gazu)... problem pozostal

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2013, o 08:01 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Doktor29 napisał(a):
ja mam podobnie.. tyle ze mi spada doladowanie na 0, ale tylko jak jade na polgazie :/


bo może wtedy nie ładuje io dlatego pokazuje 0

Doktor29 napisał(a):
musne gaz dalej i znow laduje i juz jedzie do konca...


mnie się wydaje że jest ok

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 maja 2013, o 21:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Doktor29 napisał(a):
ja mam podobnie.. tyle ze mi spada doladowanie na 0, ale tylko jak jade na polgazie

Tak ma być. Doładowanie jest tylko wtedy, gdy przyspieszasz.
Bujnij się do 220, zapnij tempomat i będzie podciśnienie.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2013, o 07:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
dlatedo zawsze mowie robcie odczyty parametrow na wysokim biegu z pedalem gazu w podlodze nie na 1/2 czy 3/4. W podloge to w podloge. Przy stalej predkosci dolaodwanie spada dosc znaczenie bo i podlewanie paliwa tez spada. Wystarczy zerknac na ekonomizer i jak wyswietla kosmiczne wartosci spalania to musi byc powietrze do spalenia tego paliwa. Nie mozna w benzyniaku pompowac powietrza jesli paliwa nie bedzie podlewane bo nie bedzie mieszanki stechiometrycznej. A jak znowu podlejesz i podpompujesz to bedzie pryzspeiszac autko wiec wiadomo ze przy stalej predkosci nie wymaga sie duzego podlania. W sumie w dieslach jest podobnie-znaczy sie tez spada doladowanie. Nie musialoby spadac ale po co powodowac dodatkowe opory na wydechu a poza tym to oszczednosc samej suszarki.
Jazda na autostradzie ze stala prodkoscia nie na top speed przez 500 km to troszke by dawalo w kosc suszarce.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2013, o 10:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
tak jak mowił Dan umnie jak dmuchal 1.5 bara to odrazu ecu wywalalo blad i auto wchodzil w tryb awaryjny...

po zmianie na lzejsza sprezyne w wesgate wszystko sie unormowalo i dmucha stalego 1.4 bara

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2013, o 11:28 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 sierpnia 2010, o 16:54
Lokalizacja: Warszawa
Imię: PIOTR
Silnik: inny
Ok, będzie to trop na kiedyś, ponieważ błędów u mnie niestety brak..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2013, o 18:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Cytuj:
Ok, będzie to trop na kiedyś, ponieważ błędów u mnie niestety brak..

U mnie też nie było błędów jak przeładowywał. Błąd wywala dopiero, gdy jest coś konkretnie nie halo, np: kiedyś zsunął mi się wężyk z actuatora.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL