Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 21:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 11:42 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Nie szukam listy potrzebnych gratków, raczej opini, możliwości i doświadczeń. Mój człowiek odradza mi Vkę gdyż koszt na pewno będzie wyższy niż 10tyś zł. Mówimy o profesjonalnym przygotowaniu autka. Ja raczej nie uznaję używanych części poza oczywiście silnikiem i skrzynią. A te i tak będzie trzeba pewnie uszczelnić, coś zregenerować, wymienić. A jak mam dołożyć ok 20 to lepiej kupić inne auto. I przyznam mu rację. Twierdzi też, że jeżeli bardzo upieram się przy podniesieniu mocy to ewentualnie wsadzić 1.8 od Vectry C po lifcie 140KM. Cały koszt to ok 3.5 tyś a i mój silnik będę mógł sprzedać bo jest jak nowy po remoncie. Tak więc 40KM za te pieniądze są optymalnym rozwiązaniem. Za kolejne 60-80KM musiałbym wydać już baaaardzo dużo. Może mnie zganicie, ale to rozsądne:) a jak już napisałem mam saaba aero więc drugiego auta tak mocnego nie potrzebuję... Poza tym przy 1.8 koszty utrzymania i ew awarii będą dość niskie. Co Wy na to? Rozumiem, marzyć można ale kasa kasą:)
Dodam jeszcze z doświadczenia z Saabem, dużo mocy i przedni napęd to słaba opcja... Zima, deszcz to ruszam jak Swift 1.0:) przy takiej mocy to najlepiej Quattro...

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 12:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Radzio napisał(a):
...Twierdzi też, że jeżeli bardzo upieram się przy podniesieniu mocy to ewentualnie wsadzić 1.8 od Vectry C po lifcie 140KM. Cały koszt to ok 3.5 tyś ...

Co ten mechanik pier*oli za przeproszeniem ::eee ::eee
Nie wiem kto to jest ale pojęcie o silnikach benzynowych OPLA ma mierne.
z18xer to silnik ze zmiennymi fazami rozrządu więc musisz przekładać silnik, całą wiązkę, całego kompa, kolektor, katalizator, cały wydech i jeszcze pewnie kilka rzeczy o ktorych zapomniałem...
1500-2000 PLN to sam blok Cie będzie kosztował, a gdzie reszta gratów ???
Widząc po Twojej zakresie wiedzy i Twojego mechanika, odpuściłbym swapa co najmniej do przyszłego roku.

Ja wymieniałem rok temu silnik u siebie x18xe1 na z18xe i sama wymiana + cześci (rozrząd płyny itp) wyszło mi 2000 PLN. Tyle ze silnik miałem za friko...

pzdr.

Edit.

Już wiem o czym zapomniałem, skrzynia, hamulce, półosie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 13:06 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
1.8 czy to z18xe czy xer to ta sama kasa. Znalazlem firmę co wyciąga z anglików za 1200zł jeden i drugi.Do tego ster i wiązka 500zł trzeba wylogować i to w obu przypadkach... Jak dla mnie może być xe i taki będzie najmniej problemowy- to są jego słowa. Roboty nie liczę bo praktycznie za nią nie płacę. Pewnie trzeba doliczyć rozrząd i sprzęgło bo moje powoli się kończy. Wiadomo olej. Coś pominąłem? Elektronikę ogarną mi w ASO opla w stolicy. Za to też nie płacę:)) więc skąd te nerwy? Poza tym jak miałeś x18xe1 to jest trudniej niż z z16xe:) spróbuj np dołożyć do x18xe1 tempomat:) do zetek bez problemu:)
W przypadku z18xe nie zmieniam skrzyni bo jest ta sama- sprawdziłem po vinie. Tak samo z hamulcami i zawieszeniem. Dokładnie to samo. Egr, kat też identyczny. Z16xe i z18xe to praktycznie to samo.
Koszty też się zgadzają. Dałeś 2tyś i ja do tego silnik 1,2tyś. Mój stary sprzedam. Chyba dobrze policzyłem?:)

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 13:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Kolego, mam oba silniki. W AH mam xera w Coupe mam z18xe na osprzecie x18xe1 a w piwnicy lezy caly x18xe1 na czesci.
Te słupki są podobne ale nie identyczne. Nie chce mi sie już szczerze mówiąc dyskutować na ten temat,
Chciałbym tylko zobaczyć efekt i wykaz kosztów takiej przekładki.
Jak dla mnie zamiana z 1.6 na 1.8 jest totalnym bezsensem. Veron swojego czasu zrobił takiego SWAPa i z tego co z nim gadałem był bardzo średnio zadowolony.
Tyle z mojej strony.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 13:58 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Rozumiem, nie chce Ci się dyskutować. Nikt tu nikogo do niczego nie zmusza:)))Koszty oczywiście przedstawię. Ale skoro Ty zmieniałeś z x18xe1 na z18xe to jeszcze mniej opłacalna sprawa bo przybyło tylko 10KM. A jednak to zrobiłeś? Przejechałem się zwykła astra 125KM i mi to odpowiada.
Podsumowanie:
Poza silnikiem i sterownikiem z wiązką wszystko pozostaje to samo. No sprzęgło nowe i rozrząd.
Coś pominąłem?

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 14:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ja zmieniałem sam słupek bo w x18xe1 pogięło zawory i nie chciało mi się robić remontu.
Koszty:
Wymiana silnika: 1100pln
silnik: 700pln
rozrząd+płyny itp.: koło 600-700 pln

inny jest np. kolektor wydechowy w z16xe i z18xe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 14:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a czasami ten z VC nie pracuje juz na CANie ?? jak tak to powodzenia w kabelkologii :P
i w kwocie 3,5 Tys nie dasz rady tego ogarnac ... tak jak pisze sjR.. za duzo ukrytych kosztow ;)

ale powodzenia bo sam nie wiesz co chcesz:P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 14:29 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Dokładnie. o tym też zapomniałem, XER smiga już na CAN :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 14:40 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Kolego sJR może jest szansa, żebym kiedyś podjechał do Ciebie i byś mi pokazał Twoją przeróbkę? Przejechałbyś się moim i sam ocenił czy warto wkładać z18xe? To by wyjaśniło wiele kwestii spornych:) ja też się przekonam jak dokładnie jeździ coupe 1.8. Co Ty na to? Oczywiście nic na siłe.

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 15:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
U mnie nie ma zadnych przeróbek, jest to słupek silnika z18xe na osprzecie z silnika x18xe1.
Jak bywasz w Warszawie to zapraszam, przejedziesz sie i zobaczysz czy warto inwestowac.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwietnia 2013, o 15:14 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
Bywam bo mieszkam i pracuję:)

Jak to jest teraz? Masz 125KM? Jeżeli to nie problem to chętnie bym sobie porównał Twoje 1.8 z moim 1.6. Wtedy będzie jasne wszystko:) skorzystam z takiej możliwości.

21.0413

sjR napisał(a):
ja zmieniałem sam słupek bo w x18xe1 pogięło zawory i nie chciało mi się robić remontu.
Koszty:
Wymiana silnika: 1100pln
silnik: 700pln
rozrząd+płyny itp.: koło 600-700 pln

inny jest np. kolektor wydechowy w z16xe i z18xe.

Sprawdziłem ten kolektor. Rzeczywiście ma inne numery seryjne ale według precyzyjnej miarki i doświadczenia specjalisty da się dopasować.... Ale ostatecznie to też nie jest poważny koszt.
Liczę na podpowiedzi co jeszcze może nie pasować. Będę bardzo wdzięczny i opiszę oczywiście po zmianie wszystko tak, żeby było dla potomnych:)
Do Pana Administratora: proszę o edycję. I o nie dawanie warna:)Dopiero dziś otrzymałem wiarygode informacje na temat kolektora i od razu je publikuję. Stąd moja prośba. To nie moje niedopatrzenie. Bardzo proszę o pozytywne rozpatrzenie mojej prośby. Dziękuję.

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Ostatnio edytowano 23 kwietnia 2013, o 15:02 przez ryba1, łącznie edytowano 1 raz
edytowałem do jednego posta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwietnia 2013, o 10:43 
Do tematu dodam jeszcze ciekawy link.
http://www.mickey-garage.pl/projekty/31/astra-g-bertone-25-v6

Ogólnie polecam warsztat bo gościu jest mega obeznany w tym co robi :) Znam go osobiście z Calibra-Team i bardzo polecam jeżeli chcesz to zrobić profi i masz trochę $$$


Góra
  
 
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, o 00:00 
Offline

Dołączył(a): 4 czerwca 2012, o 21:06
Imię: Radek
Silnik: Z20LET
[quote="spark"]Do tematu dodam jeszcze ciekawy link.
http://www.mickey-garage.pl/projekty/31/astra-g-bertone-25-v6

Ogólnie polecam warsztat bo gościu jest mega obeznany w tym co robi :) Znam go osobiście z Calibra-Team i bardzo polecam jeżeli chcesz to zrobić profi i masz trochę $$$[/quotba
Bardzo dziękuję za linka. Właśnie przejrzałem. Gość ma łeb. Jutro dzwonię:) zobaczymy co on powie na moje pomysły:) kasę już liczę:) ale widziałem, że ogarniał też temat łączenia technologii CAN z analogową... To już poważna sprawa. I do zrobienia jak się okazuje:)
Jeszcze raz BARDZO DZIĘKUJĘ KOLEDZE SPARK:) Właśnie na takich podpowiedziach mi zależy. Pozdrawiam serdecznie :D

Piszę od razu gdyż jestem po rozmowie z Panami z Mickey Garage. Więc sprawa wygląda tak:
2.5 się nie opłaca. Opłaca się natomiast 3.0 gdyż cały silnik z osprzętem, kolektorem i wiązką wejdzie bez zmian do Astry:) opłaca się też 3.2 ale tam już trzeba kombinować z osprzętem. Wydech trzeba założyć z Vectry B 2.5 bo jest lepszy niż od Omegi i to dołoży ok 10-15 KM. Do tego stożek i też 10KM. Jeżeli moja skrzynia to F23 w tej większej obudowie to Pan powiedział, że spokojnie sobie poradzi. Jeżeli nie to skrzynia najlepiej z 2.0 astry takiej 136KM. Zawias może być seria bo silnik waży ok 40kg więcej od mojego. Hamulce na początek zostawić seryjne. Jak się trochę pojeździ i okaże się ,że za słabe to kupić gotowy zestaw Astry OPC. nie ma najmniejszego problemu z dogadania się z CANem:) to są słowa Pana z Mickey Garage. Całość powinna wyjść w granicach 230-240KM:)
Jak ktoś nie zna to warto spojrzeć na stronkę bo projektów z Oplami ma duuuużo:) i na koniec najlepsze- cena. Powiedział, że 10tyś na pewno wystarczy na kompletny projekt.

_________________
X18XE1 automat HB
Z22SE automat Cabrio
Z20LET Coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL