Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 03:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, o 18:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Adolvo napisał(a):


jedyny minus kompresora to obrzydliwy jazgot..


No i spalanie jest sporo wieksze niz w przypadku turbo bo kompresor caly czas pompuje.

Mialem okazje pojezdzic troche C-klasa z kompresorem i w porownaniu z autami z turbo o wiele wieksze wrazenia z jazdy.

Pozatym zeby wlozyc kompresor trzeba mniej modow niz w przypadku uturbiania, a co za tym idzie taniej wychodzi.


Ostatnio edytowano 17 października 2008, o 19:05 przez marcinpsk, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, o 20:46 
szary napisał(a):
Czyli po czyjej stronie jest większa przyjemność z jazdy. 2.2 z kompresorem czy Turbolot


wiele osób lubi "kopa" w plecy przy pewnych obrotach.. więc Turbo będzie naj..
ale wystarczy spojrzeć na wykres 2.2 z kompresorem,
żeby zrozumieć, że w każdej sytuacji drogowej 2.2 będzie górą nad T..


Ostatnio edytowano 17 października 2008, o 21:42 przez Adolvo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2008, o 22:58 
No kochani posiadacze asterixów 2.2 skoro fakty same za siebie przemawiają to korci nie miłosiernie by tak sobie pozwolić w przyszłości na spraweinie sobie takiego moda........


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2008, o 08:52 
Wszystko się fajnie mówi o turbo - założyć sprężarkę teoretycznie żaden problem , podpiąć rury też. Pozostaje kwestia elektroniki - seryjna na 80% nie ogarnie nawet soft turbo - niestety elektroniczna przepustnica wraz z map sensorem to najgorszy orzech do zgryzienia w tym silniku. Niestety nie da się oszukać map sensora zaworkiem zwrotnym i założyć FMU bo wychył przepustnicy jest korygowany podciśnieniem w kolektorze ssącym.
Nie wiem też ile nadciśnienia wytrzyma plastikowy kolektor ssący...

No chyba że wszystko zamierzamy zlecić jakiejś firmie tuningowej....

Mi osobiście większą frajdę sprawia samodzielna zabawa i wydumki, zresztą sam już zacząłem powoli grzebać w tym silniku :P


Ostatnio edytowano 18 października 2008, o 08:55 przez święty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, o 14:54 
święty napisał(a):
Niestety nie da się oszukać map sensora zaworkiem zwrotnym i założyć FMU bo wychył przepustnicy jest korygowany podciśnieniem w kolektorze ssącym

Zgadzam się w 100% - jest to głowna przeszkoda....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, o 16:52 
Jest jeszcze jedno rozwiazanie ale nie wiem na ile by się okazało skuteczne - gdyby zapamiętać wartości z map sensora w tabeli zawierającej - położenie przepustnicy (z czujnika w obudowie) w funkcji obrotów. Coś jak konwersja maf->map - poźniej przy turbo odtwarzać te dane w momencie uzyskania nadciśnienia w kolektorze ssącym. Może by to działało ale bez konkretnej świnki się nie obędzie niestety. Nie wiem też jak by ogarnąć to z mapami - teoretycznie system musiałby działać najlepiej przeźroczyście jak seryjny w momencie podciśnienia w ssącym , natomiast oszukiwać map sensor w momencie pojawienia sie nadciśnienia.Do tego potrzeby map sensor z funkcją pomiaru pod i nadciśnienia. Teraz trzeba znaleźć odważnego który to wykona.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, o 12:48 
Jeśli rzeczywiście jesteście chętni na takie mody i macie trochę pojęcia (a widzę że święty cośtam kuma) to polecam zapodanie tematu na forum streetracing.pl Od pewnego czasu śledzę sobie tą stronkę i jestem pod wrażeniem poziomu wiedzy jaki prezentują tamtejsi forumowicze. Myślę że mogliby Wam pomóc w ciężkich tematach. Bardzo jestem ciekaw wyników Waszych prac nad Coupetką.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, o 15:49 
KUPERnick napisał(a):
Jeśli rzeczywiście jesteście chętni na takie mody i macie trochę pojęcia (a widzę że święty cośtam kuma) to polecam zapodanie tematu na forum streetracing.pl Od pewnego czasu śledzę sobie tą stronkę i jestem pod wrażeniem poziomu wiedzy jaki prezentują tamtejsi forumowicze. Myślę że mogliby Wam pomóc w ciężkich tematach. Bardzo jestem ciekaw wyników Waszych prac nad Coupetką.


jeśli chodzi o sam silnik 2.2,
to największą kopalnią wiedzy będze www.z22se.co.uk


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL