Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 19:16

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lutego 2007, o 02:33 
Chciałbym się zapytać was o możliwość przeróbki kolektora wylotowego w silniku x18xe1.

Wiadomo, że najlepsza firma robiąca kolektory wylotowe do Opla to "Lexmaul".
Natomiast kolektor Lexmaula do silnika x18xe1 jest bardzo podobny do seryjnego kolektora od silnika c20xe.

Ceny:
* Lexmaul - ok. 500 euro (ok. 1900 zł)
http://www.lexmaul.de/catalog/product_i ... 5f07d44fd0

* c20xe - ok. 200 zł.
http://moto.allegro.pl/item165482419_ko ... html#photo

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Można by tu było wspawać w c20xe:
* "przejściówke elastyczną" (plecionke) występującą seryjnie w kolektorze od x18xe1
* sonde lambda w odpowiednie mniejsce (tu problem bo nie wiem jeszcze gdzie...)
* flansze "przełożyć od seryjnego kolektora z x18xe1
* ewentualnie trocho go nagiąć

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Głównie mi tu chodzi o poprawę osiągów w dolnym zakresie obrotów
(bo silnik x18xe1 do 3500 obr/min. nie jest zbyt skory do przyspieszeń........)

Co wy na to ???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, o 02:56 
jak masz flansze przekladac i spawac, to moze od zera zrob ten kolektor?
lambde wspawac to nie problem... gdziekolwiek - 5 minut zabawy palnikiem i spawarka.
ale czy porownywales wogole jakie maja ksztalt te dwa kolektory? bo to, ze sie rury schodza podobnie to jeszcze o niczym nie swiadczy jak sie moze okazac, ze zlacze na dole Ci wychodzi 10cm nizej...

Ogolnie to ja jestem przeciwny takiemu rzezbieniu w "gownie"....

Lepiej juz zrobic cos raz a porzadnie. Czyli w tym wypadku moze zamowic kolektor caly. A tak wogole to nie lepiej zajac sie modyfikacja walka rozrzadu? Albo i tego i tego? Tak wogole to mi sie wydaje, ze to bedzie kasa wyrzucona w bloto. Lepiej ja juz na lepsze audio wydac - przynajmniej bedzie widac efekty. Ale to moje zdanie...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, o 12:14 
Chciałbym się jeszcze zapytać SirAdama o położenie sondy lambda.
Otóż seryjnie znajduje się ona na ok. 30 centymetrze kolektora wylotowego począwszy od głowicy. Natomiast w Kolektorze wylotowym firmy Lexmaul owa sonda jest gdzieś na ok. 80 cm.

No i tu moje pytanie:

1. Czy wskazania sondy (w x18xe1 jest jedna sonda) będą takie same jeśli będzie ona przesunięta o ok. 50cm dalej w kierunku wylotu.
(z tego co kiedyś słyszałem to objętość układu wylotowego pomiędzy sondą a głowicą jest ściśle ustalona i obliczona)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pytam ponieważ chce poprawić dół obrotów (nie interesuje minie max moc) a widziałem parę wykresów samochodów przed i po zamontowaniu samego kolektora wydechowego
moment obrotowy był dostępny o niecałe 1000 obr/min w niższych wartościach obrotowych - a o to mi właśnie chodzi.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Niestety nie stać mnie na wydatek ok. 1900zł na kolektor Lexmaula ale za niecałe 400 zł mogę zbudować podobny (z kolektora od silnika c20xe - Calibra itp.)

Bardzo bym cię prosił o odpowiedź SirAdam
Z góry wielkie dzięki


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2007, o 17:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
1. Czy wskazania sondy (w x18xe1 jest jedna sonda) będą takie same jeśli będzie ona przesunięta o ok. 50cm dalej w kierunku wylotu.


Co dokladnie masz na mysli ?

thejanek napisał(a):
jeśli będzie ona przesunięta o ok. 50cm dalej w kierunku wylotu.


w porownaniu do serii czy do Lexmaul ?
Jezeli do serii, to nie widze problemu, jezeli do Lex, to wydaje mi sie to juz troche daleko od kolektora.
Jestes pewny ze 1,8 ma tylko jedna sonde ? :roll:




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, o 11:33 
* tak x18xe1 ma tylko jedną sondę.
Wiem bo po zakupie asterki musiałem poprawić przyspawanie "przejściówki elastycznej" (plecionki) bo dalsza część rury (pomiędzy kolektorem a katalizatorem) dotykała do podwozia przyczyniając się do stuków. I u mnie na wylocie jest tylko jedna sonda.

* chodzi mi o wskazania sondy w porównaniu do serii, ponieważ przy drugim kolektorze z c20xe ową sondę będę musiał dać o ok. 50 cm dalej (w kierunku tłumnika końcowego) w porównaniu do serii. Kolektor ten jest typu 4-2-1 i dopiero jak "wszystkie mniejsze rurki" złączą się w jedną dużą dopiero będę mógł dać tam sondę. Ale skoro piszesz, że przesunięcie sondy nie będzie miało wpływu na jej wskazania (nie będzie oszukiwać) to mnie to uspokoiło i zaczynam szukać owego kolektora z c20xe.

Oczywiście dam znać po wszystkim czy rzeczywiście moment obrotowy poprawił się w dolnym zakresie obrotów.

Dzięki wielkie SirAdam i pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, o 13:31 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Sonda moze byc teoretycznie w dowolnej odleglosci od glowicy tylko ze im dalej tym chlodniejsze spaliny wiec nie moze byc za daleko. Mysle ze przesuniecie o 50 cm to nie jest jeszcze tak strasznie duzo wiec do dziela.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, o 14:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
wesol napisał(a):
Sonda moze byc teoretycznie w dowolnej odleglosci od glowicy tylko ze im dalej tym chlodniejsze spaliny


zgadza sie, dlatego dzisiejsze sondy sa podgrzewane (4 kable)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL