Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

nie seryjny filtr powierza/dźwięk pssst
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=11883
Strona 1 z 6

Autor:  ryba1 [ 26 grudnia 2011, o 13:10 ]
Tytuł:  nie seryjny filtr powierza/dźwięk pssst

pytanie.jak uzyskać taki dźwięk z silnika turbo

tu 1.36
http://www.youtube.com/watch?v=E2caXXlu ... r_embedded

tu hamowana astra H OPC
http://www.youtube.com/watch?v=oNroX0kX ... creen&NR=1

tu odłączony filtr na samej przepływce ale w OPC
http://www.youtube.com/watch?v=HGxb2Z77 ... re=related

czy ten ten charakterystyczny dźwięk bierze się z mocy???

tu poniżej widać filtr grzybek SIMOTA
http://www.youtube.com/watch?v=ZSeP7s-bXnw

Autor:  Boro [ 26 grudnia 2011, o 13:20 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

ryba1 napisał(a):
pytanie.jak uzyskać taki dźwięk z silnika turbo

tu 1.36
http://www.youtube.com/watch?v=E2caXXlu ... r_embedded

tu hamowana astra H OPC
http://www.youtube.com/watch?v=oNroX0kX ... creen&NR=1

tu odłączony filtr na samej przepływce ale w OPC
http://www.youtube.com/watch?v=HGxb2Z77 ... re=related

czy ten ten charakterystyczny dźwięk bierze się z mocy???

tu poniżej widać filtr grzybek SIMOTA
http://www.youtube.com/watch?v=ZSeP7s-bXnw


Chodzi Ci o te zawirowanie powietrza przy zmianie biegów?? to jest od zablokowanego zaworu DV ;)

Autor:  ryba1 [ 26 grudnia 2011, o 13:44 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Boro napisał(a):
Chodzi Ci o te zawirowanie powietrza przy zmianie biegów??


tak właśnie o to mi chodzi

Boro napisał(a):
to jest od zablokowanego zaworu DV ;)


tzn???można to zrobić w Z20LET stage1,stage2???

Autor:  Boro [ 26 grudnia 2011, o 13:52 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

ryba1 napisał(a):
Boro napisał(a):
Chodzi Ci o te zawirowanie powietrza przy zmianie biegów??


tak właśnie o to mi chodzi

Boro napisał(a):
to jest od zablokowanego zaworu DV ;)


tzn???można to zrobić w Z20LET stage1,stage2???


możesz to zrobić nawet w serii ale turbiny trochę szkoda... generalnie jest tak ze blokuje się DV przy BOVie

Autor:  Pawulon [ 26 grudnia 2011, o 13:52 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Boro, niekoniecznie od zablokowanego DV, w filmach może i tak bo widać podłubane fury.
Kolega Mauro ma to samo u siebie, taki dzwięk wywołany jest u Niego filtrem powietrza.
Bez programu nawet Jemu tak upuszczał.
Stożek w obudowie, nie pamiętam firmy.

Autor:  Boro [ 26 grudnia 2011, o 13:58 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Pawulon napisał(a):
Boro, niekoniecznie od zablokowanego DV, w filmach może i tak bo widać podłubane fury.
Kolega Mauro ma to samo u siebie, taki dzwięk wywołany jest u Niego filtrem powietrza.
Bez programu nawet Jemu tak upuszczał.
Stożek w obudowie, nie pamiętam firmy.


U mnie był ten dzwięk przy zablokowanym DV ... odblokowałem go teraz i dzwięk znikł... Zawór DV nie jest skomplikowany ma on w środku sprężynke i membrane być może u kolegi Mauro ta membrana przepuszcza i stąd ten dzwięk a stożek na dolocie napewno to potęguje

Autor:  Pawulon [ 26 grudnia 2011, o 14:02 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Membrana jest szczelna, miał na starym turbo taki dzwięk tam fakt była niesprawna ale po wymianie turbo na nowe też tak samo upuszcza.
Mi generalnie bardzo się ten dzwięk podoba.

Autor:  ryba1 [ 26 grudnia 2011, o 14:07 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Boro napisał(a):
możesz to zrobić nawet w serii ale turbiny trochę szkoda..


czyli szkodzi turbinie.co się konkretnie dzieje???

Boro napisał(a):
generalnie jest tak ze blokuje się DV przy BOVie


BOV-zawór upustowy

Autor:  Boro [ 26 grudnia 2011, o 14:15 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Cytuj:
czyli szkodzi turbinie.co się konkretnie dzieje???


Przeciążasz ją blokując bypass...

Autor:  ryba1 [ 26 grudnia 2011, o 14:27 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Boro napisał(a):
Przeciążasz ją blokując bypass...


czyli odradzasz taki zabieg???nie ma sposobu przez zmianę filtra(np:dbilas) żeby uzyskać taki lub podobny dźwięk???

Autor:  Boro [ 26 grudnia 2011, o 14:36 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

ryba1 napisał(a):
Boro napisał(a):
Przeciążasz ją blokując bypass...


czyli odradzasz taki zabieg???nie ma sposobu przez zmianę filtra(np:dbilas) żeby uzyskać taki lub podobny dźwięk???


Tak jak napisałem wcześniej blokuje się DV przy montażu BOVa i wtedy zawór upustowy pełni role DV. same blokowanie zaworu napewno odradzam

Autor:  ryba1 [ 26 grudnia 2011, o 14:42 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Boro napisał(a):
Tak jak napisałem wcześniej blokuje się DV przy montażu BOVa i wtedy zawór upustowy pełni role DV.


BOV-a też nie chce bo niszczy turbo.no nic będzie trzeba założyć stożek jak w poprzedniej cabrio

taki jak poniżej podobno ma WARIK u siebie w qp

http://www.re5pect.pl/category/uklady-d ... -powietrza

piszę daje też fajny syk w turbo.

Autor:  Boro [ 26 grudnia 2011, o 14:57 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

ryba1 napisał(a):
Boro napisał(a):
Tak jak napisałem wcześniej blokuje się DV przy montażu BOVa i wtedy zawór upustowy pełni role DV.


BOV-a też nie chce bo niszczy turbo.no nic będzie trzeba założyć stożek jak w poprzedniej cabrio

taki jak poniżej podobno ma WARIK u siebie w qp

http://www.re5pect.pl/category/uklady-d ... -powietrza

piszę daje też fajny syk w turbo.


Myślałem że sprzedałeś fure
P.S: dobre filtry

Autor:  ryba1 [ 26 grudnia 2011, o 14:58 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

Boro napisał(a):
Myślałem że sprzedałeś fure


tak.sprzedałem

Autor:  wesol [ 26 grudnia 2011, o 16:30 ]
Tytuł:  Re: nie seryjny filtr powierza

mysle ze spokojnie DV mozna zastapic BOV'em. Oba to zawory upustowe powietrza z ukladu dolotowego za turbiną. DV dziala w obiegu zamknietym i kieruje nadmair powietrza ponownie w dolot ale za przeplywka wiewc nie ma przeklamań parametrów dla ECM od przeplywki. BOV natomiast upuszcza powietrze do atmosfery co daje ten wlasnie dzwiek. Po co te zabiegi upuszczania powietrza sie stosuje w silnikach turbo benzynowych?? Ano w celu takim ze benzyny maja przepustnice i gwałtowne zdjecie nogi z pedału gazy powoduje zamkniecie ujścia powietrza do silnika. Turbo w benzynach jest zazwyczaj dosc duze wiec i ma dużą bezwładność. Zdjecie nogi z gazu i zamkniecie przepustnicy powoduje wiec wzrosc cisnienia w kolektorze dolotowym a tym samym wyhamowanie wirnika turbiny. Ponowne wcisniecie pedału gazu powodowałoby ze odczuwali byśmy mega turbo dziure gdyz spalin brak do rozkrecania szuszarki w kilka milisekund. Upuszczenie powietrza powoduje ze wirnik turbiny sie kreci i w kazdej chwili jest w stanie zapodać powietrza jesli wcisniemy pedał gazu.

DV jest lepszym rozwiazaniem jak BOV ale bez dzwieku niestety. Nie wiem tylko jak by sie zachowywał ECM po zamianie na BOV ale mozliwe ze umiejetna korekta programu u tunera załatwiłaby sprawe.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/