Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:12

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 13:10 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
pytanie.jak uzyskać taki dźwięk z silnika turbo

tu 1.36
http://www.youtube.com/watch?v=E2caXXlu ... r_embedded

tu hamowana astra H OPC
http://www.youtube.com/watch?v=oNroX0kX ... creen&NR=1

tu odłączony filtr na samej przepływce ale w OPC
http://www.youtube.com/watch?v=HGxb2Z77 ... re=related

czy ten ten charakterystyczny dźwięk bierze się z mocy???

tu poniżej widać filtr grzybek SIMOTA
http://www.youtube.com/watch?v=ZSeP7s-bXnw

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 13:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
pytanie.jak uzyskać taki dźwięk z silnika turbo

tu 1.36
http://www.youtube.com/watch?v=E2caXXlu ... r_embedded

tu hamowana astra H OPC
http://www.youtube.com/watch?v=oNroX0kX ... creen&NR=1

tu odłączony filtr na samej przepływce ale w OPC
http://www.youtube.com/watch?v=HGxb2Z77 ... re=related

czy ten ten charakterystyczny dźwięk bierze się z mocy???

tu poniżej widać filtr grzybek SIMOTA
http://www.youtube.com/watch?v=ZSeP7s-bXnw


Chodzi Ci o te zawirowanie powietrza przy zmianie biegów?? to jest od zablokowanego zaworu DV ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 13:44 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Boro napisał(a):
Chodzi Ci o te zawirowanie powietrza przy zmianie biegów??


tak właśnie o to mi chodzi

Boro napisał(a):
to jest od zablokowanego zaworu DV ;)


tzn???można to zrobić w Z20LET stage1,stage2???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 13:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
Boro napisał(a):
Chodzi Ci o te zawirowanie powietrza przy zmianie biegów??


tak właśnie o to mi chodzi

Boro napisał(a):
to jest od zablokowanego zaworu DV ;)


tzn???można to zrobić w Z20LET stage1,stage2???


możesz to zrobić nawet w serii ale turbiny trochę szkoda... generalnie jest tak ze blokuje się DV przy BOVie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 13:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Boro, niekoniecznie od zablokowanego DV, w filmach może i tak bo widać podłubane fury.
Kolega Mauro ma to samo u siebie, taki dzwięk wywołany jest u Niego filtrem powietrza.
Bez programu nawet Jemu tak upuszczał.
Stożek w obudowie, nie pamiętam firmy.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 13:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Pawulon napisał(a):
Boro, niekoniecznie od zablokowanego DV, w filmach może i tak bo widać podłubane fury.
Kolega Mauro ma to samo u siebie, taki dzwięk wywołany jest u Niego filtrem powietrza.
Bez programu nawet Jemu tak upuszczał.
Stożek w obudowie, nie pamiętam firmy.


U mnie był ten dzwięk przy zablokowanym DV ... odblokowałem go teraz i dzwięk znikł... Zawór DV nie jest skomplikowany ma on w środku sprężynke i membrane być może u kolegi Mauro ta membrana przepuszcza i stąd ten dzwięk a stożek na dolocie napewno to potęguje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Membrana jest szczelna, miał na starym turbo taki dzwięk tam fakt była niesprawna ale po wymianie turbo na nowe też tak samo upuszcza.
Mi generalnie bardzo się ten dzwięk podoba.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:07 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Boro napisał(a):
możesz to zrobić nawet w serii ale turbiny trochę szkoda..


czyli szkodzi turbinie.co się konkretnie dzieje???

Boro napisał(a):
generalnie jest tak ze blokuje się DV przy BOVie


BOV-zawór upustowy

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Cytuj:
czyli szkodzi turbinie.co się konkretnie dzieje???


Przeciążasz ją blokując bypass...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:27 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Boro napisał(a):
Przeciążasz ją blokując bypass...


czyli odradzasz taki zabieg???nie ma sposobu przez zmianę filtra(np:dbilas) żeby uzyskać taki lub podobny dźwięk???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
Boro napisał(a):
Przeciążasz ją blokując bypass...


czyli odradzasz taki zabieg???nie ma sposobu przez zmianę filtra(np:dbilas) żeby uzyskać taki lub podobny dźwięk???


Tak jak napisałem wcześniej blokuje się DV przy montażu BOVa i wtedy zawór upustowy pełni role DV. same blokowanie zaworu napewno odradzam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:42 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Boro napisał(a):
Tak jak napisałem wcześniej blokuje się DV przy montażu BOVa i wtedy zawór upustowy pełni role DV.


BOV-a też nie chce bo niszczy turbo.no nic będzie trzeba założyć stożek jak w poprzedniej cabrio

taki jak poniżej podobno ma WARIK u siebie w qp

http://www.re5pect.pl/category/uklady-d ... -powietrza

piszę daje też fajny syk w turbo.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
Boro napisał(a):
Tak jak napisałem wcześniej blokuje się DV przy montażu BOVa i wtedy zawór upustowy pełni role DV.


BOV-a też nie chce bo niszczy turbo.no nic będzie trzeba założyć stożek jak w poprzedniej cabrio

taki jak poniżej podobno ma WARIK u siebie w qp

http://www.re5pect.pl/category/uklady-d ... -powietrza

piszę daje też fajny syk w turbo.


Myślałem że sprzedałeś fure
P.S: dobre filtry

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 grudnia 2011, o 15:00 przez Boro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 14:58 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Boro napisał(a):
Myślałem że sprzedałeś fure


tak.sprzedałem

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 grudnia 2011, o 16:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
mysle ze spokojnie DV mozna zastapic BOV'em. Oba to zawory upustowe powietrza z ukladu dolotowego za turbiną. DV dziala w obiegu zamknietym i kieruje nadmair powietrza ponownie w dolot ale za przeplywka wiewc nie ma przeklamań parametrów dla ECM od przeplywki. BOV natomiast upuszcza powietrze do atmosfery co daje ten wlasnie dzwiek. Po co te zabiegi upuszczania powietrza sie stosuje w silnikach turbo benzynowych?? Ano w celu takim ze benzyny maja przepustnice i gwałtowne zdjecie nogi z pedału gazy powoduje zamkniecie ujścia powietrza do silnika. Turbo w benzynach jest zazwyczaj dosc duze wiec i ma dużą bezwładność. Zdjecie nogi z gazu i zamkniecie przepustnicy powoduje wiec wzrosc cisnienia w kolektorze dolotowym a tym samym wyhamowanie wirnika turbiny. Ponowne wcisniecie pedału gazu powodowałoby ze odczuwali byśmy mega turbo dziure gdyz spalin brak do rozkrecania szuszarki w kilka milisekund. Upuszczenie powietrza powoduje ze wirnik turbiny sie kreci i w kazdej chwili jest w stanie zapodać powietrza jesli wcisniemy pedał gazu.

DV jest lepszym rozwiazaniem jak BOV ale bez dzwieku niestety. Nie wiem tylko jak by sie zachowywał ECM po zamianie na BOV ale mozliwe ze umiejetna korekta programu u tunera załatwiłaby sprawe.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL