Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 22 stycznia 2018, o 03:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 listopada 2011, o 20:53 
Czesc chlopaki pare dni temu kupilem ASTRE H OPC dzisiaj wjechalem na kanal chcac zobaczyc przerobiony wydech od dolu i tuz przy silniku zobaczylem to co na zdjeciu. Niestety jestem zielony w tych sprawach i nie wiem co to jest i czy powinno byc tam cos zamontowane bo widze ze otwory z gwintem sa. Prosze o wyrozumialosc starych wyjadaczy forum ale niestety w mechanice jestem strasznym laikiem. Bardzo prosze o informacje.

Obrazek


Góra
  
 
PostNapisane: 14 listopada 2011, o 22:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
To idzie od wydechu czy od turbo?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 04:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
heh to chyba westgate w innym rozwiazaniu, w ogole widac ze jakies inne turbo i kolektor, ile to ma koni ta astra? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 07:56 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
jak rozumiem turbo jest tam glebiej na tej fotce( nie widac go ale tam gdzies musi byc) fotka jest od dolu auta zrobiona tal??
Wydaje mi sie ze to chyba od EGR jest czy cos w tym stylu bo to chyba juz na ukladzie wydechowym jest.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 08:45 
tak turbo jest tam glebiej tzn wyzej bo fotka z kanalu robiona czyli od dolu. To cos jest juz na wydechu no i nie wiem co to jest i czy powinno cos tam byc jeszcze zamontowane bo 2 otwory z gwintem sa. Takze prosze o pomoc w rozszyfrowaniu tego. Dodam ze uklad wydechowy jest zrobiony caly lacznie z kolektorem. Ile to ma koni to nie wiem musze pojechac na hamownie bo w szwajcarii wszelkie przerobki sa zabronione i niestety nic nie bylo wstawione w dowod tak jak to jest w niemczech. Moge tylko powiedziec ze kopa ma nie milosiernego idzie duzo lepiej od Z20LET po prostu leci, a kontrola trakcji swieci sie prawie caly czas nawet na trojce jak si depnie i nawet na suchym asfalcie przod auta chce troche uciekac na boki. Dodatkowo jest zamontowany jakis water/metanol injection kit tylko ze musze to uruchomic bo nie ma juz tego plynu w zbiorniczku no i nie wiem dokladnie jak to wlaczyc i czy to nie jest uszkodzone lub w pelni podlaczone/zestrojone. Sa 2 klawisze od tego. Takze musze poszukac jakiegos speca.

[EDIT]
tak zeby kazdy mial pojecie z ktorego miejsca zdjecie przedstawia dol samochodu - w lewym dolnym rogu fotki jest miska olejowa


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 09:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Jakby uklad od EGR tyle ze moze powinien byc zmontowany odwrotnie znaczy si eo 180 stopni wtedy ten wylot bedzi edo gory i tam dalej moze powinna byc rurka metalowa by to dokrecic.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 09:44 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Wygląda to trochę dziwnie, tak jakby czegoś brakowało, ale tak jak Jurant wcześniej napisał - wygląda to na zewnętrzny westgate.
Jeżeli chodzi o wtrysk metanolu - jeżeli Ci to nie działa/skończył Ci się metanol no nie waż się jeździć tym autem, no chyba że nie masz programu zrobionego pod to ustrojstwo to ok, ale jak masz to jest bardziej agresywny program i bez metanolu przy pałowaniu rozwalisz silnik (zależy jeszcze jaka jest mieszanka procentowa metanol/woda, kolega ma subaryne w której jest wtrysk 100% metanolu Oo ).
Ogólnie ciężko jest dostać metanol - żużlowcy na tym jeżdżą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 09:48 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jurand napisał(a):
heh to chyba westgate w innym rozwiazaniu, w ogole widac ze jakies inne turbo i kolektor, ile to ma koni ta astra? :D

Dokładnie zewnętrzny wastgate -> Tial. Teoretycznie powinien być podłączony przed turbiną do kolektora i wychodzić odnogą do wydechu, ale tak jest głośniej ;-) ... ale jeśli siedzi za turbo to może ma "rozluźniać" wydech przy mocnym przyśpieszaniu.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 09:48 
mi tez sie wydaje ze czegos brakuje sprawdze pomysl wesola, jezeli chodzi o ten matanol to nie wiem czy mam program bo na wskazniku od boostu turbo kreci tak gdzies do 0,8-1,0 bara wiec chyba standardowo jak na leha

Lobuziak moze i masz racje bo w sumie nie wyglada to w taki sposob jakby cos tam bylo wczesniej zamontowane bo gwint w tym jest tak jakby nie tkniety nie ma sladow zadnej uszczelki itp. tylko ze z kolei obudowa tego ma lekki brazowy nalot a miejsce gdzie teoretycznie cos powinno byc zamontowane jest ladne swieze jeszcze koloru metalu. Tylko ze wiem ze to wszystko bylo robione moze jakies 5tys km temu bo ogolnie auto jest z 2007r i ma zaledwie 37tys km na liczniku (udokumentowane)

[EDIT]
Łobuziak ma jednak racje jest to westgate bo to wyglada dokladnie tak samo jak na 3 zdjeciu z linku ktory podal. Reasumujac czy myslicie ze cos powinno byc tam podlaczone czy to powinno tak zostac jak jest?


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 12:33 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Sprawdź komresje! Metanol ma 130 pare oktanów i mniejszą kaloryczność dlatego żeby na nim coś zdziałać trzeba komresja musi być większa! Prawdopodobnie dlatego masz małe doładowanie a dużego kopa (metanol nie potrzebuje tyle tlanu co benzyna). Inaczej grozi Ci to co Warik napisał :)
Metanol lej tylko czda bo techniczny to zlewki... koszt ok 25 zł/l a więc niedługo tyle co
benzyna ::sciana

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 12:43 
to powiedzcie mi koledzy gdzie moge kupic metanol i gdzie w okolicach warszawy jest firma ktora mi to wszystko sprawdzi i ustawi. A tak wogole jezeli nie bede za bardzo palowal silnika to pewnie w ten sposob moge jezdzic dopuki tego wszystkiego nie ustawie? Normalna jazda z rzadkim a nawet sporadycznym jezdzeniem do odcinki nie zaszkodzi silnikowi?


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 12:52 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Najprędzej i bezproblemowo dostaniesz przez forumowiczów z poznania jak znajdziesz chętnego do współpracy to wal na PW to objaśnie jak ;)
Jeśli kompresja bedzie seryjna to śmigaj, jeśli podwyższona to skutki już można oglądać gdzieś na forum na zdjęciach.

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 13:03 
chodzi ci o kompresje silnika tak? A powiedz mi jaka powinna byc w LEHu to pojade do jakiegos mechaniora niech mi sprawdzi


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 13:08 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Katalogowo 8,8:1 tylko profilaktycznie jedź delikatnie ::lol

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 13:30 
ok wielkie dzieki kolego jestem twoim dluznikiem a tak wogole to do jakiej wartosci mogli mu teoretycznie podniesc kompresje?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL