Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 19:26

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 14:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Radqus - nie wiem o co Ci chodzi z tą kompresją, metanol tak jak napisałeś ma dużą liczbę octanową i jego zastosowanie w silniku:
1. obniża temp. gazów spalinowych - EGT
2. zmniejsza spalanie stukowe.
3. dodatkowe paliwo.
Dla tego tuner przy strojeniu autka może sie sporo pobawić z np zapłonem i dla tego jak braknie metanolu przy takim programie silniczek może powiedzieć papa przy pierwszym butowaniu.
Taki wtrysk 100% metanolu może dac w zależności od systemu wtrysku w doładowanym silniku nawet 100 koników a może i więcej.
U kolegi hojdysqs jest pewnie mieszanka 30%metanolu i 70%wody lub 50/50% gzie działa bardziej jako obniżenie EGT, bez programu za dużo to nie da, ale zawsze coś;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 16:08 
panowie to ja juz nie wiem czy mam sprawdzac ta kompresje czy nie? Przyznam ze Radqus mnie troche przestraszyl, ale teoretycznie po co mialby ktos zwiekszac kompresje silnika tylko do metanolu? Zreszta jak bym osobiscie zwiekszyl kompresje to bym zakul silnik zeby bylo bezpieczniej. Dodam tylko ze z gory silnik wyglada normalnie tak jak seria roznica jest tylko kolektor wydechowy i wydech. Jak bym mial sie bawic w zwiekszenie kompresji itp to bym i pod maska troche pozmienial (inny uklad dolotowy, wszystkie rury z kwasowki czy np. kolektor ssacy itp) takze nie wydaje mi sie to prawdopodobne. Warik powiedz czy mam sie martwic brakiem tego metanolu? Moge bez tego normalnie jezdzic? Nie uszkodze silnika?


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 16:20 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Kup metanol - pojawił się na alle... (puściłem Ci na pw) podjedź do jakiegoś dobrego tunera i popytaj co tam masz porobione.
A tak w ogóle to jaką masz turbine? seryjną?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 17:30 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Warik ten metanol z all... nie jest zbyt czysty. Jeśli metanol u niego służy do obniżenia EGT to ok. Ale jeśli do podniesienia mocy to żeby auto nie paliło go hektolitrami (mniejsza kaloryczność od benzyny) do uzyskania efektów podnosi się kompresje. Kółko się zamyka bo można i trzeba ze względu na te nieszczęsne oktany ;) Niech sprawdzi kompreche dużo go nie bedzie kosztować, a przynajmniej bedzie wiedział do czego mu ten alkohol....

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 18:03 
przed chwila bylem pod autem i na zbiorniczku jest napisane snow performance water - metanol injection jest to system tej firmy:
http://www.snowperformance.net/faqs_typ ... e=gasoline
moze mi ktos cos blizej o tym powiedziec


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 18:35 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Tak jak Warik pisał, metanol w twoim przypadku obniża EGT więc raczej możesz śmigać.
Masz zegar EGT? Przy pałowaniu jakie wartości??? Pewnie to tylko taki gadżet ;)

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 18:44 
niestety nie mam egt w astrze opc nie ma temp wody wiec mam wskazniki tylko doladowania temp. wody i oleju. To mowisz ze moge bez tego normalnie jezdzic i nic silnikowi nie bedzie? W sumie i tak zamierzalem przejechac sie do mastera ale skoro to nie szkodzi silnikowi to z racji juz i tak duzeo wydatku na samochod opoznie wyjazd do niego na wiosne wtedy powiedza mi pare rzeczy o aucie i sprawdze je na hamowni. Wielkie dzieki chlopaki za fachowe rady i pomoc nalezy wam sie browar. Aha jeszcze jedno bylem u mechanika (pierwszy napotkany szyld) i heh powiedzial mi ze nie da sie zwiekszyc kompresji silnika i ze jezeli silnik trzyma moc nie beirze oleju itp to nie sprawdzac kompresji :D aj fajni sa ci pseudo spece


Góra
  
 
PostNapisane: 15 listopada 2011, o 23:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
hojdysqs
"na zochodzie" uzywa sie metanolu do obnizenia EGT (jak juz powyzej napisali)
Skoro piszesz ze masz inna turbine i kolektor to podejzewam ze byl tam inny program tez, ale przed sprzedaza wlasciciel wgral seryjny.
Jak tak popatrze na ten wydech i ten matanol do tego to podejzewam ze byla tam wczesniej wgrana stage 3.
Pamietaj zeby na zime wlac do systemu matanolu z 1 litr metanolu i "przepompowac" troche zeby pompa byla napelniona metanolem, bo jak wczesniej byla np. mieszanka 30% matanolu i 70% wody to przy polskich mrozach moze ci rozsadzic w zimie pompe.

Co do tej Stage 3 to sa tylko takie moje domysly, DOKLADNIE moze ci na wszystkie pytania odpowiedziec tylko wczesniejszy wlasciciel.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 listopada 2011, o 07:45 
nie wiem czy jest inne turbo bo nie potrafie tego rozpoznac, a powiedz mi po czym wnioskujesz ze teraz jest oryginalny program?


Góra
  
 
PostNapisane: 16 listopada 2011, o 09:12 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
po cisnieniu doladowania jakie podałeś. W sumie to nie wiem jak by tu sprawdzic ten stopien sprezania miał mechanik. Przeciez w zasadzie sa to wyliczenia bardziej matematyczne z pomiarów ze tak powiem "linijką". Cisnienie sprezanie to mozna zmierzyc ale stopień to raczej lipa. W sumie to mysle ze wcale nie potrzebneby bylo podnoszenie tego stopnia sprezania. Wystarczy ze sie podniesie cisnienie na turbo i efekt bedzie podobny. Skoro zaturbienie auta wymaga obnizenia stopnia sprezania to idac tym torem wieksze cisnienie powietrza w dolocie wymusza nizszy stopien lub stosowanie paliwa wysokooktanowego. Jesli jeszcze poprzedni wlasciciel podniusl stopien sprezania poprzez szlify głowicy to ja mysle ze po pierwsze wynik na hamowni byłby zacny albo i jeszcze bardziej niz oczekiwany no i pytanie co na takie siły uklad korbowo tlokowy, sprzegło??

Osobiscie powiem wam szczerze ze dziwi mnie zastosowanie tego calego systemu. Chlopaki z 1.8 TFSI czy nawet 2.0 wyciagaja spokojnie moce ponad 300 koni w 2.0 to 360 nie robi problemu. Wielkie turbo i wtryski konkretne. Sporo trzeba przy mechanice porobić by dało sie przenieśc tą moc na asfalt.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 listopada 2011, o 09:44 
Reasumujac wychodzi na to ze mam oryginalny program i raczej nic sie nie stanie silnikowi w tej chwili tak?? Ale jednak pojade gdzies do jakiegos tunera niech mi powie co tam bylo dlubane ewentualnie dostroi ten snow performance.
SirAdam chodzi ci o pompe od metanolu?


Góra
  
 
PostNapisane: 16 listopada 2011, o 10:38 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
Skoro zaturbienie auta wymaga obnizenia stopnia sprezania to idac tym torem wieksze cisnienie powietrza w dolocie wymusza nizszy stopien lub stosowanie paliwa wysokooktanowego.

O i tu właśnie trafiłeś w sedno. Metanol jest paliwem wysokooktanowym a do tego nie "potrzebuje" tyle tlenu do całkowitego spalania co benzyna. Ze względu na kaloryczność i liczbe oktanową należy używając metanol jako paliwo podnieść stopień spr. przy czym już na seryjnym doładowaniu osiągniesz duże efekty. Tu jest zaleta, nie musisz wymieniać turbo, ale za to wiele innych gratów których nazwy zaśmieciły by temat.
Więc tutaj raczej koniec dyskusji bo jest gdzieś temat o metanolu ;) bo u kolegi ten alkohol ma inne zastosowanie i ważne, że już nie ma on stresu śmigając ::tralala1

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 listopada 2011, o 21:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Cytuj:
SirAdam chodzi ci o pompe od metanolu?

tak.
wesol napisał(a):
Wystarczy ze sie podniesie cisnienie na turbo i efekt bedzie podobny. Skoro zaturbienie auta wymaga obnizenia stopnia sprezania to idac tym torem wieksze cisnienie powietrza w dolocie wymusza nizszy stopien lub stosowanie paliwa wysokooktanowego.

dlatego nikt tego nie robi, a wrecz odwrotnie - odprezaja silniki i dawaja jeszcze wyzsze doladowanie,
np. kumpel w Kadett E - 2,5 bara stalego, moc ok. 700 KM, pojemnosc 2,0 Ltr. ;)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 listopada 2011, o 22:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Panowie. Skoro kolega pisze ze ma inne turbo, to nie ma co mu pisac ze ma seryjny program sugerujac sie tylko doladowaniem, gdyz dajac wiekszego lub bardziej wydajnego slimaka mozna wydmuchac sporo wieksza moc przy tym samym cisnieniu doladowania.

Edit:

Jednak po opasce laczacej kolektor i wydech oraz kacie pod jakim lczy sie wydech z kolektorem widac ze rqczej seryjne turbo jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 listopada 2012, o 14:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
dzisiaj kolega hojdysqs przyjechal na strojenie do mojego mechanika

obejrzalem samochod

auto ma orginalna turbine ale w dobrym stanie bo cisnienie trzyma asz do 5,5 tysiaca obrotow

jedyne co to ma przelot

wesgate za turbo

i ten etanol


pierwszy pomiar dał 260 koni i 356 niuta :)


a jak wyszlo po strojeniu to juz kolega niech napisze bo musialem spadac

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL