Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

dziwne objawy z20let
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=10670
Strona 2 z 5

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 13:23 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Piszę bo po prostu nie chce sobie rozwalić silnika a wiem że orientujecie się w tego typu sprawach, ja przyznam szczerze jestem trochę zielony, ewentualnie by mi ktoś wytłumaczył jak to zdiagnozować op-com i jak to wyregulować żebym mógł spokojnie jeździć (akurat taki program posiadam) Z góry dziękuje

Autor:  Jurand [ 31 października 2011, o 13:49 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

1,5b na turbinie leta bez modifikacji turbiny jest nie możliwe.. to po co sie za to zabierasz jak sie na tym nie znasz? Nie pozostaje ci nic innego jak metoda prób i błędów.

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 14:08 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

no to wiem tylko teraz pytanie jak to zrobić jak to bez modyfikacji?? co przez to rozumiesz?? Z Łobuziakiem troche ustawialiśmy to ale samochód wtedy czkał i nie można było ogarnąć co to, żadnych błedów niema, nic sie nie dzieje tylko pompuje bardzo dużo, wtedy było powyżej 1 bara ale tylko na chwile Łobuziak mówił że na programie ma dawać 1.2 bara więc żebym podkręcił trochę bo tak ładowało ok. 0.75bara a teraz przez chwile potrafi nawet 1.5 bara a przekręciłem nakrętkę koło 1 obrotu tylko. wiem że op- comem można to zobaczyc co i jak, tam jest opcja żądania ciśnienia ładowania i ta druga ile jest ale niewiem jak to sie nazywało i leże teraz, jak to sprawdzić ustawić, pomóż;-)

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 14:09 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

ta turbina teraz tak ładuje że w trakcie jazdy przy wciśnietym pedale gazu potafi blow off syczeć cały czas

Autor:  wesol [ 31 października 2011, o 14:21 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

przeladowanie jest. fejsem mozesz jedynie sprawdzac cisnienie zadane przez ECM oraz aktualne nie ma mozliwoscie regulowania tych parametrow z pozycji elektronicznej tym sprzetem. Zreszta nie tu jest problem. Jesli elektrozaworek mas zna turbinie sprawny jak i wezyki itd to sztange musisz wlasnie skrucic by zmniejszyc doladowanie. Gdzies na forum byla juz o tym mowa.

Autor:  DAN [ 31 października 2011, o 15:10 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Po pierwsze, edytuj posty.
Po drugie, nie grzeb jak się nie znasz.
Po trzecie, jak dajesz BOVa to powinieneś zablokować seryjny DV.
Po czwarte, BOVa trzeba ustawić pod konkretne doładowanie.

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 16:02 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

niewiem jak się edytuje posty, co przez to rozumiesz, wygląda to tak że tylko przez chwile przy największym obciążeniu turbina ładuje 1.5 bara później spada koło 1 czy to jest dobrze?? i następne pytanie czy faktycznie może to byc wina świec jeżeli samóchód po wymianie filtra paliwa i sprawdzeniu podciśnień żę wszystko ok czka sobie i potrafi strzelić w rure?? żadne błedy nie wyskakują, nie ma spalania stukowego, sondy lambda działają dobrze, przepływka też, świec nie wymieniałem ale mam orginał, zaczęło się to po wgraniu stage 1, przed niby też było ale prawie nie odczuwalne.

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 16:02 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

z góry przepraszam bo wiem że podobny temat był ale było tyle odpowiedzi różnych że sam już zgłupiałem

Autor:  Boro [ 31 października 2011, o 18:41 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

wywal BOVa i poluzuj WG o tyle ile skrecileś

Autor:  Jurand [ 31 października 2011, o 18:53 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Jak masz stare świece to też je zmien, najlepiej na irydowe.

Autor:  Lobuziak [ 31 października 2011, o 21:23 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Jak już mówiłem wcześniej i jak koledzy radzą zaślepić BOVa i uaktywnić jeśli nie aktywny standardowy zaworek DV. BOV wyrzuca zmierzone przez przepływkę powietrze poza obieg więc może powodować dziwne zachowania ze strony sterownika korygującego braki powietrza. Poza tym BOV otwiera się przy pewnym ciśnieniu które teraz zostało zwiększone co mogło by wyjaśnić trochę większe napięcie na przpływce przy wysokich obrotach - przecieki przez BOV'a? Zmiany te są na tyle małe że ECU daje radę je skorygować... zwykle.

Polecam analizę logów Op-com'a to się trochę rozjaśni jakie jest żądanie ciśnienia zapisane w programie. Parametr sterujący pracą solenoidu na turbinie i pośrednio actuatora to: "Zawór elektromagnetyczny stosunku pulsów ciśnienia ładowania" do tego masz pola "żądanie ciśnienia ładowania", drugie to mierzona wartość. Krótkie info jak działa sterowanie turbiną w tym temacie. Nowe świece GM które podobno masz powinny starczyć na co najmniej 5tys km.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 21:50 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

świece orginalne założone mam ale nie są one nowe, w środę wymienie już na nówki świece gm i zobaczymy czy sie polepszy

Autor:  SirAdam [ 31 października 2011, o 22:16 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

0,8 bara stalego i 1,3 bara overboost.
Jak nie masz pjecia co robisz, to wez nie wsadzaj palcow pod maske.



Adam

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

no to mniej więcej tak jest, to co mam zrobić?? nie każdy jest urodzonym geniuszem i wszystko wie, jak się nie zepsuje to się nie nauczy. Ty też tak odrazu wszystko wiedziałeś?? jak bym wiedział to bym nie zawracał wam głowy i nie pisał

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 22:31 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

takie ładowanie ma mieć na stage 1?? ja mam 1 bar stałego i 1,5 overboost i właśnie jak zaczyna przekraczać ten 1 bar to wtedy łapie czkawkę, wchodzi na więcej i przestaje i później jest normalnie, tylko ten jeden moment kiedy czka i strzela w rure

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/