Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

dziwne objawy z20let
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=10670
Strona 1 z 5

Autor:  kondzio [ 5 czerwca 2011, o 09:18 ]
Tytuł:  dziwne objawy z20let

mam pewien problem

po wgraniu stage2

astra raz dmucha 1.1 bara a raz 0.8 bara

przeplywka wymieniona na nowa , czujnik doladowania tez wymienione i nadal to samo

powiem ze po zmianie przeplywki problem przez 2 dni ustopil i zawsze prawie dmucha 1.1 bara


jak jest zimne powietrze to zawsze ciagnie 1.1 bara


uklad Ic szczelny


dodam ze przed wgraniem stage2 zalozona zostala turbina z leha na prawie nowke

Autor:  Polus [ 5 czerwca 2011, o 11:45 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

A stage 2 masz pod turbo leha czy leta ?? :D bo wiem, ze tez byly dwie wersje stage 2.

Autor:  wesol [ 5 czerwca 2011, o 14:04 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

co by nie bylo to skokow doladowania nie powinno byc. Ja bym sprawdzil turbo czy nie ma problemow z WG z tą sztanga, gruszka, elektrozaworkiem no i czy nie ma pekniecia przy grzybku WG na czesci goracej.

Autor:  Jurand [ 5 czerwca 2011, o 16:13 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

mi ten wskaznik doladnowania czasami swiruje a mam go z AutoGauge... wiec moze on?

Autor:  Boro [ 5 czerwca 2011, o 19:34 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

a jakie masz wskazania na wolnych obr. ?

Autor:  kondzio [ 5 czerwca 2011, o 20:56 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

-7 mam

Autor:  Lobuziak [ 8 czerwca 2011, o 11:43 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Podciśnienie -7 in Hg (cali rtęci) to na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku? Jeśli tak to jest to za niska wartość, może świadczyć o nieszczelności w okolicy kolektor - przepustnica.

Niskie podciśnienie ma wpływ na ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, co może zaburzać sterowanie długoterminową korektą ilości paliwa.

Z kolektora i przepustnicy odchodzą 3 przewody podciśnieniowe z 3 zaworkami bezzwrotnymi które mogą być już zużyte co może mieć pewien wpływ na ciśnienie. Dodatkowo podciśnienie do fpr'a i vacuum boxa, uszczelka pod kolektorem może być zużyta, połączenia dolotu do przepustnicy mogą przepuszczać pod obciążeniem.

Może być pęknięcie przy klapie(wastgate) turbo które w zależności od temperatury, ciśnienia może wpływać na przepuszczanie gazów wastegate'm. Solenoid też może nie działać prawidłowo.

Przydało by się pojeździć trochę z interfejsem diagnostycznym z logowaniem parametrów (np op-com) może byśmy mogli coś więcej pomóc. Ciśnienie paliwa też można by zmierzyć z wpiętym podciśnienie i bez.

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  kondzio [ 10 czerwca 2011, o 18:07 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

bylem dzisiaj u znajomego Palonki

i powiedzial ze watosc -7 jest wlasnie bardzo dobra

odlanczyl westage i podlanczyl bezposrednio wezyki do siebie

silnik chodzil jak głupi

wiec przedmuchanie gruche , wyszlo tez w praniu ze jest jeden pekniety wezyk wymienilismy i silnik dmucha teraz 1.0 bara


powiedzial jeszcze zebym kupic juz zapomnialem jak sie to nazywa ze wpina sie w wezyki i ustawia ile ma dmuchac turbo

Autor:  Boro [ 10 czerwca 2011, o 18:47 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

kondzio napisał(a):
bylem dzisiaj u znajomego Palonki

i powiedzial ze watosc -7 jest wlasnie bardzo dobra

odlanczyl westage i podlanczyl bezposrednio wezyki do siebie

silnik chodzil jak głupi

wiec przedmuchanie gruche , wyszlo tez w praniu ze jest jeden pekniety wezyk wymienilismy i silnik dmucha teraz 1.0 bara


powiedzial jeszcze zebym kupic juz zapomnialem jak sie to nazywa ze wpina sie w wezyki i ustawia ile ma dmuchac turbo


Manual boost control ;)

Autor:  Lobuziak [ 10 czerwca 2011, o 18:57 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

kondzio napisał(a):
bylem dzisiaj u znajomego Palonki

i powiedzial ze watosc -7 jest wlasnie bardzo dobra


W jakich to jest jednostkach? PSI, czy INHG?

7 PSI to 14,3 INHg

silnik normalnie powinien mieć chyba od 15 do 25 INHG, a zdrowa asterka ponoć miewa tak ok 22 INHG

a może 0,7 Bara ? to 10.15 PSI czyli 21 INHG - to by była dobra wartość

Pozdrawiam
Lobuziak

Autor:  wesol [ 10 czerwca 2011, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

MBC. Jest na forum o tym ale to raczej sie sprawdza w silnikach starszego typu a nie z kontrolą ECMa

Dodam jeszcze ze wezyki, gruche i caly uklad sprawdza sie prostym przyrządem jakim jest pompka do wytwarzania podcisnienia i nadcisnienia z manometrem. Podpina sie wezyk i pompuje a potem sprawdza sie czy cisnienie nie uchodzi.

Autor:  marcinpsk [ 11 czerwca 2011, o 14:11 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Kondzio w barach mowil o podcisnieniu w kolektorze , czyli okolo 0,7 jak pisze jest ok na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.
Natomiast MBC do tego silnika to pomylka szczegolnie na programie, gdyz w ECU jest cos takiego jak boos-cut i ujmuje doladowanie w przypadku spalania stukowego lub ubogiej mieszanki lub gdy dostanie sygnal z TC.
Zapniesz na sztywno doladowanie to owszem bedzie ladniej ciagnal na nizszych biegach ale szybko skrzynia sie skonczy, sprzeglo albo przeguby no i jak stukowe sie pojawi to silnik sie w zlom zamieni w kilka minut.

Autor:  kondzio [ 11 czerwca 2011, o 14:16 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

panowie juz wszystko ogarniete

tylko musze ustawic sztange od westage tak jak jest seryjnie bo zabardzo nia krecilem i rozregulowałem

Autor:  marcinpsk [ 11 czerwca 2011, o 14:33 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Gdzies w polowie ustaw i z tej pozycji zrob 1,5 obrotu nakretki w lewo (do gruszki).

Autor:  kulpek [ 31 października 2011, o 13:22 ]
Tytuł:  Re: dziwne objawy z20let

Koledzy mam pytanie mam wgrane stage 1, jest zainstalowany blow off i na początku strasznie czkało mi samochodem, jakby sie dusił, szczególnie z 2 tyś tak do 4 tyś obrotów, sprawdzałem podciśnienia, wszystko ok, wymieniłem filtr paliwa i w sumie jest dobrze tylko jest następny problem, podkręciłem trochę turbina, tam przy gruszce od przodu silnika, i teraz na zegarze pokazuje mi jak jadę przykładowo 4 tak od 2tyś obrotów do 4 , 4,5 tyś obr, 1,5 bara aż podciśnienie mi wypadło a blow off syczy cały czas. dlaczego tak może się dziaĆ?? za mocno podkręciłem?? ile powinien dmuchać normalnie?? te 1,5 bara jest tylko w tych obrotach j/w później schodzi do nieco powyżej 1.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/