Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 19:42

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 października 2011, o 13:23 
Piszę bo po prostu nie chce sobie rozwalić silnika a wiem że orientujecie się w tego typu sprawach, ja przyznam szczerze jestem trochę zielony, ewentualnie by mi ktoś wytłumaczył jak to zdiagnozować op-com i jak to wyregulować żebym mógł spokojnie jeździć (akurat taki program posiadam) Z góry dziękuje


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 13:49 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
1,5b na turbinie leta bez modifikacji turbiny jest nie możliwe.. to po co sie za to zabierasz jak sie na tym nie znasz? Nie pozostaje ci nic innego jak metoda prób i błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 14:08 
no to wiem tylko teraz pytanie jak to zrobić jak to bez modyfikacji?? co przez to rozumiesz?? Z Łobuziakiem troche ustawialiśmy to ale samochód wtedy czkał i nie można było ogarnąć co to, żadnych błedów niema, nic sie nie dzieje tylko pompuje bardzo dużo, wtedy było powyżej 1 bara ale tylko na chwile Łobuziak mówił że na programie ma dawać 1.2 bara więc żebym podkręcił trochę bo tak ładowało ok. 0.75bara a teraz przez chwile potrafi nawet 1.5 bara a przekręciłem nakrętkę koło 1 obrotu tylko. wiem że op- comem można to zobaczyc co i jak, tam jest opcja żądania ciśnienia ładowania i ta druga ile jest ale niewiem jak to sie nazywało i leże teraz, jak to sprawdzić ustawić, pomóż;-)


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 14:09 
ta turbina teraz tak ładuje że w trakcie jazdy przy wciśnietym pedale gazu potafi blow off syczeć cały czas


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 14:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
przeladowanie jest. fejsem mozesz jedynie sprawdzac cisnienie zadane przez ECM oraz aktualne nie ma mozliwoscie regulowania tych parametrow z pozycji elektronicznej tym sprzetem. Zreszta nie tu jest problem. Jesli elektrozaworek mas zna turbinie sprawny jak i wezyki itd to sztange musisz wlasnie skrucic by zmniejszyc doladowanie. Gdzies na forum byla juz o tym mowa.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 15:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Po pierwsze, edytuj posty.
Po drugie, nie grzeb jak się nie znasz.
Po trzecie, jak dajesz BOVa to powinieneś zablokować seryjny DV.
Po czwarte, BOVa trzeba ustawić pod konkretne doładowanie.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 16:02 
niewiem jak się edytuje posty, co przez to rozumiesz, wygląda to tak że tylko przez chwile przy największym obciążeniu turbina ładuje 1.5 bara później spada koło 1 czy to jest dobrze?? i następne pytanie czy faktycznie może to byc wina świec jeżeli samóchód po wymianie filtra paliwa i sprawdzeniu podciśnień żę wszystko ok czka sobie i potrafi strzelić w rure?? żadne błedy nie wyskakują, nie ma spalania stukowego, sondy lambda działają dobrze, przepływka też, świec nie wymieniałem ale mam orginał, zaczęło się to po wgraniu stage 1, przed niby też było ale prawie nie odczuwalne.


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 16:02 
z góry przepraszam bo wiem że podobny temat był ale było tyle odpowiedzi różnych że sam już zgłupiałem


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 18:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
wywal BOVa i poluzuj WG o tyle ile skrecileś

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 18:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Jak masz stare świece to też je zmien, najlepiej na irydowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 21:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Jak już mówiłem wcześniej i jak koledzy radzą zaślepić BOVa i uaktywnić jeśli nie aktywny standardowy zaworek DV. BOV wyrzuca zmierzone przez przepływkę powietrze poza obieg więc może powodować dziwne zachowania ze strony sterownika korygującego braki powietrza. Poza tym BOV otwiera się przy pewnym ciśnieniu które teraz zostało zwiększone co mogło by wyjaśnić trochę większe napięcie na przpływce przy wysokich obrotach - przecieki przez BOV'a? Zmiany te są na tyle małe że ECU daje radę je skorygować... zwykle.

Polecam analizę logów Op-com'a to się trochę rozjaśni jakie jest żądanie ciśnienia zapisane w programie. Parametr sterujący pracą solenoidu na turbinie i pośrednio actuatora to: "Zawór elektromagnetyczny stosunku pulsów ciśnienia ładowania" do tego masz pola "żądanie ciśnienia ładowania", drugie to mierzona wartość. Krótkie info jak działa sterowanie turbiną w tym temacie. Nowe świece GM które podobno masz powinny starczyć na co najmniej 5tys km.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 21:50 
świece orginalne założone mam ale nie są one nowe, w środę wymienie już na nówki świece gm i zobaczymy czy sie polepszy


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 22:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
0,8 bara stalego i 1,3 bara overboost.
Jak nie masz pjecia co robisz, to wez nie wsadzaj palcow pod maske.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 22:28 
no to mniej więcej tak jest, to co mam zrobić?? nie każdy jest urodzonym geniuszem i wszystko wie, jak się nie zepsuje to się nie nauczy. Ty też tak odrazu wszystko wiedziałeś?? jak bym wiedział to bym nie zawracał wam głowy i nie pisał


Góra
  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 22:31 
takie ładowanie ma mieć na stage 1?? ja mam 1 bar stałego i 1,5 overboost i właśnie jak zaczyna przekraczać ten 1 bar to wtedy łapie czkawkę, wchodzi na więcej i przestaje i później jest normalnie, tylko ten jeden moment kiedy czka i strzela w rure


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL