Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 19 stycznia 2018, o 20:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 09:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
mam pewien problem

po wgraniu stage2

astra raz dmucha 1.1 bara a raz 0.8 bara

przeplywka wymieniona na nowa , czujnik doladowania tez wymienione i nadal to samo

powiem ze po zmianie przeplywki problem przez 2 dni ustopil i zawsze prawie dmucha 1.1 bara


jak jest zimne powietrze to zawsze ciagnie 1.1 bara


uklad Ic szczelny


dodam ze przed wgraniem stage2 zalozona zostala turbina z leha na prawie nowke

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 11:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
A stage 2 masz pod turbo leha czy leta ?? :D bo wiem, ze tez byly dwie wersje stage 2.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 14:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
co by nie bylo to skokow doladowania nie powinno byc. Ja bym sprawdzil turbo czy nie ma problemow z WG z tą sztanga, gruszka, elektrozaworkiem no i czy nie ma pekniecia przy grzybku WG na czesci goracej.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 16:13 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
mi ten wskaznik doladnowania czasami swiruje a mam go z AutoGauge... wiec moze on?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 19:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
a jakie masz wskazania na wolnych obr. ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 czerwca 2011, o 20:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
-7 mam

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 czerwca 2011, o 11:43 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Podciśnienie -7 in Hg (cali rtęci) to na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku? Jeśli tak to jest to za niska wartość, może świadczyć o nieszczelności w okolicy kolektor - przepustnica.

Niskie podciśnienie ma wpływ na ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, co może zaburzać sterowanie długoterminową korektą ilości paliwa.

Z kolektora i przepustnicy odchodzą 3 przewody podciśnieniowe z 3 zaworkami bezzwrotnymi które mogą być już zużyte co może mieć pewien wpływ na ciśnienie. Dodatkowo podciśnienie do fpr'a i vacuum boxa, uszczelka pod kolektorem może być zużyta, połączenia dolotu do przepustnicy mogą przepuszczać pod obciążeniem.

Może być pęknięcie przy klapie(wastgate) turbo które w zależności od temperatury, ciśnienia może wpływać na przepuszczanie gazów wastegate'm. Solenoid też może nie działać prawidłowo.

Przydało by się pojeździć trochę z interfejsem diagnostycznym z logowaniem parametrów (np op-com) może byśmy mogli coś więcej pomóc. Ciśnienie paliwa też można by zmierzyć z wpiętym podciśnienie i bez.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 czerwca 2011, o 18:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
bylem dzisiaj u znajomego Palonki

i powiedzial ze watosc -7 jest wlasnie bardzo dobra

odlanczyl westage i podlanczyl bezposrednio wezyki do siebie

silnik chodzil jak głupi

wiec przedmuchanie gruche , wyszlo tez w praniu ze jest jeden pekniety wezyk wymienilismy i silnik dmucha teraz 1.0 bara


powiedzial jeszcze zebym kupic juz zapomnialem jak sie to nazywa ze wpina sie w wezyki i ustawia ile ma dmuchac turbo

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 czerwca 2011, o 18:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
kondzio napisał(a):
bylem dzisiaj u znajomego Palonki

i powiedzial ze watosc -7 jest wlasnie bardzo dobra

odlanczyl westage i podlanczyl bezposrednio wezyki do siebie

silnik chodzil jak głupi

wiec przedmuchanie gruche , wyszlo tez w praniu ze jest jeden pekniety wezyk wymienilismy i silnik dmucha teraz 1.0 bara


powiedzial jeszcze zebym kupic juz zapomnialem jak sie to nazywa ze wpina sie w wezyki i ustawia ile ma dmuchac turbo


Manual boost control ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 czerwca 2011, o 18:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
kondzio napisał(a):
bylem dzisiaj u znajomego Palonki

i powiedzial ze watosc -7 jest wlasnie bardzo dobra


W jakich to jest jednostkach? PSI, czy INHG?

7 PSI to 14,3 INHg

silnik normalnie powinien mieć chyba od 15 do 25 INHG, a zdrowa asterka ponoć miewa tak ok 22 INHG

a może 0,7 Bara ? to 10.15 PSI czyli 21 INHG - to by była dobra wartość

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 czerwca 2011, o 20:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
MBC. Jest na forum o tym ale to raczej sie sprawdza w silnikach starszego typu a nie z kontrolą ECMa

Dodam jeszcze ze wezyki, gruche i caly uklad sprawdza sie prostym przyrządem jakim jest pompka do wytwarzania podcisnienia i nadcisnienia z manometrem. Podpina sie wezyk i pompuje a potem sprawdza sie czy cisnienie nie uchodzi.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 czerwca 2011, o 14:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Kondzio w barach mowil o podcisnieniu w kolektorze , czyli okolo 0,7 jak pisze jest ok na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.
Natomiast MBC do tego silnika to pomylka szczegolnie na programie, gdyz w ECU jest cos takiego jak boos-cut i ujmuje doladowanie w przypadku spalania stukowego lub ubogiej mieszanki lub gdy dostanie sygnal z TC.
Zapniesz na sztywno doladowanie to owszem bedzie ladniej ciagnal na nizszych biegach ale szybko skrzynia sie skonczy, sprzeglo albo przeguby no i jak stukowe sie pojawi to silnik sie w zlom zamieni w kilka minut.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 czerwca 2011, o 14:16 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 23:18
Lokalizacja: Lublin
Imię: Konrad
Silnik: Z20LET
panowie juz wszystko ogarniete

tylko musze ustawic sztange od westage tak jak jest seryjnie bo zabardzo nia krecilem i rozregulowałem

_________________
mój garaż:
-Astra G Cabrio Bertone z20let 356km 456 nm
-Astra G Caravan opc z20let 218 km 340 nm
-Zafira A Opc z20let


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 czerwca 2011, o 14:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Gdzies w polowie ustaw i z tej pozycji zrob 1,5 obrotu nakretki w lewo (do gruszki).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 października 2011, o 13:22 
Koledzy mam pytanie mam wgrane stage 1, jest zainstalowany blow off i na początku strasznie czkało mi samochodem, jakby sie dusił, szczególnie z 2 tyś tak do 4 tyś obrotów, sprawdzałem podciśnienia, wszystko ok, wymieniłem filtr paliwa i w sumie jest dobrze tylko jest następny problem, podkręciłem trochę turbina, tam przy gruszce od przodu silnika, i teraz na zegarze pokazuje mi jak jadę przykładowo 4 tak od 2tyś obrotów do 4 , 4,5 tyś obr, 1,5 bara aż podciśnienie mi wypadło a blow off syczy cały czas. dlaczego tak może się dziaĆ?? za mocno podkręciłem?? ile powinien dmuchać normalnie?? te 1,5 bara jest tylko w tych obrotach j/w później schodzi do nieco powyżej 1.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL