Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 18:16

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 18:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
kulpek napisał(a):
Ale jak by cewka była walnieta to chyba by błędy wyskoczyly i czkal by też na postoju?


Niekoniecznie... a i na wolnych obr. też mógłby ładnie pracować przy walniętej cewce dopiero przy dodaniu gazu cewka może nie nadążać z indukowaniem iskry ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 19:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Moze opisze to najbardziej lopatologicznie jak to mozliwe:

W przypadku uszkodzonej lub wyeksploatowanej cewki moze nie byc ona w stanie wytworzyc na tyle mocnej iskry aby sprezajaca mieszanka nie "zdmuchnela" iskry i w tym momencie wyladowanie ladunku nie nastepuje na elektrodzie tylko w najslabszym miejscu w cewce (zazwyczaj tam gdzie izolacja najslabsza) i stad szarpanie wywolane wypadajacymi zaplonami. Na wolnych obrotach jest na tyle niskie cisnienie w komorze spalania ze nie zdmuchuje iskry. Ryzyko zdmuchniecia iskry mozna zmniejszyc poprzez zmniejszenie przerwy na elektrodzie swiecy lub tez poprzez zastosowanie swiec o mocniejszej iskrze (irydowych, platynowych itp.)

Co do problemow z doladowaniem to masz szczescie w nieszczesciu ze wypada zaplon i przy tym doladowaniu nie dochodzi za kazdym razem do zaplonu mieszanki bo w polaczeniu z seryjnym IC oraz cieplem na zewnatrz dlugo bys nie pojezdzil.

I tu w pelni sie zgodze z Adamem ze jak nie masz pojecia to nie pchaj rak pod maske.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 listopada 2011, o 19:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kulpek napisał(a):
Ty też tak odrazu wszystko wiedziałeś??

Nie, ale ja sie NAJPIERW dowiaduje, a POTEM krece. (nie odwrotnie)
Cytuj:
takie ładowanie ma mieć na stage 1??

skoro napisalem, to tak.
Gdybym nie wiedziel, to bym nie pisal.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 listopada 2011, o 22:25 
Wymieniłem dzisiaj świece na nowe GM tyle tylko że od V6 cztero elektrodowe i problem jak ręką odjął. Już chodzi elegancko. Dziękuje za pomoc


Góra
  
 
PostNapisane: 2 listopada 2011, o 23:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
czyli co? nie laduje ci juz 1.5 bara?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 listopada 2011, o 00:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
kulpek napisał(a):
Wymieniłem dzisiaj świece na nowe GM tyle tylko że od V6 cztero elektrodowe i problem jak ręką odjął.

Poczekaj. Zobaczymy ile wytrzymają.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 listopada 2011, o 06:33 
właśnie teraz jakby mniej, overboost mam do 1.3 bara a tak ładuje koło 1 szczerze to nie sprawdziłem już wcZoraj, skupialem się czy nie przerywa jak spojrzałem to już overvoost ma mniejszy.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 listopada 2011, o 09:18 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Przy podkręcaniu actuatora najlepiej zresetować "nauczone ustawienia ECU" aby szybciej mógł nauczyć się nowego skalowania. Do tego pasuje stopniowo zwiększać gwałtowność nacisku na gaz przy pierwszej jeździe aby ECU stopniowo korygował parametry. Jeśli od razu damy ognia to musi przeładować - nim zdąży skorygować w dół.

ps. nie zapomnij zająć się BOVem.

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, o 21:37 
Witam,
Zaobserwowałem w swojej Astrze silnik z20let niepokojące zjawisko a mianowicie świszczenie przy dodawaniu gazu objawia się to zawsze przy odpaleniu z rana i czasem po odpaleniu na ciepłym. Po dosłownie 2-3min. od odpalenia już tego dźwięku nie ma. Nie wiem czy może taki odgłos wydawać luźny wirnik na turbinie czy może nieszczelny kolektor. Dla całkowitego obrazu sytuacji dorzucam filmik. Jeśli ktoś się orientuję proszę o pomoc.
http://www.youtube.com/watch?v=LO2p5StaSq0&feature=plcp

Druga sprawa to cykanie którego też chyba wcześniej nie słyszałem, jak silnik się trochę nagrzeje to przy dodawaniu gazu to słychać jeśli ktoś wie co to może być proszę o jakieś informację. nagranie poniżej...

http://www.youtube.com/watch?v=fKalTC0DC8U&feature=plcp


Góra
  
 
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, o 21:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
vi_tia napisał(a):
Witam,
Zaobserwowałem w swojej Astrze silnik z20let niepokojące zjawisko a mianowicie świszczenie przy dodawaniu gazu objawia się to zawsze przy odpaleniu z rana i czasem po odpaleniu na ciepłym. Po dosłownie 2-3min. od odpalenia już tego dźwięku nie ma. Nie wiem czy może taki odgłos wydawać luźny wirnik na turbinie czy może nieszczelny kolektor. Dla całkowitego obrazu sytuacji dorzucam filmik. Jeśli ktoś się orientuję proszę o pomoc.
http://www.youtube.com/watch?v=LO2p5Sta ... e=youtu.be

Druga sprawa to cykanie którego też chyba wcześniej nie słyszałem, jak silnik się trochę nagrzeje to przy dodawaniu gazu to słychać jeśli ktoś wie co to może być proszę o jakieś informację. nagranie poniżej...

http://www.youtube.com/watch?v=fKalTC0D ... e=youtu.be

Linki Youtube nie działąją - źle wklejone? Co do świszczenia .. może poluzowała się nakrętka na szpilce kolektora , najczęściej luzuje się pierwsza z lewej stojąc przodem do auta... no chyba że jest gdzieś pęknięcie ...

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, o 03:05 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
na 80% uszczelka kolektora wydmuchana, a po obejrzeniu drugiego filmiku az sie zdziwilem ze z20let moze tak klekotac;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, o 09:25 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 listopada 2007, o 19:04
Lokalizacja: Białogard
Imię: Radosław
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Co do świszczenia .. może poluzowała się nakrętka na szpilce kolektora , najczęściej luzuje się pierwsza z lewej stojąc przodem do auta... no chyba że jest gdzieś pęknięcie ...

Lobuziak

Tak to prawda sam miałem taki przypadek u siebie, z tym że bardziej popierdywało niż świszczało właśnie przy zimnym odpaleniu.
Jurand takie klekotanie to chyba norma jak nagrywałem swój silnik z otwartą maską też tak chodził... Pewnie ma powyżej 150 tyś km przebiegu ::hmm

_________________
Skoro odpadło okazało się zbedne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, o 10:41 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Jurand już pisałem koledze na innym forum ze to uszczelka pod kolektorem.miałem dokładnie taki sam objaw.

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, o 12:16 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
i ja potwierdze bo kilka dni temu wymienialem ta uszczelka... u mnie pekla szpilka w glowicy glebiej :/

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, o 15:59 
znalazłem trochę czasu zwaliłem osłonę i zlokalizowałem że 2 śrubki po lewej stronie były poluzowane ja je delikatnie dokręciłem odpaliłem auto i tego świstu juz nie ma. Czy w tej sytuacji wystarczy że dokręcę je kluczem dynamometrycznym na te 8Nm? czy mam wymieniać uszczelkę pod kolektorem?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL