Astra Coupé Club
http://astracoupe.pl/forum/

Uturbienie 1.8
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=1051
Strona 3 z 4

Autor:  sjR [ 27 października 2008, o 23:27 ]
Tytuł: 

Jest przepustnica dbilasa do x18xe1 i z18xe na ebayu ktora daje przyrost okolo 30 km z tego co pamietam, i pewnie za 700€ da rade ja wyrwac

Autor:  daft [ 28 października 2008, o 00:21 ]
Tytuł: 

do przepustnicy trzeba filtr i dolot, kolejne 250€ a cena euro nie spada tak szybko.

Autor:  mich007 [ 28 października 2008, o 07:54 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
kogos kto DOBRZE przeprogramuje Motronic,
zrobi to zle, to bedzie droga i bardzo krotka zabawa.


Nie trzeba bawić się Motronic'iem...ja bym kupił jakiegoś zewnętrznego kompa i wystarczy wystroić a z tym Polscy tunerzy już sobie radzą :)

Autor:  SirAdam [ 28 października 2008, o 21:43 ]
Tytuł: 

...bo nie wiedza co Motronic potrafi.
Ten ktory siedzi w naszych Coupe, potrafi sterowac Corsa 1.0 z 3 cylindrami,
ale rowniez z V8 z TwinTurbo sobie poradzi.
Wszystko kwestia programu, bo hardware da rade.




Adam

Autor:  marcinpsk [ 29 października 2008, o 17:57 ]
Tytuł: 

sjR napisał(a):
Jest przepustnica dbilasa do x18xe1 i z18xe na ebayu ktora daje przyrost okolo 30 km z tego co pamietam, i pewnie za 700€ da rade ja wyrwac


Nie przepustnica tylko kolektor dolotowy (tzw. krotki). Przepustnice montuje sie do tego seryjna. I nie daje 30PS a 22-23 po strojeniu i 32 Nm.

Autor:  WARIK [ 29 października 2008, o 22:33 ]
Tytuł: 

mich007 napisał(a):
Nie trzeba bawić się Motronic'iem...ja bym kupił jakiegoś zewnętrznego kompa i wystarczy wystroić a z tym Polscy tunerzy już sobie radzą

hehe ja właśnie tak zrobiłem :)
SirAdam napisał(a):
...bo nie wiedza co Motronic potrafi.
Ten ktory siedzi w naszych Coupe, potrafi sterowac Corsa 1.0 z 3 cylindrami,
ale rowniez z V8 z TwinTurbo sobie poradzi.
Wszystko kwestia programu, bo hardware da rade.

może nie wiedzą, ale wiedzą co zrobć z GTA ;)

Autor:  Marcel90 [ 3 listopada 2008, o 17:40 ]
Tytuł: 

a jakis zestaw soft turbo (z nieduzym doładowaniem- 0.3-0.4, góra 0.5bara)?
albo kompresor? ktos czytał cos na ten temat?

Autor:  mich007 [ 3 listopada 2008, o 18:03 ]
Tytuł: 

M4RC3L, wiesz co...nie rozumiem Twojego toku rozumowania...w jednym temacie piszesz że chcesz kupić 1.8 a nie turboleta bo oszczędność, nie jeździsz szybko bla bla bla, a w innych tematach wypytujesz o tuning mechaniczny 1.8 celem podniesienia mocy...to zdecyduj sie wreszcie co preferujesz a nie nabijaj postów które w niczym nie są Ci potrzebne.

Odnośnie tego:

M4RC3L napisał(a):
a jakis zestaw soft turbo (z nieduzym doładowaniem- 0.3-0.4, góra 0.5bara)?
albo kompresor? ktos czytał cos na ten temat?


to co chcesz usłyszeć??

Wszystko jest do zrobienia, kwestia opłacalności, kosztów, know how i trwałości silnika po takich zabiegach...polscy tunerzy już powoli opanowują takie tematy...ale nie wszyscy tylko wybrańcy...odchudzić portfel jest łatwo i zniszczyć silnik również.

Więc jak myślisz w kategorii kupna 1.8 bo mniej pali niż 2.0T to nawet nie myśl o żadnych POWAŻNYCH modyfikacjach bo się mijasz z celem...co najwyżej możesz sobie zapodać dolot od Węglarskiego...

Autor:  Marcel90 [ 3 listopada 2008, o 18:10 ]
Tytuł: 

wypytuję czysto teoretycznie, po co mialbym władowac fure kasy w 1.8 zeby miec smieszne 160koni, skoro dolozylbym kwote tamtych modyfikacji do kasy ktora moge wydac na auto i mialbym LET i 190koni pod maska. przepraszam, ale myslalem ze od tego jest forum, zeby pytac i dostawac odpowiedzi. pytam bo interesuję się motoryzajcą, tuningiem juz kupę lat i chcialbym moją wiedzę pogłębiać. myslalem ze to forum mi to umozliwi, ale juz kolejny raz udowodniliście mi ze dla "świeżaków" na waszym forum nie ma miejsca...

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 18:15 ]
mich007 napisał(a):
Wszystko jest do zrobienia, kwestia opłacalności, kosztów, know how i trwałości silnika po takich zabiegach...polscy tunerzy już powoli opanowują takie tematy...ale nie wszyscy tylko wybrańcy...odchudzić portfel jest łatwo i zniszczyć silnik również.


właśnie chcialbym sie dowiedziec o te kwestie oplacalnosci, trwałości, poznac polskich tunerów ktorzy opanowują takie tematy

aha, mam tez pytanie. czy tak samo zareagowałeś na autora tego tematu? bo on zadał podobne pytanie ale jakos nie widziałem Twojej interwencji?

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 18:19 ]
chce poznac opinie uzytkowników niewątpliwie swietnego samochodu ktoremu to forum jest poswiecone. wiec pytam. i spotkalem sie z dwiema skrajnosciami. kilka osob odpowiadalo na pytania, bez problemu, nie mieli nic przeciwko pytaniom ktore zadawalem. ale zdarzyly sie tez osobe, ktore maja mi chyba za zle to ze w ogole o cokolwiek pytam.

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 18:27 ]
mich007 napisał(a):
Więc jak myślisz w kategorii kupna 1.8 bo mniej pali niż 2.0T


nie chodzi o kwestie spalania, tylko ja nie potrzebuje 2.0turbo, nie chce zrywac asfaltu, gdybym chcial cos szybkiego to nie kupowalbym Astry tylko cos innego. ten samochod mi sie po prostu podoba, interesują mnie ewentualnie mozliwosci ulepszenia.

Autor:  mich007 [ 3 listopada 2008, o 20:14 ]
Tytuł: 

M4RC3L napisał(a):
wypytuję czysto teoretycznie


no to ok...zareagowałem dlatego że zaprzeczałeś sam sobie...zwłaszcza że jesteś na etapie poszukiwania qp...jeżeli teoretycznie to ok. Ale jak kupisz 1.8 to nie chce słyszeć po 2 miesiącach że masz mało mocy albo jak za 500zł podnieść moc o 50%

M4RC3L napisał(a):
właśnie chcialbym sie dowiedziec o te kwestie oplacalnosci, trwałości, poznac polskich tunerów ktorzy opanowują takie tematy


w przypadku Astry G coupe żadne modyfikacje w 1.8 nie są opłacalne ponieważ jest jeszcze seryjne 2.0T które jest dużo bardziej opłacalną opcją...tuning mechaniczny ma sens tylko i wyłącznie gdy chcemy podnieść moc najmocniejszego oferowanego przez producenta silnika. Co do trwałości to najważniejszym czynnikiem jest wysilenie jednostki po modyfikacjach...im większe przyrosty względem seryjnej mocy tym mniejsza trwałość i większa awaryjność...logiczne

Co do tunerów to czego oczekujesz, listy firm?? Musiałbyś sprecyzować...jedni są dobrzy w wydechach, jedni w elektronice, jedni w dolotach (np. Węglarski :twisted: )

Odnośnie Opla to raczej GEKO, już gdzieś pisałem na forum.

M4RC3L napisał(a):
aha, mam tez pytanie. czy tak samo zareagowałeś na autora tego tematu? bo on zadał podobne pytanie ale jakos nie widziałem Twojej interwencji?


już napisałem powyżej...Ty jesteś na etapie kupowania qp i to nie pierwszy temat gdzie pytasz o modyfikacje więc odebrałem to jako zaprzeczanie sobie

A teraz już wracamy tylko i wyłącznie do tematu silnika 1.8

Autor:  Marcel90 [ 3 listopada 2008, o 21:11 ]
Tytuł: 

jestem ciekaw mozliwosci (o ile mozna tak to nazwac) przeróbek silnika 1.8, skoro juz temat przerabiania tej jednostki został poruszony, a ja szukam wlasnie bertonki z tym silnikiem. wiec wiadomo, interesuje mnie to, raczej ta wiedza nie przyda mi sie, ale wiadomo, nie wypada nie znac opinii doswiadczonych posiadaczy qpety :) przepraszam za te niejasności które wprowadziłem moimi pytaniami :)

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 21:25 ]
a mam takie pytanie... czy mozliwe jest przełozenie skrzyni biegów np z LETa do 1.8? ona ma zdaje sie krotsze przelozenia wiec to odwzorowaloby sie na lepszym przyspieszeniu. wiem ze cos takiego jest wykonalne bez wiekszych problemów np w Hondach i samochodach koncernu VAG. a w oplu?

Autor:  marcinpsk [ 3 listopada 2008, o 21:50 ]
Tytuł: 

M4RC3L napisał(a):
jestem ciekaw mozliwosci (o ile mozna tak to nazwac) przeróbek silnika 1.8, skoro juz temat przerabiania tej jednostki został poruszony, a ja szukam wlasnie bertonki z tym silnikiem. wiec wiadomo, interesuje mnie to, raczej ta wiedza nie przyda mi sie, ale wiadomo, nie wypada nie znac opinii doswiadczonych posiadaczy qpety :) przepraszam za te niejasności które wprowadziłem moimi pytaniami :)

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 21:25 ]
a mam takie pytanie... czy mozliwe jest przełozenie skrzyni biegów np z LETa do 1.8? ona ma zdaje sie krotsze przelozenia wiec to odwzorowaloby sie na lepszym przyspieszeniu. wiem ze cos takiego jest wykonalne bez wiekszych problemów np w Hondach i samochodach koncernu VAG. a w oplu?


Sa Turbo Kit`y do 1,8. Efekt +- 210PS. Koszt 4-5 tys EURO :O

Skrzynie (F23SR lub F23SRT) o ile da sie przykrecic do bloku x18xe1 lub z18xe to musisz zmienic poloski. Mowie o ile da sie bo mam na mysli to ze Z20LET jest na BIG BLOCKU a x18xe1 na SMALL BLOCKU i moze byc za duza skrzynia do bloku 1,8. Pozatym F23SR bylaby odpowiedniejsza do silnika 1,8 bo ma krotsza 5-ke niz F23SRT. Reszta przelozen jest taka sama. Dodam ze latwiej byloby dostac skrzynie od Z20LET czyli F23SRT.

Autor:  Marcel90 [ 3 listopada 2008, o 22:17 ]
Tytuł: 

no widzialem dzis te turbo kity od dbilasa na ebay.de
4950euro o ile dobrze pamietam :)

a o tą skrzynię pytam czysto teoretycznie, czy jest taka mozliwosc, a skrzynie z LETa podalem tylko jako przyklad :)
ciekawe jak od strony technicznej wyglądałaby przekladka F23SR do 1.8.

Autor:  sjR [ 3 listopada 2008, o 22:27 ]
Tytuł: 

Teorytycznie mozna wszystko jak sie ma $$

Autor:  SirAdam [ 4 listopada 2008, o 00:08 ]
Tytuł: 

M4RC3L napisał(a):
wypytuję czysto teoretycznie


M4RC3L napisał(a):
o tą skrzynię pytam czysto teoretycznie


Te, teoretyk - zebys zaoszczedzil sobie ostrzezenia za spamowanie, to dam Ci na poczatek dobra rade;

na forum jest napisanych ok. 43500 postow, wiekszosc z tego to glupoty, ale jest tez duzo fachowych wypowiedzi.
Jest tez o tuningu 1,8 wiec nic prostszego jak czytac,czytac,czytac o co jest niejasne, pytac w utworzonych juz tematach.Napewno da Ci ktos odpowiedz na rozsadnie zadane pytanie.
Musisz zrozumiec ludzi tutaj na forum, ktorzy w przeciwienstwie do Ciebei jezdza Oplami juz od lat , i znaja prawie wszystkie posty na forum, i nie maja ani czasu, ani ochoty "mielic" ciagle te same tematy odnowa.Nie dziw sie ze czasem odpowiedzi beda troche "szorstkie"
Takze - czytaj, szukaj, informuj sie i ucz, od tego jest forum, ale spam jest niemile widziany i wrecz karalny na tutejszym forum.

Apropos nicku, masz PW odemnie, prosze o odpowiedz.




Adam

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/